• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-06-07 23:25:22 följande:

Hoppas jag med, håller tummar och tår. När har du äl? :)

Min cykel brukar vara 28 dagar & då säger en app 17e & en annan 18e men denna gången var den 26 dagar lång & då faller äl in den 16e så är lite osäker men man vet ju egentligen aldrig (iallafall inte jag) exakt vilken dag så så länge det bara slår på någon dag ska det inte vara nån vara :)
  • darin2018

Jag har BIM nångång 7-9juli. 
    Har fått min första mens nu (är på dag 3) efter mitt utomkvedshavandeskap.
    Haft en svår vår hittills... 
    Hoppas på att lyckas på första försöket efter denna mens. 

• Anonym (Längtan efter syskon)

Min plan var att ha ca 2 år mellan mina barn men nu är sonen 2 år och 2 månader och ännu inte gravid... Väntat 17 månader på ett plus. Fick typ mens förra måndagen, några dagar senare än jag trodde och mer som blodig flytning. Typ som slutet av en vanlig mens fast 6 dagar lång. Vet inte om det räknas som mens eller om den rätta mensen kommer snart.

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre

12 juli - Nicciz

• Nicciz

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre

14 juli - Nicciz

• LLW

En till med BIM i juli! Runt 6e borde det bli.

Vi har försökt i 1 1/2 år, ska börja ivf i höst men fortsätter försöka fram tills dess. Har precis gjort äggledarspolning och hysteroskopi där de tog bort en polyp. Det vore så förbannat skönt att slippa gå igenom ivf så jag hoppas verkligen att vi kan lyckas innan september. Går och väntar på mensen nu som jag vet kommer då vi inte fick försöka förra månaden pga hysteroskopin.

• MaalinJ

Lämnar juni tråden å går över till juli tråden istället.

Fick min mens idag. Hade inte förväntat mig en graviditet eftersom äl brukar komma ca 6-5 dagar innan mens. Det ligger alltså för nära varandra.

Har varit allt ifrån 38 - 48 dagar och vissa månader har mensen bara uteblivit. Har precis gjort en behandling som ska nollställa livmodern å korta ner cyklen. Dock hamnade mensen ändå på 34 dagar räknat på juni å maj månad. Hoppas den kommer lite tidigare i juli!

I slutet på sommaren kommer vi få träffa läkare ifrån fertil kliniken som ska försöka hjälpa oss att bli gravida med vårt 3:e barn. Har 2 barn sedan tidigare.

Har försökt bli gravid med nr 3 i lite mer än ett år nu men har inte varit fertil.

Vilka är ni andra här inne? :)

• JenniB
    MaalinJ skrev 2018-06-10 17:34:22 följande:

Lämnar juni tråden å går över till juli tråden istället.

Fick min mens idag. Hade inte förväntat mig en graviditet eftersom äl brukar komma ca 6-5 dagar innan mens. Det ligger alltså för nära varandra.

Har varit allt ifrån 38 - 48 dagar och vissa månader har mensen bara uteblivit. Har precis gjort en behandling som ska nollställa livmodern å korta ner cyklen. Dock hamnade mensen ändå på 34 dagar räknat på juni å maj månad. Hoppas den kommer lite tidigare i juli!

I slutet på sommaren kommer vi få träffa läkare ifrån fertil kliniken som ska försöka hjälpa oss att bli gravida med vårt 3:e barn. Har 2 barn sedan tidigare.

Har försökt bli gravid med nr 3 i lite mer än ett år nu men har inte varit fertil.

Vilka är ni andra här inne? :)

Hej :)

Jag hoppas det blir några fler dagar mellan ÄL och mens så det blir en liten bebis för er! Hur gamla är era andra barn? :) Fick ni försöka länge då med?

Jag och min sambo försöker bli gravida med vårt första barn så det är mycket nytt. :D Vi är på första riktiga försöket nu då jag inte fick mens direkt efter jag slutade med ppillerna. Inväntar ÄL just nu men varken tempar eller tar ÄL-test för att inte stressa upp mig alldeles för mycket. :/ Kände av ÄL sist så jag hoppas jag även gör det denna gången :)

• Lestina

Hej!

Hoppar in i denna tråd, mensen kom i lördags, juli blir vårt 5e försök.

BIM 2/7

• MaalinJ
    LLW skrev 2018-06-10 13:59:36 följande:

En till med BIM i juli! Runt 6e borde det bli.

Vi har försökt i 1 1/2 år, ska börja ivf i höst men fortsätter försöka fram tills dess. Har precis gjort äggledarspolning och hysteroskopi där de tog bort en polyp. Det vore så förbannat skönt att slippa gå igenom ivf så jag hoppas verkligen att vi kan lyckas innan september. Går och väntar på mensen nu som jag vet kommer då vi inte fick försöka förra månaden pga hysteroskopin.

Hur va det att göra äggledaraspolning? Har jag inte blivit gravid innan oktober så är det bästa steg för oss. Är lite nervös för det. Jag vill heller inte göra IVF men vi har börjat ställa in oss på det. Vi verkar dock inte få någon ekonomisk hjälp av landstinget eftersom vi har barn sedan tidigare. Men vi får kolla upp det mer när vi är där.
  • LLW
    MaalinJ skrev 2018-06-11 15:41:32 följande:

Hur va det att göra äggledaraspolning? Har jag inte blivit gravid innan oktober så är det bästa steg för oss. Är lite nervös för det. Jag vill heller inte göra IVF men vi har börjat ställa in oss på det. Vi verkar dock inte få någon ekonomisk hjälp av landstinget eftersom vi har barn sedan tidigare. Men vi får kolla upp det mer när vi är där.

Jag är tyvärr inte bästa personen att fråga för jag hade en rätt jobbig spolning. Gjorde ont som riktigt rejäl mensvärk och hade ont ett par dagar efteråt. Men vet måååånga som inte känner av något alls! Jag får alltid riktigt ont vid alla gynekologiska undersökningar så jag kanske är extra känslig där nere. Sen fick hon hålla på dubbelt så länge och sprutade in dubbelt så mycket kontrastvätska som man brukar, så kanske har med det att göra också. :P

Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden BIM juli 2018