• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Vicki89
    Ejjami skrev 2018-07-17 10:56:17 följande:

Här kommer en liten uppdatering från mig. Äl+9 idag. Inga symptom över huvud taget. Varken pms eller annat. Känns bara helt som vanligt. Ni som har BIM runt den 22:e, hur har ni det? :)

Kramar

Hej Ejjami!

Vi har BIM samma dag, håller tummarna för oss! :D

Jag har ömma bröst, men det har jag alltid direkt efter ägglossning fram till mens, så kan nog tyvärr inte räkna det som något tecken. Också lite PMS:ig, men det brukar jag också vara, så inget som sticker ut.

Igår när jag vaknade (äl+8) så hade jag lätt mensvärk. Jättekonstigt, det har jag inte känt förut såhär dags i cykeln. Det varade några minuter och sen släppte det. Precis som vanlig mensvärk fast lite svagare (jag brukar ha rätt kraftig mensvärk), molande ihållande. Kan ju vara vad som helst, men man är ju helt galen nu när det gäller att leta symptom, en vanlig månad hade jag väl inte tänkt på det...

I övrigt känner jag mig också helt som vanligt.

När tänker du testa? :)

Kram och lycka till!
  • Tiolina

Tog ett nytt test idag när jag vaknade och det visade exakt samma som igår och fredags. .. Dvs jävligt(!) svagt streck. Tycker det borde ha ökat något åtminstone sen i fredags? Elr är det fel på testerna som visar dessa svaga streck? Dock kan jag fortfarande vara på bim-3 som mest och bim-1 som minst.. Inte helt säker på när Bim blir denna månad. Har ett digitalt hemma i stan som min sambo ska ta med imorgon elr torsdag, hoppas x3 att det visar positivt äntligen! Om jag inte fått missfall skulle jag haft BF 31 aug, så hoppas på ett plus innan det <3

• Tiolina
    Jagerika skrev 2018-07-16 20:47:33 följande:

Jag ska testa om några dagar igen, blir det samma ska jag köpa digitalt :) BIM på Söndag så det är tidigt men det är ju något där :)

Hej! Hur går det för dig? :) När har du Bim? Ditt test såg ut typ som mina har gjort iaf, så svårt att tolka! När ska du testa igen?
  • Jagerika
    Smulis87 skrev 2018-07-17 09:23:28 följande:

För en vecka sedan fick jag mens, brösten slutade göra ont och tempen är nu låg. Så jag är garanterat inte gravid (tyvärr) men ändå så får jag starkare streck nu än på BIM. Vet inte hur bra det syns här men det är färg och inte grått i verkligheten och det blir likadant på fler än ett. Strecket/skuggan kommer inom 1 min och finns kvar även när det torkar.

Jag testade nu för att jag fortsatt har lite mensvärk ibland men gissar på att det är min endometrios som har förvärras av att gå obehandlad bara.

Jag och min man är riktigt less på att få dessa skuggor varje månad, ett test ska väl vara blankt om det är negativt och positivt om det syns något annat?

Har bestämt mig för att bara köpa digitalt i framtiden nu.

Jag får helt enkelt varna lite för att RFSU spökar rejält, i alla fall för mig. 

Hur kan du vara så säker på att du inte är gravid? Det finns dom som har mens som vanligt ändå! Jag tycker du ska gå til mödravården så dom kan kolla med ultraljud ifall det är nått där för ditt test är ju positivt!
  • Ejjami
    Vicki89 skrev 2018-07-17 11:18:52 följande:

Hej Ejjami!

Vi har BIM samma dag, håller tummarna för oss! :D

Jag har ömma bröst, men det har jag alltid direkt efter ägglossning fram till mens, så kan nog tyvärr inte räkna det som något tecken. Också lite PMS:ig, men det brukar jag också vara, så inget som sticker ut.

Igår när jag vaknade (äl+8) så hade jag lätt mensvärk. Jättekonstigt, det har jag inte känt förut såhär dags i cykeln. Det varade några minuter och sen släppte det. Precis som vanlig mensvärk fast lite svagare (jag brukar ha rätt kraftig mensvärk), molande ihållande. Kan ju vara vad som helst, men man är ju helt galen nu när det gäller att leta symptom, en vanlig månad hade jag väl inte tänkt på det...

I övrigt känner jag mig också helt som vanligt.

När tänker du testa? :)

Kram och lycka till!

Hej! ^^

Jag tänker testa på torsdag (äl+11), det är ju förtidigt egentligen men min kära sambo fyller år då. Så om jag får ett plus så blir det jätteskoj. Är det negativt så säger jag inte att jag testat. Har dock inte höga förhoppningar då det bara är andra cykeln vi försöker. Det kan ju ta sin lilla tid. Hihihi!

Ps. Jag är också 89:a :)
  • Jagerika

Med morgonurin! ( var tvungen att testa) blev samma som igår!! Nu ska jag inte testa mer fören på BIM som är den 21:a!

• Jagerika
    Tiolina skrev 2018-07-17 11:34:38 följande:

Hej! Hur går det för dig? :) När har du Bim? Ditt test såg ut typ som mina har gjort iaf, så svårt att tolka! När ska du testa igen?

Jag tog med morgonurin! Du kan se bilden jag la upp precis!! Så nervös för det är verkligen synliga streck!!
  • Tiolina
    Jagerika skrev 2018-07-17 12:46:13 följande:

Jag tog med morgonurin! Du kan se bilden jag la upp precis!! Så nervös för det är verkligen synliga streck!!

Ja, det är samma här!! Vill bara att det ska bli starkare så att man kan få ett säkert svar och så att killen inte tycker man e galen :') Jag tror jag har bim på torsdag eller fredag, så får vänta tills dess.. När har du? :)
  • Tiolina
    Tiolina skrev 2018-07-17 12:55:11 följande:

Ja, det är samma här!! Vill bara att det ska bli starkare så att man kan få ett säkert svar och så att killen inte tycker man e galen :') Jag tror jag har bim på torsdag eller fredag, så får vänta tills dess.. När har du? :)

Edit nu såg att du har 21:a :) gud vad spännande!
  • Jagerika
    Tiolina skrev 2018-07-17 12:56:22 följande:

Edit nu såg att du har 21:a :) gud vad spännande!

Ja min sambo ser inget säger han! Fast då hade han inte sina glasögon på sig haha! Mem du ser på båda mina bilder eller? För jag kollade nu när det är torkat och det är kvar ett streck bara att färgen är typ borta!
Svar på tråden BIM juli 2018