• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Anonym (Sd.)
    nihka skrev 2018-07-11 14:30:25 följande:

Och partiledaren som sa det fick gå. Nu är det en nypartiledare som har uttryckt mycket tydligt att det inte kommer att ske något samarbete med SD.

Finns fortfarande en hel del i det moderata partiet som vill samarbeta med SD. Batra sa likadant innan hon till slut vågade erkänna att hon faktiskt ville samarbeta med SD . Såatteee
  • Anonym (Alliansen är död)
    nihka skrev 2018-07-11 14:30:25 följande:
    Och partiledaren som sa det fick gå. Nu är det en nypartiledare som har uttryckt mycket tydligt att det inte kommer att ske något samarbete med SD.
    Det har han inte alls. Han har bara sagt att han inte kommer regera eller regeringsförhandla med dem.

Alliansen är inte ens ett seriöst alternativ. SD och röran kommer tillsammans rösta ner det alternativet.
  • nihka
    Anonym (Sd.) skrev 2018-07-11 20:07:36 följande:
    Finns fortfarande en hel del i det moderata partiet som vill samarbeta med SD. Batra sa likadant innan hon till slut vågade erkänna att hon faktiskt ville samarbeta med SD . Såatteee
    AKB ville inte själv utan gav vika inför de fraktioner som ville. För det rasade M och hon fick lämna partiledarposten. Serru.
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-11 22:08:30 följande:
    Det har han inte alls. Han har bara sagt att han inte kommer regera eller regeringsförhandla med dem.

Alliansen är inte ens ett seriöst alternativ. SD och röran kommer tillsammans rösta ner det alternativet.
    Jo, det har han: "Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, säger Kristersson."

Åkessom hade också bomull i öronen när han konkluderade att Kristerssons besked var ?motsägelsefullt?

Jag skulle vilja kalla det ÖVERTYDLIGT. 

Pajaspartiet SD kommer inte att vara någon del av någonting. Så klart.

• Anonym (Sd.)
    nihka skrev 2018-07-11 23:50:15 följande:

Jo, det har han: "Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, säger Kristersson."

Åkessom hade också bomull i öronen när han konkluderade att Kristerssons besked var ?motsägelsefullt?

exakt dom orden sa Batra också innan hon erkände att hon ville samarbeta med SD. Man ska inte lita på vad politiker har sagt en gång för det kan ändras på en sekund och de är sällan ärliga.
  • Anonym (Alliansen är död)
    nihka skrev 2018-07-11 23:50:15 följande:

Har du någon källa på det? För jag har inte hört det. Däremot har jag hört att han inte kommer samarbeta eller samtala med SD ang. regeringsmakten, men han har aldrig sagt att det är omöjligt att samtala med SD i t.ex budgetförhandlingar. Såvitt jag vet.
  • nihka
    Anonym (Sd.) skrev 2018-07-11 23:54:21 följande:
    exakt dom orden sa Batra också innan hon erkände att hon ville samarbeta med SD. Man ska inte lita på vad politiker har sagt en gång för det kan ändras på en sekund och de är sällan ärliga.
    Hon "erkände" inte utan gav vika för trycket vilket medförde att M rasade och hon fick lämna partiledarskapet.

Nu när hon har gjort det misstaget kommer knappast någon efter henne att göra om samma tabbe. Alla vet ju hur det gick och ett stort tapp för M och att få lämna som partiledare är väl knappast Kristerssons mål.
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-11 23:55:25 följande:
    Har du någon källa på det? För jag har inte hört det. Däremot har jag hört att han inte kommer samarbeta eller samtala med SD ang. regeringsmakten, men han har aldrig sagt att det är omöjligt att samtala med SD i t.ex budgetförhandlingar. Såvitt jag vet.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/rLWPbA/kristerssons-nya-markering-mot-sd
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-07-12 00:35:51 följande:
    Som jag skrev: I kontextet avseende regeringsbildning
    Eller hur! Han menade Mina värderingar är inte SD:s, så därför kommer jag samarbeta, samtala, samverka, men inte samregera med SD.

"Alliansen kommer inte att samarbeta med Sverigedemokraterna. Vi har varit helt entydiga på den punkten", underströk Ulf Kristersson i Ekots lördagsintervju.

https://www.di.se/nyheter/kristersson-tanker-inte-forhandla-med-sd/

Släpp den snuttefilten nu!

Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018