BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Grattis Försök 3, IBS och LillaEochP till era plus!
Är det fler som går och väntar på plus eller mens? Här händer varken det ena eller andra. BIM+4.
Ja jag väntar in BIM, den är beräknad att komma den 25/7 men jag tror det blir lite senare då min ÄL verkade komma senare gentemot vad min app sa. Jag hoppas vi prickade in ganska bra. Sambon var borta under veckan när ÄL var planerad men nu kom den senare så det var ju kul! :) då känner man iaf att man gjort vad man kunnat. Denna gång känner jag dock ingenting. Brukar ha massa olika sympton. Känna mkt ?aktivitet? i nedre magen samt onda bröst men allt är som bortblåst. Jobbigt att vänta!! Haha :)
Jag har BIM idag men ingen mens i sikte. Tog dock ett grav-test som visade på inte gravid och vad jag förstått så är det kört då och bara att invänta att mensen kommer. Är dock aldrig sen, men alltid skönt att slippa mensvärken några dagar.
Är det fler som går och väntar på plus eller mens? Här händer varken det ena eller andra. BIM+4.
Jag planerade också att vänta till efter BIM. Men min sambo fyller år på äl+11 så jag tänker testa då ifall ifall lixom. Det kan ju bli en härlig överraskning! Hihi!
Heja alla som pallar vänta till efter BIM!
Vaknade med mensvärk och blev sur för det är BIM imorgon.
Så jag tog ett test bara för att få det ur världen och förbereda mig på att blodet skulle komma.
Men va?! Jag är gravid för första gången i mitt liv!! Jag kan inte tro det och bara sitter här och skrattar som att någon driver med mig :D
Så stickningarna var inte att jag var skengravid....jag är chockad.
Ny här, första försöket efter 16(!) år på p-piller. Tog sista pillret den 19/6, mens 23/6 och sen fick jag lätt molande värk som vandrade från ena till andra sidan en vecka senare och som satt i ca en vecka med rejäl smärtökning den 6/7 så kanske kanske kroppen kickade igång snabbt och jag hade äl då(?). Om så var fallet och jag följer samma cykel som innan p-piller så har jag isf BIM i morgon eller ev lördag. Har haft lite molande värk nån enstaka gång och ömma samt aningen förstorade (inbillning?) bröstvårtor sen några dagar efter misstänkt äl men har förträngt vad mina ?normala? symtom är fram till mensen efter alla år på p-piller...
Tog ett tidigt-test igår morse som va neg o tänkte att nä då är det nog inget eftersom bröstvårtorna även var mindre ömma. Men så nu ikväll när jag var ute och sprang så kände jag hur det ?plaskade till? (ursäkta uttrycket), fick springa in i en buske ;) och se vad som hänt o då hade det kommit rejält med flytningar! Har aldrig någonsin fått så mkt på en gång innan! Så nu blir jag ju fundersam igen... I övrigt har jag varit ovanligt pigg senaste veckan! Somnat sent och vaknat tidigt, 5-6h sömn per natt, brukar annars behöva mina 8h.
Ska ta nytt test på lördag om inte mensen kommit då, vågar inte i morgon... Oavsett hoppas jag det tar sig snabbt då jag innan p-pillerna avskydde mensen som höll på rikligt i 7 dagar. Fick först cyklo-f för att minska flödet men fick efter några år börja på p-piller för att minska och kunna styra det hela lite.
Jag väntar också! Testar på söndag om jag inte har fått mens innan dess... Så nervöst! Håller tummarna för att du får ett plus! När ska du testa nästa gång?
Känner precis samma! Inga symptom alls den här gången. Brukar också ha ömma bröst och/eller bröstvårtor, men den här gången känner jag ingenting mer än lite mensvärk. Det är verkligen jobbigt att vänta men håller tummarna för ditt plus :)