• Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

• Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
    Anonym (Sofia) skrev 2018-05-20 17:58:23 följande:

Jag är kvinna, uppvuxen i en storstad i grannlandet. Min uppfattning är att svenska kvinnor som flyttar till en storstad får någon slags hybris. Näsan i vädret, tror de är supersnygga och att alla dreglar efter dem. Jag tycker inte svenskor är speciellt vackra men de verkar ha en skev verklighetsuppfattning tyvärr..

Stela och tråkiga, utstrålar ingen kärlek alls utan mer kalla och meningslösa. De vet inte ens om de är kvinnor endel och kallar sig även för hen.

De hade passat bra som kapsylöppnare, de är så stela att man kan öppna en kapsylflaska i arslet på dem. Majoriteten, inte alla såklart. Man blir chockad då man träffar en trevlig svensk kvinna idag, det säger allt.

Bästa inlägget idag. Precis vad jag också upplever. När jag varit bara i grannlandet Danmark har det snarare varit kvinnor som kommit fram och pratat med mig än tvärtom. En helt annan, gladare och mer frisinnad stämning är det bara när man kommer över sundet till Köpenhamn. Svenska kvinnor är oerhört stela och tråkiga. De tillför just ingenting men tror ändå att de är något där de går med näsan i vädret. Vad är det de har att vara så stolta och högfärdiga för?

När jag tänker på det så blir det nog en flytt till Danmark istället.

Anonym (Igenom) skrev 2018-05-20 16:38:21 följande:
    Du är enormt fokuserad på utseendet, släpp de. Med de menar jag inte att man ska sluta bry sig om det yttre, men det finns gränser. När det nästan enbart är utseendet som är i fokus missar man människor i djupare plan. Du kanske träffar en kvinna som kommer under huden på dig via jobbet, umgänge, hobby, ute på stan eller annan stans men som inte är perfekt till det yttre. Testa om möjligt att fortsätta träffa kvinnan och se vad som händer.

Sedan är det oattraktiv att vara någon man inte är. Att lyssna på vad andra tycker tycker och apa efter istället för att göra något man faktiskt brinner för syns igenom. Jag älskar att min sambo vågar vara sig själv trotts mycket mothugg. Han har en stark vilja precis som jag, även om vi i första ögonblicket faktiskt blev intresserade av varandra pga utseendet är den djupare delen mellan oss sig gjort att vi fortfarande är tillsammans.
    Vill tillägga att det inte endast är utseendet jag är fokuserad på utan även om kvinnan ser ut att ha en intressant personlighet. Utseende och personlighet i kombination är oslagbart.

Men om man får läsa om i damtidningar vad kvinnor finner attraktivt och tilldragande för män, och man VILL vara attraktiv och tilldragande, är man inte sig själv då? Om jag själv vill så kommer det ju från mig själv, alltså är jag mig själv.

Du erkänner ju dessutom själv att du gick igång på din mans utseende. Men det är väl i din värld bara män som är ytliga om de går efter utseende, för kvinnor är det acceptabelt att vara allmänt ytlig. Kallas visst för jämlikhet.

Vad kul att du har en man som älskar dig och som du älskar tillbaka. Men vad har jag för intresse av att veta det? Eller var du bara ute efter att göra mig ännu mer bedrövad genom att tala om för mig vilket lyckligt förhållande du har? Nu skiter jag i hur lycklig just du är med din man. Det var inte det min TS handlade om.

• Anonym (456)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 15:13:13 följande:
    Nu blev jag lite intresserad. Känna på lukten, hurdå? Ser mig inte som särskilt desperat och försöker ha en mer "chill" stil, dvs avslappnad. Jag gör dessutom allt för att inte se ut som en bonnläpp. Klär mig i märkeskläder och försöker på det stora hela att se ut som en "city-människa". Jag ska lägga ner att dricka, säger du, trots att det är det enda som faktiskt hjälper mig att kunna ta kontakt med tjejer. Även om det inte är bra för hälsan i längden, är det ett mycket effektivt smörjmedel.

Och att vara full och go och samtidigt prata med snygga kvinns, samtidigt som det är sommar och sol. Inte mycket går upp emot det.

Sluta upp med det och var dig själv istället.
  • Anonym (Lalle)
    Anonym (Sofia) skrev 2018-05-20 17:58:23 följande:

Jag är kvinna, uppvuxen i en storstad i grannlandet. Min uppfattning är att svenska kvinnor som flyttar till en storstad får någon slags hybris. Näsan i vädret, tror de är supersnygga och att alla dreglar efter dem. Jag tycker inte svenskor är speciellt vackra men de verkar ha en skev verklighetsuppfattning tyvärr..

Stela och tråkiga, utstrålar ingen kärlek alls utan mer kalla och meningslösa. De vet inte ens om de är kvinnor endel och kallar sig även för hen.

De hade passat bra som kapsylöppnare, de är så stela att man kan öppna en kapsylflaska i arslet på dem. Majoriteten, inte alla såklart. Man blir chockad då man träffar en trevlig svensk kvinna idag, det säger allt.

Precis så är det. Förstår inte varför det är så nochig attityd bland kvinnor i städerna i Sverige. Totalt avtändande. Bor i Danmark. Helt annan attityd bland kvinnor här. Raggandet är betydligt mer jämställt. Inga planer på att flytta hem.
  • Anonym (M)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 18:43:36 följande:

Bästa inlägget idag. Precis vad jag också upplever. När jag varit bara i grannlandet Danmark har det snarare varit kvinnor som kommit fram och pratat med mig än tvärtom. En helt annan, gladare och mer frisinnad stämning är det bara när man kommer över sundet till Köpenhamn. Svenska kvinnor är oerhört stela och tråkiga. De tillför just ingenting men tror ändå att de är något där de går med näsan i vädret. Vad är det de har att vara så stolta och högfärdiga för?

När jag tänker på det så blir det nog en flytt till Danmark istället.

Ja men gör det för all del. Tror alla blir glada och nöjda så. Win win :)
    Anonym (456) skrev 2018-05-20 19:42:17 följande:
    Anonym (456) skrev 2018-05-20 19:42:17 följande:
    Jag är mig själv när jag är full. Och mycket bra mår jag också då. Att vara nykter och tråkig - vilken kvinna tänder på sådana?

• Mimosa86

Förmodligen ser de igenom dig och din fasad.

Istället för att förställa dig, vad sägs om att försöka ändra på dina värderingar och bli en bättre människa istället?

Istället för att värdera kvinnor efter deras utseende kanske du ska börja se dem som individer? Öppna en konversation inställer för att försöka smila in dig? Istället för att efterlikna kommersiell reklam kanske du ska försöka finna dig själv och utgå från det?

Kanske hitta en tjej som är mer lik dig och delar dina intressen än att hitta ett snyggt fodral?

• Anonym (dam)

Tyvärr är det inte attraktivt med någon som försöker göra om sig efter vad denne tror att kvinnor vill ha. Var dig själv istället så ska du se att du kommer göra kvinnor knäsvaga, inte alla men de som gillar dig för den du är.

Det finns inget hetare än män som går sin egen väg och bara lever livet då som de vill.

• Anonym (Välkommen till kvinnornas värld..)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 15:40:57 följande:

Ok, men hur fan ska jag göra då? Det ställs ju så höga krav på män idag så man vet snart inte hur man ska vara.

Det som du å säkert oxå många andra män upplever att kraven på hur man ska se ut, har varit kvinnors vardag i århundraden välkommen till vår värld, att ständigt bli bedömd, att ha krav på hur vi ser ut, vad vi väger, om vi rakar vår kroppsbehåring eller vilken vi rakar, om vi är svala å trevliga, obekymrade, insatta i mode å skönhet, om vi har stora bröst, vacker hår eller kanske tom löshår för att vara säker på att det är vackert nog, ägo fransar som förlängs å fylls på, naglar som klor av plastmaterial, smink som my förtiden om man följer instagram eller youtube ska spacklar på i lager som inte är av denna värld.. om vi ska lyckas å klättra på karriärstegen så måste vi vara minst dubbelt så bra som män, fast det är flest kvinnor som studerar på universiteten å högskolorna å som får de högsta betyder... jag kan fortsätta i evighet kring kraven på kvinnor... som sagt välkommen till den värld vi kvinnor upplevt i mer än tusen år..
  • Anonym (mmmm)

Orkar inte läsa alla kommentarer, men TS: var dig själv! Härma inte skådisar osv.

Sen är din utgångspunkt helt fel: du kan inte ha som måttstock hur folk tittar på dig på stan. Folk man passerar på stan känner man inte, och man är oftast inte där för att ragga så nej, då tittar man inte på folk på det där intresserade sättet som jag tror att du egentligen letar efter. Du tänker kanske rätt men på "fel" plats så att säga

Sen att du anser du får bättre respons när du druckit alkohol - det kanske inte stämmer - det kan vara din snedvridna uppfattning på fyllan Glad. Kanske är det också miljön - jag menar, du har väl knappast druckit när du ska ut och gå på stan, i det första scenariot, utan alkoholen handlar om fester, AW, krogen osv, dvs miljöer där det är lite mer självklart att man ska prata med folk. 

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.