• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Ejjami
    Grumpycavat skrev 2018-07-19 09:59:32 följande:

Hej allihopa, 

Är ny här, men har varit flitig "läsare" i ett par månader. 

Slutade med P-piller i Juli 2017, men har egentligen inte försökt få barn aktivt förrän April i år. Haft regelbunden mens sen dess, och den kommer som ett brev på posten var fjärde fredag. 

Har precis insett att jag räknat lite fel på ägglossning, och att den infaller något senare än vad jag tidigare trott. 

Hade ett medelstarkt streck på ägglossningstest den 12 juli, och ett JÄTTEstarkt streck den 13 juli. 

Hade sex både 12 och 13e, så tror att vi prickat in ÄL ganska exakt. 

Har också börjat äta Rosenrot mellan mens och ÄL lite sporadiskt denna cykeln, men tar det sig inte denna gången så kommer jag ta varje dag mellan mens och ÄL. 

Jag har inga barn sedan tidigare, och har aldrig tidigare varit gravid. 

Jag och sambon har hållt ihop i 7 år, och är 30 & 36 år gamla, så nu är vi ganska sugna på en liten mini-me. 

Ser framemot att följas åt. 

Hej hej!

Tänk på att ägglossningen sker ca 24-48 timmar efter positivt ägglossningstest. Så sexa på några dagar efter det positiva testet också!

Heja heja och lycka till med bebistillverkningen! :)
  • AnonymAB
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-19 09:07:43 följande:

Vaknade med mensvärk och blev sur för det är BIM imorgon.

Så jag tog ett test bara för att få det ur världen och förbereda mig på att blodet skulle komma.

Men va?! Jag är gravid för första gången i mitt liv!! Jag kan inte tro det och bara sitter här och skrattar som att någon driver med mig :D

Så stickningarna var inte att jag var skengravid....jag är chockad.

Men så roligt Grattis!!!<3

Jag har BIM imorgon och har hållt mig från att inte testa tidigare denna månaden.

Så om inte mensen kommer imorgon tänker jag prova på Lördag när vi är på våran lilla minisemester <3

Förra månaden tyckte jag att jag hade massor av symptom (första seriösa försöket). jag trodde verkligen jag var gravid och blev så besviken när alla tester var negativa.

den här gången känner jag ingenting. hade lite mensvärk i tisdags men inget mer.

Så får vi se vad detta blir.

Men är sååå glad för din skull. GRATTIS
  • IBS

Svagt positivt på tre olika test. Alla kan väl ej ha fel :/ blir ett digitalt i morgon :)

• Anonym (Syskon)
    IBS skrev 2018-07-19 15:07:54 följande:

Svagt positivt på tre olika test. Alla kan väl ej ha fel :/ blir ett digitalt i morgon :)

Stort grattis!! Nej tre olika test kan inte ha fel. Våga tro på det :)
  • IBS

Får kanske lägga till mig på pluslistan ist :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist, Esmes

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - JosHed

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS,mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami, Vicki89

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

24 Juli - MaoaM

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

26 Juli - Lo

27 juli - smultronbär, GrumpyCavat

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg, Rhubarb

31 juli - Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4

19/7 Försök 3 BIM -1

19/7 IBS BIM

• Anonym (Försök 3)
    AnonymAB skrev 2018-07-19 14:44:41 följande:

Men så roligt Grattis!!!<3

Jag har BIM imorgon och har hållt mig från att inte testa tidigare denna månaden.

Så om inte mensen kommer imorgon tänker jag prova på Lördag när vi är på våran lilla minisemester <3

Förra månaden tyckte jag att jag hade massor av symptom (första seriösa försöket). jag trodde verkligen jag var gravid och blev så besviken när alla tester var negativa.

den här gången känner jag ingenting. hade lite mensvärk i tisdags men inget mer.

Så får vi se vad detta blir.

Men är sååå glad för din skull. GRATTIS

Tack :)

Jag har också tyckt att jag har haft en massa symptom innan. Men den här månaden har jag varit stenhård med att intala mig att allt är inbillning. Stickningarna i livmodern har jag dock aldrig haft innan så det var något nytt.

Idag har jag mensvärk men inget annat.

Brösten är som vanligt och aptiten med.

Håller tummarna för dig :)
  • LillaEochP

Hej! 

Har inte skrivit i tråden tidigare då planen egentligen inte var att starta bebisverkstaden förrän efter semestern i augusti, men tydligen ville livet annat :) Tog positiva test i lördags kväll på grund av att jag insåg att jag borde ha fått mens. 

Enligt tidigare mens så bör jag vara i v.6 nu med BF 20 mars 2019. 

Har inte kollat igenom hela tråden men ser ju i listan att det är några som redan plussat - GRATTIS :) Är det någon som vet om det finns någon hemlig Facebook-grupp ännu eller någon tråd här på FL?

• Esmes

Grattis Försök 3, IBS och LillaEochP till era plus!

Är det fler som går och väntar på plus eller mens? Här händer varken det ena eller andra. BIM+4.

• Anonym (Längtan efter syskon)

Hur tidigt kan man få positivt på test? :)

• Jevi87
    Esmes skrev 2018-07-19 17:57:52 följande:

Grattis Försök 3, IBS och LillaEochP till era plus!

Är det fler som går och väntar på plus eller mens? Här händer varken det ena eller andra. BIM+4.

Ja jag väntar in BIM, den är beräknad att komma den 25/7 men jag tror det blir lite senare då min ÄL verkade komma senare gentemot vad min app sa. Jag hoppas vi prickade in ganska bra. Sambon var borta under veckan när ÄL var planerad men nu kom den senare så det var ju kul! :) då känner man iaf att man gjort vad man kunnat. Denna gång känner jag dock ingenting. Brukar ha massa olika sympton. Känna mkt ?aktivitet? i nedre magen samt onda bröst men allt är som bortblåst. Jobbigt att vänta!! Haha :)
Svar på tråden BIM juli 2018