• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • EmmalinneaS
    IBS skrev 2018-07-13 11:41:59 följande:

ÄL + 7-8 idag. Nu börjar jakten på symtom ;) Fler som ligger på samma dag ungefär?

Tror jag är på ÄL +6 vet att det är för tidigt för mig att känna något än, men man känner ju efter extra mycket ändå. Vi ska till München nästa vecka, så förhoppningsvis kommer jag inte ha så mycket tid till att tänka. Dock ska vi hälsa på min mans syster och deras 6månsbebis, så livmodern kommer ju värka efter en lite kusin till honom. BIM 22/7, hoppas så den uteblir.

Hur mår du?
  • Esmes
    soffipropp1987 skrev 2018-07-13 13:29:14 följande:

Min mens slutade i onsdags, hade äggviteflytningar idag. Kan man ha så tidig ägglossning? Har inte gjort äl test nu, men förra gången hade jag äl samtidigt som flo appen sa det.

Man kan ha ägglossningsflytningar i ganska många dagar innan själva äl. Så det är ju inte säkert att äl kommer tidigare än den brukar. Men det är kanske bäst att ta det säkra före det osäkra och börja försöka redan nu om det är möjligt :) så vet du i alla fall att du inte missat.
  • Anonym (Försök 3)
    soffipropp1987 skrev 2018-07-13 13:29:14 följande:

Min mens slutade i onsdags, hade äggviteflytningar idag. Kan man ha så tidig ägglossning? Har inte gjort äl test nu, men förra gången hade jag äl samtidigt som flo appen sa det.

Min mens slutade på tisdagen och på fredagen hade jag max på äl test. Så ja tydligen kan man ha det. Hade dock inga tydliga flytningar, men jag kollade inte så noga heller för jag trodde ju äl skulle vara en vecka senare.
  • LisaMaria 2

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida, babytjejen? , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

13 juli- babytjejen?

14 juli - Nicciz, Ejjami, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

17 juli - LisaMaria 2, andra försöket

18 Juli - lyckligast80, Tiolina h

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4

• soffipropp1987
    Esmes skrev 2018-07-13 13:46:00 följande:

Man kan ha ägglossningsflytningar i ganska många dagar innan själva äl. Så det är ju inte säkert att äl kommer tidigare än den brukar. Men det är kanske bäst att ta det säkra före det osäkra och börja försöka redan nu om det är möjligt :) så vet du i alla fall att du inte missat.

Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-13 13:56:23 följande:

Min mens slutade på tisdagen och på fredagen hade jag max på äl test. Så ja tydligen kan man ha det. Hade dock inga tydliga flytningar, men jag kollade inte så noga heller för jag trodde ju äl skulle vara en vecka senare.

Ja vi började försöka redan dagen efter mensen. Så vi får köra på resten av denna veckan för på söndag åker vi till Astrid Lindgrens värld och ska bo på camping. Så blir paus i några dagar med mys.
  • LisaMaria 2

Va precis på toa och nu va flytningen gul! Någon som varit med om det? Jag har senaste dagarna haft vit krämig flytning, men denna var definitivt gul. Vad tror ni det kan vara? Idag är äl +9 tror jag ( ingen äl-test)

• minimera

Hoppar in här! Har två barn sedan tidigare och nu vill vi försöka få till en trea. Tog ut min hormonspiral i början på maj och min kropp verkar inte riktigt ha kommit i fas efter det. Vi har heller inte satsat helhjärtat på att få till en bebis, men det är ändå det enda min hjärna kan tänka på. Vet inte riktigt när jag har bim, men någon gång mellan 14-18/7. Vet heller inte om jag öht haft ägglossning eller inte. Har inga direkta symtom förutom att jag varit svullen och haft molvärk sedan i måndags. Är även äm i brösten, men alla dessa symtom brukar jag ha innan mens, så jag tror inte det är något annat. Har ingen mens kommit på onsdag så ska jag ta ett test då (om jag kan hålla mig) :)

• IBS
    EmmalinneaS skrev 2018-07-13 13:36:16 följande:
    Tror jag är på ÄL +6 vet att det är för tidigt för mig att känna något än, men man känner ju efter extra mycket ändå. Vi ska till München nästa vecka, så förhoppningsvis kommer jag inte ha så mycket tid till att tänka. Dock ska vi hälsa på min mans syster och deras 6månsbebis, så livmodern kommer ju värka efter en lite kusin till honom. BIM 22/7, hoppas så den uteblir.

Hur mår du?
    Så spännande ;) vad roligt med lite semester och något annat att tänka på och bebismys, underbart <3 Jag känner lite molvärk till och från. Känningar i ryggslutet som mina foglossningar ( haft innan plus alla graviditeter) flytningarna har varit lite annorlunda och brösten ömmar till ibland. Men visst kan vara många olika faktorer. Men hoppet finns där absolut :) ska testa i morgon för ska på bröllop då men det är så klart för tidigt att visa nått. Men ändå!
  • EmmalinneaS
    IBS skrev 2018-07-13 20:54:22 följande:

Så spännande ;) vad roligt med lite semester och något annat att tänka på och bebismys, underbart <3 Jag känner lite molvärk till och från. Känningar i ryggslutet som mina foglossningar ( haft innan plus alla graviditeter) flytningarna har varit lite annorlunda och brösten ömmar till ibland. Men visst kan vara många olika faktorer. Men hoppet finns där absolut :) ska testa i morgon för ska på bröllop då men det är så klart för tidigt att visa nått. Men ändå!

Klart att hoppet finns, särskilt om du känner igen symtom. För mig är detta första barnet så jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter än.

Vad kul med bröllop också, är ju bland det bästa som finns tycker jag. Hoppas det blir en bra dag för dig även om du inte får ditt plus på morgonen. Det är ju som sagt väldigt tidigt ännu. När har du bim?
Svar på tråden BIM juli 2018