• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-08 11:38:11 följande:
    Han har funderat nu i 2 och en halv vecka. Hur länge ska man fundera egentligen?

Tycker ändå att han borde någon gång höra av sig till mig. Då han sagt att han ville fundera måste han väl ändå fatta att jag sitter och väntar? Därför tycker jag han borde höra av sig och ändå säga nåt, fråga hur jag mår, iaf nåt.
    Det kanske bara var något han sa för att slippa se dig ledsen.
    För att slippa såra dig ännu mer.
    Fult gjort,men om man är kär i någon så vet man det. Då behöver man inte fundera.
    Carpe Diem
  • molly50
    Skuggan1 skrev 2018-06-09 10:36:07 följande:
    Ensamheten, tomhetskänslan, klumpen i magen, trycket i bröstkorgen m.m är väldigt jobbigt. Blir ännu svårare då man inte har någon aning om när det går över.

Jag vet inte hur man bäst tar sig igenom det värsta efter en sån här sak. Än så länge så står jag ut och hoppas på en vändning snart.

Min egna förhoppning är att så fort jag mår bättre så ska jag sträva efter att bli en starkare/bättre person än innan förhållandet.

Just nu tar jag fortfarande en dag i taget. Hoppas du orkar kämpa vidare och att du kommer ur den värsta svackan snart.
    Du verkar ändå stark mitt i allt det här och verkar veta vartåt du ska sträva.
    Jag hoppas att TS kan ta hjälp av dig och dina erfarenheter för att kunna komma vidare.

Kram och lycka till! 
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-09 12:09:16 följande:
    Fult gjort,men om man är kär i någon så vet man det. Då behöver man inte fundera.
    Det är fult gjort av honom. Han säger: Jag måste fundera på mina känslor. Jag säger OK.

Han lämnar mig i ovisshet. 3 Veckor har gått snart och ingen har sagt något, utom jag då som messa att jag ville ringa men ringde aldrig, som var strax efter vi träffades.

Om han nu har gått vidare tycker jag det är respektlöst av honom att inte höra av sig till mig och säga något. Att han möjligtvis har gått vidare kanske? Att han har funderat klart kan han iaf säga till mig.

För han borde väl fatta i sitt tröga huvud att jag självklart sitter och väntar på honom när han säger så där. När han själv också har varit med om det!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-09 12:09:16 följande:
    Sen är det också fult gjort av han att säga så för att slippa se mig ledsen och såra mig ännu mer. Om det nu är så, vet ju inte alls.

För om man är ärlig och respekterar en då tycker jag man inte rör till med någon annans känslor så som han gjorde. FÖr det är precis vad han gjort. Att han ska fundera på sina känslor och säger så bara för att lugna mig när han inte ens menar det, utan säger så bara för att slippa se mig mer ledsen....

Jag vet inte längre...
  • Anonym (mmmm)

Han är inte intresserad längre, hade han varit hade han hörts av. Så enkelt är det, men eftersom du har svårt att lyfta blicken ovanför soppan krävs det nåt drastiskt. 

Ärligt talat; jag tycker du ska LÅTSAS att han hört av sig och sagt att han inte är intresserad längre! Skriv på ett papper eller nåt, LÅTSAS att det är han som gjort detta, att det är hans ord. (låtsas i ditt huvud att ni haft det där telefonsamtalet)

Läs lappen flera gånger om dagen om du vill, tills du nästan tror på att det faktiskt kommer från honom. Det kanske låter helknäppt men det kan faktiskt fungera. 
    Det blir lite som elitidrottare när de föreställer sig om och om igen, hur de ska sätta det där målet eller vinna det där loppet. 

• Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-06-09 14:02:15 följande:

Han är inte intresserad längre, hade han varit hade han hörts av. Så enkelt är det, men eftersom du har svårt att lyfta blicken ovanför soppan krävs det nåt drastiskt. 

Ärligt talat; jag tycker du ska LÅTSAS att han hört av sig och sagt att han inte är intresserad längre! Skriv på ett papper eller nåt, LÅTSAS att det är han som gjort detta, att det är hans ord. (låtsas i ditt huvud att ni haft det där telefonsamtalet)

Läs lappen flera gånger om dagen om du vill, tills du nästan tror på att det faktiskt kommer från honom. Det kanske låter helknäppt men det kan faktiskt fungera. 

Det blir lite som elitidrottare när de föreställer sig om och om igen, hur de ska sätta det där målet eller vinna det där loppet. 

Är det inte bättre att höra det från honom?
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-06-09 14:29:54 följande:

Är det inte bättre att höra det från honom?

Nej det är det inte. Nu har det gått såpass lång tid. Om ni hörs av nu efter så lång tid så kan det göra det här värre. Be någon höra av sig till honom ang nycklarna men jag tycker nu att du inte bör ha nån kontakt med honom igen, det kan riva upp allt igen och då är du tillbaka på ruta ett. Det har redan blivit ett avslut även om det inte var det avslut du ville. Du får nog bara acceptera det
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-06-09 14:35:20 följande:
    Nej det är det inte. Nu har det gått såpass lång tid. Om ni hörs av nu efter så lång tid så kan det göra det här värre. Be någon höra av sig till honom ang nycklarna men jag tycker nu att du inte bör ha nån kontakt med honom igen, det kan riva upp allt igen och då är du tillbaka på ruta ett. Det har redan blivit ett avslut även om det inte var det avslut du ville. Du får nog bara acceptera det
    Ja fast ändå har jag uppenbarligen som ni alla märke svårt att gå vidare. Jag lever i ovisshet. Jag måste på något sätt höra från honom. Fråga om han funderar fortfarande.

Om han svarar: "Ja jag funderar än"
    Ja då vet jag och då kan jag säga till honom att jag väntar inte och går vidare,

Om han svarar: "Jag har funderat klart och står kvar vid det jag sagt"
    Ja då vet jag. Det lär göra ont men då vet jag!

För på något sätt måste jag veta en sista gång för att kunna gå vidare. Jag kommer inte kunna släppa. Kommer bara tänka hela tiden: "Varför skickade/skickar jag inte det där messet"

Jag måste typ ha det bekräftat.
  • Anonym (99)

Eftersom du inte tänker höra av dig förrän du är ?stabil? så får du leva i ovisshet länge till, och ta smällen sen istället, riva upp såret igen.

Ditt val.

• Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-09 14:41:05 följande:

Ja fast ändå har jag uppenbarligen som ni alla märke svårt att gå vidare. Jag lever i ovisshet. Jag måste på något sätt höra från honom. Fråga om han funderar fortfarande.

Om han svarar: "Ja jag funderar än"

Ja då vet jag och då kan jag säga till honom att jag väntar inte och går vidare,

Om han svarar: "Jag har funderat klart och står kvar vid det jag sagt"

Ja då vet jag. Det lär göra ont men då vet jag!

För på något sätt måste jag veta en sista gång för att kunna gå vidare. Jag kommer inte kunna släppa. Kommer bara tänka hela tiden: "Varför skickade/skickar jag inte det där messet"

Jag måste typ ha det bekräftat.

Du måste nog bestämma dig snarast. Om du tvunget vill prata med honom så bestäm dig först för vad du ska säga eller vill få svar på.

Som flera andra i tråden rekommenderar så tror jag det är bäst att inte prata med honom och försök gå vidare. Tror det viktigaste är att du tar ett beslut.

Jag tror det bästa för mig är att inte kontakta mitt ex men varje dag så funderar jag flera gånger på att höra av mig till henne pga en miljon olika anledningar. Vilken dag som helst kan jag känna mig extra svag och kontakta henne mot bättre vetande men hoppas jag kan stå emot tillräckligt länge för att inte börja om på ruta ett. Ju längre jag väntar desto bättre, bäst vore att det aldrig händer.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....