• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Anonym (Alliansen är död)
    nihka skrev 2018-06-25 00:53:50 följande:
    Mm. SD kan göra som tidigare - låta andra komma med förslag och rösta på dem eller låta bli.

Jepp. Du har förstått det rätt: inget inflytande och inget ansvar utan får stå och gnälla i kulisserna som vanligt. Kul partiledarroll. Åkesson orkar garanterat inte en period till. Bye, bye *vinkar*
    Åkesson har orkat rätt länge och vi får väl se hur länge han står ut med allt hat som riktas mot honom. Han är ju faktiskt människa han också.

Jag tror dock Åkesson orkar så länge han inte har drekt inflytande. Hans reella infltande har varit stort och kommer bli ännu större framöver. I frånvaro av överenskommelse kommer SD kunna avgöra varenda budgetomröstning t.ex. Kommer inte bli lätt attregera utan att samtala med Åkesson.
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-25 00:58:27 följande:
    Åkesson har orkat rätt länge och vi får väl se hur länge han står ut med allt hat som riktas mot honom. Han är ju faktiskt människa han också.

Jag tror dock Åkesson orkar så länge han inte har drekt inflytande. Hans reella infltande har varit stort och kommer bli ännu större framöver. I frånvaro av överenskommelse kommer SD kunna avgöra varenda budgetomröstning t.ex. Kommer inte bli lätt attregera utan att samtala med Åkesson.
    Har han? Om du tycker att vara skriven är att orka så har han ju orkat jättebra. Vi har ju alla olika standarder. What comes around goes around. Det hat SD sprider kan JÅ och resten av SD få i retur. Så dags att komma springandes till mamma och klaga över att man inte gillar det man själv pyttsar ut. SD - Sveriges mest hatade parti och det är helt och hållet deras egen förtjänst.

SD har inte haft något inflytande öht och kommer inte att få något heller. INGEN vill samarbeta med pariapartiet. Inte då och inte nu. Men du kan fantisera vidare. På valfritt språk. Hälsa Hen och missnöjd! Tja!
  • Anonym (Alliansen är död)
    nihka skrev 2018-06-25 01:39:57 följande:
    Har han? Om du tycker att vara skriven är att orka så har han ju orkat jättebra. Vi har ju alla olika standarder. What comes around goes around. Det hat SD sprider kan JÅ och resten av SD få i retur. Så dags att komma springandes till mamma och klaga över att man inte gillar det man själv pyttsar ut. SD - Sveriges mest hatade parti och det är helt och hållet deras egen förtjänst.

SD har inte haft något inflytande öht och kommer inte att få något heller. INGEN vill samarbeta med pariapartiet. Inte då och inte nu. Men du kan fantisera vidare. På valfritt språk. Hälsa Hen och missnöjd! Tja!
    Är det rätt att hata för att visa att det är fel att hata?

Visst, JÅ var sjukskriven några månader men har lett partiet i många många år. Mänsklig helt enkelt.

SD har avgjort väldigt många omröstningar. Man tvingade även fram en decemberöverenskommelse som i sin tur splittrade Alliansen.
  • nihka
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-25 08:27:42 följande:
    Är det rätt att hata för att visa att det är fel att hata?

Visst, JÅ var sjukskriven några månader men har lett partiet i många många år. Mänsklig helt enkelt.

SD har avgjort väldigt många omröstningar. Man tvingade även fram en decemberöverenskommelse som i sin tur splittrade Alliansen.
    Åkesson åtnjuter bara karma.

Några månader? Han var sjukskriven i ett halvår och gick sedan på antidepressiva. Givetvis för att han inte orkade.

Vad bra att SD är så nöjda med decememberöverenskommelsen. Då kan vi ta uppföljaren septemberöverenskommelsen till hösten.

Är alliansen splittrad? Det tror jag inte. Däremot så ligger KD pyrt till om det är det du menar.
  • Anonym (Sara)
    nihka skrev 2018-06-25 10:09:21 följande:

Åkesson åtnjuter bara karma.

Några månader? Han var sjukskriven i ett halvår och gick sedan på antidepressiva. Givetvis för att han inte orkade.

Vad bra att SD är så nöjda med decememberöverenskommelsen. Då kan vi ta uppföljaren septemberöverenskommelsen till hösten.

Är alliansen splittrad? Det tror jag inte. Däremot så ligger KD pyrt till om det är det du menar.

Är du bättre själv då? Jag kan lova att du hade varit sjukskriven betydligt längre om du var partiledare och blev behandlad så illa. Åkesson är stark trots omständigheterna. Politiker är också människor, vet du.
  • nihka
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-25 10:13:26 följande:
    Är du bättre själv då? Jag kan lova att du hade varit sjukskriven betydligt längre om du var partiledare och blev behandlad så illa. Åkesson är stark trots omständigheterna. Politiker är också människor, vet du.
    Åkesson var sjukskriven i ett halvår för att han inte orkade. Fakta, vet du.
  • Anonym (Sara)
    nihka skrev 2018-06-25 10:49:01 följande:

Åkesson var sjukskriven i ett halvår för att han inte orkade. Fakta, vet du.

Hade du orkat det då med all press och utfrysning?
  • nihka
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-25 11:09:29 följande:
    Hade du orkat det då med all press och utfrysning?
    Din fråga är irrelevant. Jag är inte partiledare. Åkesson är partiledare och han orkade inte. Fakta.
  • Anonym (Sara)
    nihka skrev 2018-06-25 11:24:13 följande:

Din fråga är irrelevant. Jag är inte partiledare. Åkesson är partiledare och han orkade inte. Fakta.

Och åkesson är också människa och du är människa. Fakta
  • nihka
    Anonym (Sara) skrev 2018-06-25 11:32:00 följande:
    Och åkesson är också människa och du är människa. Fakta
    Visst. Åkesson är också människa. Som inte orkade. Fakta.

Tack för din medverkan och alla värdefulla klargöranden.
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018