• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    Skuggan1 skrev 2018-06-09 21:06:30 följande:
    Du måste nog bestämma dig snarast. Om du tvunget vill prata med honom så bestäm dig först för vad du ska säga eller vill få svar på.

Som flera andra i tråden rekommenderar så tror jag det är bäst att inte prata med honom och försök gå vidare. Tror det viktigaste är att du tar ett beslut.

Jag tror det bästa för mig är att inte kontakta mitt ex men varje dag så funderar jag flera gånger på att höra av mig till henne pga en miljon olika anledningar. Vilken dag som helst kan jag känna mig extra svag och kontakta henne mot bättre vetande men hoppas jag kan stå emot tillräckligt länge för att inte börja om på ruta ett. Ju längre jag väntar desto bättre, bäst vore att det aldrig händer.
    Jag tänker som dig: Bäst är egentligen att inte kontakta honom.

Men jag tror att jag kommer hela tiden tänka att jag måste kontakta honom. Det kommer aldrig försvinna i mitt huvud. Jag måste på något sätt en sista gång för alla få prata med honom.

Jag kommer nog inte kunna gå vidare förrän jag har en sista gång fått säga mitt! Jag tror verkligen inte det! Men jag vet också hur ont det åter igen kommer ögra för mig.

Men jag måste kunna gå vidare och det måste jag göra genom att en sista gång få säga mitt till honom..Iaf som det känns just nu..
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-09 23:19:43 följande:

Jag tänker som dig: Bäst är egentligen att inte kontakta honom.

Men jag tror att jag kommer hela tiden tänka att jag måste kontakta honom. Det kommer aldrig försvinna i mitt huvud. Jag måste på något sätt en sista gång för alla få prata med honom.

Jag kommer nog inte kunna gå vidare förrän jag har en sista gång fått säga mitt! Jag tror verkligen inte det! Men jag vet också hur ont det åter igen kommer ögra för mig.

Men jag måste kunna gå vidare och det måste jag göra genom att en sista gång få säga mitt till honom..Iaf som det känns just nu..

Jag förstår dig helt och hållet. Jag brottas själv med de tankarna dagligen.

Men samtidigt så vet jag följande:

- Hade känslorna varit ömsesidiga så hade hon aldrig gjort slut.

- Finns det en chans att hon helhjärtat vill ha mig tillbaka så kontaktar hon mig.

- Vad jag än skulle säga till henne så hade det främst haft negativ effekt på mitt mående.

Men eftersom jag ältar det fortfarande i huvudet så kanske jag helt plötsligt går emot rationellt tänkande och agerar efter mina känslor. Tomhetskänslan och saknaden är så påfrestande och det tär på en. Jag vill verkligen inte vara så här ledsen länge till och att höra hennes röst hade antagligen fått mig att tappa det helt.

Det är så svårt att göra ?rätt? men jag måste fortsätta att stå emot instinkten att kontakta henne.

Du måste nog hitta din inre styrka oavsett vad du bestämmer dig för att göra. Att säga till honom en sista gång vad du känner kommer troligtvis inte förändra något, han vet om dina känslor för honom och du har igentligen haft ditt eget avslut. Försök hitta något annat sätt för att kunna få vidare.
  • Steffqw
    Skuggan1 skrev 2018-06-10 00:23:20 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet. Jag brottas själv med de tankarna dagligen.

Men samtidigt så vet jag följande:

- Hade känslorna varit ömsesidiga så hade hon aldrig gjort slut.

- Finns det en chans att hon helhjärtat vill ha mig tillbaka så kontaktar hon mig.

- Vad jag än skulle säga till henne så hade det främst haft negativ effekt på mitt mående.

Men eftersom jag ältar det fortfarande i huvudet så kanske jag helt plötsligt går emot rationellt tänkande och agerar efter mina känslor. Tomhetskänslan och saknaden är så påfrestande och det tär på en. Jag vill verkligen inte vara så här ledsen länge till och att höra hennes röst hade antagligen fått mig att tappa det helt.

Det är så svårt att göra ?rätt? men jag måste fortsätta att stå emot instinkten att kontakta henne.

Du måste nog hitta din inre styrka oavsett vad du bestämmer dig för att göra. Att säga till honom en sista gång vad du känner kommer troligtvis inte förändra något, han vet om dina känslor för honom och du har igentligen haft ditt eget avslut. Försök hitta något annat sätt för att kunna få vidare.
    För mig känns det som jag aldrig kommer sluta älta om jag inte skickar ett mess där jag en sista gång får säga mitt. Jag hoppas fortfarande en liten smula att han än går och funderar....så jag lever än på hoppet....

Så jag kommer skicka smset. Måste ändå förr eller senare då han har mina nycklar och jag hans..
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-09 13:11:00 följande:
    Det är fult gjort av honom. Han säger: Jag måste fundera på mina känslor. Jag säger OK.

Han lämnar mig i ovisshet. 3 Veckor har gått snart och ingen har sagt något, utom jag då som messa att jag ville ringa men ringde aldrig, som var strax efter vi träffades.

Om han nu har gått vidare tycker jag det är respektlöst av honom att inte höra av sig till mig och säga något. Att han möjligtvis har gått vidare kanske? Att han har funderat klart kan han iaf säga till mig.

För han borde väl fatta i sitt tröga huvud att jag självklart sitter och väntar på honom när han säger så där. När han själv också har varit med om det!
    Ja,man tycker ju att han borde förstå det.
    Men kanske är han rädd att såra dig ännu mer om han säger något.
    Speciellt när han själv har varit i samma situation.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-09 13:15:41 följande:
    Sen är det också fult gjort av han att säga så för att slippa se mig ledsen och såra mig ännu mer. Om det nu är så, vet ju inte alls.

För om man är ärlig och respekterar en då tycker jag man inte rör till med någon annans känslor så som han gjorde. FÖr det är precis vad han gjort. Att han ska fundera på sina känslor och säger så bara för att lugna mig när han inte ens menar det, utan säger så bara för att slippa se mig mer ledsen....

Jag vet inte längre...
    Han är kanske för feg för att våga säga att han har funderat klart och inte vill fortsätta med dig.
    Svårt att säga vad som försiggår i hans huvud utan att känna honom.
    Carpe Diem
  • Anonym (99)
    molly50 skrev 2018-06-10 12:10:37 följande:

Han är kanske för feg för att våga säga att han har funderat klart och inte vill fortsätta med dig.

Svårt att säga vad som försiggår i hans huvud utan att känna honom.

Så varför sitta och gissa då?

Blir det bättre, hjälper det TS?
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-10 12:16:51 följande:
    Så varför sitta och gissa då?

Blir det bättre, hjälper det TS?
    Det är ju just det jag inte gör när jag skriver att det är svårt att veta hur han tänker.
    Jag försöker hitta förklaringar för att TS ska sluta älta och fundera så mycket.
    Det tror jag hjälper henne mer än att vara hård.
    Carpe Diem
  • Anonym (99)
    molly50 skrev 2018-06-10 12:22:53 följande:

Det är ju just det jag inte gör när jag skriver att det är svårt att veta hur han tänker.

Jag försöker hitta förklaringar för att TS ska sluta älta och fundera så mycket.

Det tror jag hjälper henne mer än att vara hård.

Du sitter ju och spekulerar i varför han gör i eller så och kommer med möjliga anledningar till varför.

Det tycker jag är att spä på TS ältande.
  • Anonym (99)

Jag har skrivit en lång punktlista till TS, med vad jag tror kan vara bra att tänka kring.

Den har hon inte brytt sig om att kommentera, men spekulationer om vad han kan tänkas tycka och känna och borde, det rullar oavbrutet här i tråden

• molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-10 12:25:44 följande:
    Du sitter ju och spekulerar i varför han gör i eller så och kommer med möjliga anledningar till varför.

Det tycker jag är att spä på TS ältande.
    Men hur ska man kunna veta varför han agerar som han gör eller hur han tänker?
    Att TS inte svarar dig kan kanske bero på att du använder en väldigt hård ton emellanåt.
    Och det kanske inte heller är det bästa tillvägagångssättet alla gånger.
    Jag har flera gånger försökt ge TS rådet att inte kontakta sitt ex utan försöka gå vidare.
    Men det verkar du ha missat.
    Och varför ger du dig på enbart mig när det är flera andra som skrivit samma saker som jag?
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....