• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-08 09:49:02 följande:
    Han har säkert inte slutat bry sig.
    Men i och med att han har gått och funderat på det här med sina känslor ett tag så har ju han fått längre tid på sig att bearbeta allt och har kanske kommit lite längre än vad du har.
    Steffqw skrev 2018-06-08 09:42:36 följande:
    Nej jag ska inte träffa honom ensam. Jag ska skicka messet när jag är redo och starkare. Inte just nu iaf...måste tänka på mig själv...
    Ja,du ska fokusera på dig själv nu och försöka ta hand om dig själv och ditt egna mående nu,innan du ens tänker på att kontakta honom.
    För ditt eget bästa.
    JA jag kommer inte höra av mig till hon förrän jag är redo. Jag vill att det ska kännas ok när jag messar honom. Det ska kännas i min kropp att jag tänker på honom mycket mindre och att mina känslor har svalnat.

För jag vet om jag kontaktar honom nu snabbt inpå kommer det bara riva upp massa sår, jag kommer bli så jävla ledsen på nytt. för jag känner mig faktiskt starkare och jag vill inte dras ner till botten igen. DET känns på något sätt som jag är på väg att ta mig upp fast han finns hela tiden  mina tankar...
  • Steffqw
    Men i och med att han har gått och funderat på det här med sina känslor ett tag så har ju han fått längre tid på sig att bearbeta allt och har kanske kommit lite längre än vad du har.
    Nej jag ska inte träffa honom ensam. Jag ska skicka messet när jag är redo och starkare. Inte just nu iaf...måste tänka på mig själv...
    Ja,du ska fokusera på dig själv nu och försöka ta hand om dig själv och ditt egna mående nu,innan du ens tänker på att kontakta honom.
    För ditt eget bästa.
    JA jag kommer inte höra av mig till hon förrän jag är redo. Jag vill att det ska kännas ok när jag messar honom. Det ska kännas i min kropp att jag tänker på honom mycket mindre och att mina känslor har svalnat.

För jag vet om jag kontaktar honom nu snabbt inpå kommer det bara riva upp massa sår, jag kommer bli så jävla ledsen på nytt. för jag känner mig faktiskt starkare och jag vill inte dras ner till botten igen. DET känns på något sätt som jag är på väg att ta mig upp fast han finns hela tiden  mina tankar...
  • Steffqw
    För ditt eget bästa.

• Steffqw
    För ditt eget bästa.

• Steffqw
    Voltaire skrev 2018-06-08 10:40:57 följande:
    Du kommer förstå den dagen du själv tappar känslor för någon, du måste förstå att detta är helt naturligt och inget man gör med ont uppsåt. Det ni haft finns inte längre, då kan man ju inte heller bara fortsätta som innan, det måste du förstå.

Jag tror att en av anledningarna till att han vill ha space är att han vet hur svårt du har att acceptera det hela och han vill inte ha dåligt samvete, vilket han absolut inte ska ha heller.

Det är dags för dig att ta dig i kragen, piffa till dig, ta på dig din finaste sommarklänning och gå ut och ha skoj med dina vänner i helgen. Du måste helt enkelt bryta ditt ältande mönster och tvinga dig till att ha kul. Ett råd är att vara lite återhållsam med alkoholen dock, det sista du vill ha är jobbig bakfylleångest när du redan mår dåligt.
    Han har funderat nu i 2 och en halv vecka. Hur länge ska man fundera egentligen?

Tycker ändå att han borde någon gång höra av sig till mig. Då han sagt att han ville fundera måste han väl ändå fatta att jag sitter och väntar? Därför tycker jag han borde höra av sig och ändå säga nåt, fråga hur jag mår, iaf nåt.
  • smulpaj01
    Steffqw skrev 2018-06-08 11:38:11 följande:

Han har funderat nu i 2 och en halv vecka. Hur länge ska man fundera egentligen?

Tycker ändå att han borde någon gång höra av sig till mig. Då han sagt att han ville fundera måste han väl ändå fatta att jag sitter och väntar? Därför tycker jag han borde höra av sig och ändå säga nåt, fråga hur jag mår, iaf nåt.

Jag tror inte han funderar alls. Han anser nog att du förstått förstått att det är slut och låter kontakten rinna ut i sanden.
  • Anonym (99)

Men alltså, rundgång...

Du har en massa föreställningar om vad han borde göra och vad han ska tycka.

Lägg ner det.

Du har ju inte accepterat läget för fem öre.

Och att vara vänner... hur skulle du kunna klara det när du är kär i honom?

Är ni vänner innebär det att han kan dejta andra, fixar du det?

Antagligen inte, för i din värld funkar bara vänskap om han är singel och har känslor för dig, eller hur?

Finns ingen rim och reson i det du säger tycker jag, som att du säger saker som inte skulle funka i praktiken, du tänker väldigt ytligt.

Och du kommer inte vidare för du sätter inte punkt själv.

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-08 11:54:31 följande:

Men alltså, rundgång...

Du har en massa föreställningar om vad han borde göra och vad han ska tycka.

Lägg ner det.

Du har ju inte accepterat läget för fem öre.

Och att vara vänner... hur skulle du kunna klara det när du är kär i honom?

Är ni vänner innebär det att han kan dejta andra, fixar du det?

Antagligen inte, för i din värld funkar bara vänskap om han är singel och har känslor för dig, eller hur?

Finns ingen rim och reson i det du säger tycker jag, som att du säger saker som inte skulle funka i praktiken, du tänker väldigt ytligt.

Och du kommer inte vidare för du sätter inte punkt själv.

Nej jag vet att jag inte kommer vidare. Jag är kär i han fortfarande. Ska försöka gå vidare
  • Steffqw
    smulpaj01 skrev 2018-06-08 11:46:19 följande:
    Jag tror inte han funderar alls. Han anser nog att du förstått förstått att det är slut och låter kontakten rinna ut i sanden.
    BLir så ledsen när jag läste det du skrev...vill ju inte förlora kontakta med honom :(
  • Voltaire
    Steffqw skrev 2018-06-08 12:15:55 följande:
    BLir så ledsen när jag läste det du skrev...vill ju inte förlora kontakta med honom :(
    En fråga, hur lyckades du överleva hela livet fram till att du träffade honom?
    Trivs du med att DU låter honom styra hela din existens?

Det är bara du som kan bryta det här skyttegravskriget och komma vidare. Skit i om han funderar eller inte funderar, om ni kommer vara vänner eller inte. Strunta i honom och fokusera på dig själv. För som läget är nu så finns han inte överhuvudtaget. Att du ältar o ältar o ältar o ältar och hoppas kommer inte göra någon som helst skillnad. Det är slut, punkt.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....