• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Elsaida

Fick reda på att jag fått hypotyreos efter sonen, så har brottats med höga värden länge nu, men äntligen har medicinerna gett effekt, i dag låg tsh värdet på 1,65, så nu kanske kanske de kan ta sig utan mf. :)

• niiskuneiti

Hoppar in här. Mensen kom igår på BIM. Förra månaden var den 8 dagar för sen så jag är glad den åtminstone kom normalt nu.

Idag på morgonen var jag så ledsen, det är alltid en besvikelse då mensen kommer, men idag kändes allt så hopplöst. Jag har två gånger blivi gravid, andra och första försöket med mitt ex. Min man lyckades genast med sitt ex. För oss fungerar det inte alls och det spökar i mitt huvud att varför går det inte..

Vi bestämde att nu försöka tempa också från och med nu. Ifall det skulle hjälpa oss lite. Åttonde försöket nu då. Förra året försökte vi tre månader men bestämde sedan för att pausa några månader och fokusera enbart på bröllopet och under februari i år fortsatte vi försöka. Känns lite bättre nu då jag ska prova tempa, ger mig igen lite hopp att kanske det ska lyckas. Bim ungefär 14 juli.

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

• Ettlitetsyskon

Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.

• Nicciz
    Ettlitetsyskon skrev 2018-06-14 20:38:42 följande:

Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.

Stort grattis!
  • AllaGodaTingÄrTre
    Ettlitetsyskon skrev 2018-06-14 20:38:42 följande:

Men åh!!! Såna fina små mirakel man läser om!! Fantastiskt! Grattis! Håller alla tummar!!
  • Ejjami

Hej hej! Idag kom min mens på BIM så nu hoppar jag in här. Nu blir det andra försöket med andra barnet. Jag är snart 29 år och bor i Blekinge. Är det någon mer från Blekinge här? Kram och lycka till allihopa!

Ps. Jag tempar med fertilityfriend.

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1

6 juli - JenniB

10 Juli - Elsaida

21 juli Ejjami

• Blåstjärna

Hoppar nu till denna tråden.

Slutade med p-piller för lite mer än ett år sedan (maj 2017). Blev gravid i aug, men fick MA i okt som upptäcktes i samband med ultraljud i v 12 (foster dött sedan v 7+3). Fick genomgå abort för att få ut resterna. Tog 6 veckor innan grav test visade negativt. Nu är vi inne på försök nr 9 efter MA:t. Tycker de vore dags att de tar sig för oss nu. Funderar på att sätta oss i kö för IVF då vi har hållit på i över ett år nu. Min cykel blev knas efter MA:t. Hade tidigare en 28 dagars cykel, men nu är den 23 dagar och jag har en lutealfas på mellan 9-10 dagar. Tror att det kan vara det som spökar varför vi inte får till en ny graviditet. Påt igen!

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna

6 juli - JenniB

10 Juli - Elsaida

21 juli Ejjami

• MaalinJ
    Blåstjärna skrev 2018-06-16 08:59:42 följande:

Hoppar nu till denna tråden.

Slutade med p-piller för lite mer än ett år sedan (maj 2017). Blev gravid i aug, men fick MA i okt som upptäcktes i samband med ultraljud i v 12 (foster dött sedan v 7+3). Fick genomgå abort för att få ut resterna. Tog 6 veckor innan grav test visade negativt. Nu är vi inne på försök nr 9 efter MA:t. Tycker de vore dags att de tar sig för oss nu. Funderar på att sätta oss i kö för IVF då vi har hållit på i över ett år nu. Min cykel blev knas efter MA:t. Hade tidigare en 28 dagars cykel, men nu är den 23 dagar och jag har en lutealfas på mellan 9-10 dagar. Tror att det kan vara det som spökar varför vi inte får till en ny graviditet. Påt igen!

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

6 juli - JenniB

10 Juli - Elsaida

21 juli Ejjami

Hej. Vad tråkigt med ert missfall. Vi har också försökt i ett år nu. Jag har pcos och hade inte mens på flera månader och inte heller ägglossning. När mensen började komma tillbaka så har min cykel varierat mellan 34-48 dagar och min Lutealfas har varit ca 6 dagar. Vad säger er läkare? Jag fick göra en behandling nyligen som skulle nollställa livmodern. Ska föra dagbok på mens å äl nu till sept sen ska vi gå vidare i utredning och jag ska spola äggledarna.
  • johannastroberg

Hur går det för er alla?

Jag har beräknad äl enligt appen imorgon men har lite "mensvärk" idag så ägget kanske släpper idag istället. Har aldrig känt av min äl tidigare men till er som gör det, hur upplever ni att det känns?

Jobbar både dag, kväll & natt så det är klurigt att få till det men vi myste till det i tisdags & imorse. Hoppas på att få till det ett par dagar till :)

• nist

Blev inget i juni då mensen kom idag :( nya hopp i juli andra försöket.

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

6 juli - JenniB

10 Juli - Elsaida

15 Juli - Mist

21 juli Ejjami

Svar på tråden BIM juli 2018