BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej. Vad tråkigt med ert missfall. Vi har också försökt i ett år nu. Jag har pcos och hade inte mens på flera månader och inte heller ägglossning. När mensen började komma tillbaka så har min cykel varierat mellan 34-48 dagar och min Lutealfas har varit ca 6 dagar. Vad säger er läkare? Jag fick göra en behandling nyligen som skulle nollställa livmodern. Ska föra dagbok på mens å äl nu till sept sen ska vi gå vidare i utredning och jag ska spola äggledarna.
Tack! Jo d var väldigt tufft men jag har kommit över det nu, förstår ju att något var fel på fostret eftersom de inte fortsatte växa och då är de ju bra att kroppen löser det själv.
Va jobbigt att inte ha mens varje månad och kunna veta ungefär när ägglossning sker. Förstår att ni sökt hjälp och att detta förhoppningsvis kan hjälpa!
Min cykel är ju trots allt mycket regelbunden även om den är kort. Vi har inte kontaktat någon läkare ännu, men de får nog bli dags nu. Jag har tempat sedan januari så det är därför jag har koll på hur lång min lutealfas är och att ägglossning sker. Misstänker att jag var gravid i maj för min kurva såg då annorlunda ut (se bild nedan) med en dipp på ÄL +5 och sedan ökade tempen mer än den brukar efter ÄL. Men sen fick jag spottings redan dag 8 och temperaturen började falla. Så jag tror inte att ägget han fästa ordentligt innan spottingsen kom. Tror jag kan behöva hjälp att förlänga tiden mellan ÄL och mens för att ge ett potentiellt ägg chansen att hinna fästa.
Hur går det för er alla?
Jag har beräknad äl enligt appen imorgon men har lite "mensvärk" idag så ägget kanske släpper idag istället. Har aldrig känt av min äl tidigare men till er som gör det, hur upplever ni att det känns?
Jobbar både dag, kväll & natt så det är klurigt att få till det men vi myste till det i tisdags & imorse. Hoppas på att få till det ett par dagar till :)
Hur går det för er alla?
Jag har beräknad äl enligt appen imorgon men har lite "mensvärk" idag så ägget kanske släpper idag istället. Har aldrig känt av min äl tidigare men till er som gör det, hur upplever ni att det känns?
Jobbar både dag, kväll & natt så det är klurigt att få till det men vi myste till det i tisdags & imorse. Hoppas på att få till det ett par dagar till :)
Hur går det för er alla?
Det stämmer nog det du skriver. Att ägget måste få en chans att fästa. Jag har också haft två missfall tidigare. Det va inget jag sörjde då men nu känns det nästan jobbigare när man inte lyckas. Jag har aldrig tempat tidigare men är sugen på att kanske testa det. Hur funkar det? Är det någon speciell temp man behöver?
Beklagar dina missfall! : (
Ja även om man är jätteglad för vänner som lyckas så blir man bara ännu mer ledsen för att de inte tar sig för oss. Jag försöker ha inställningen att de kommer när det är dags. Inget man kan på påverka mer än man kan hjälpa de lite på traven (i mitt fall förlänga lutealfasen).
Ja du behöver ha en termometer som mäter med två decimaler för att ge så rättvis graf som möjligt. Jag gick med i Natural Cycles och det kostade ca 500 kr för en årsprenumeration har jag för mig och då fick man en termometer gratis hemskickad. Funkar toppenbra, och man får en hel del tips och så löpande från NC (tex när man (om man vill) bör ta ägglossningstest och så). Det tar någon månad innan den har lärt känna din cykel så antalet möjliga fertila dagar är fler i början (för att den är osäker) men sen är de färre och dessa har alltid klaffat för min del då jag får tydliga kroppsliga tecken på att ägglossning är på gång (känner dock inte alltid när själva ägget släpper). Jag hade rekommenderat denna till dig! Jag kommer fortsätta använda den efter att jag fått första barnet (förhoppningsvis), för att motverka graviditet (istället för att gå på p-piller igen). Det är smidigt att man kan ställa in den för om man vill eller inte vill bli gravid : )
Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.

Tack så mycket! Ja det är klart att man glädjas för andra men som du säger, man blir ju besviken när man känner att det aldrig blir ens egen tur. Vår första blev jag oplanerat gravid på och vår andra blev jag gravid med på första försöket. Så jag va ju tvär säker på att vi inte skulle vara här där vi är idag. Trodde väll snarare att vi redan skulle haft en bebis nu. Jag önskar också att jag kunde tänka att någon gång så är det vår tur men nu när jag inte alltid är fertil och min man dom just fått sämre sperma kvalité så känns det ibland hopplöst. Jag är inställd på att vi kan behöva göra IVF. På något sätt känns det liksom bättre att förbereda sig på det redan nu.
Ska kolla upp det här med att tempa.Det hade ju varit jätte smidigt.