• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Fritz08
    Anonym (Hmmmm) skrev 2018-06-26 08:41:32 följande:

Är du en av de 20% av SD:s väljare som egentligen skulle vilja rösta på ett annat parti?

En av anledningarna varför jag inte kommer rösta på L är att de inte vill ha ett snabbt och totalt stopp för tiggeri.

Det vill jag och SD
  • Anonym (Hmmmm)
    FDFMGA skrev 2018-06-25 23:21:27 följande:
    Ja, gärna för mig. Det skulle inte förvåna om det blir så, kanske efter ett antal andra försök att bilda regering.

jag tror att nästa mandatperiod kommer att innebära en hel del global dramatik, och ju oroligare och osäkrare det blir i omvärlden desto större möjlighet att vi får en bred majoritetsregering.
    M-ledaren har ju flera gånger sträckt ut handen. Hittills har Lövfén tjurigt fortsatt med samma klassiska retorik - som funkat för 25 år sedan men inte nu. Han borde ta Kristerssons hand.

Jag röstar som sagt S. Detta trots att de behandlar sjuka och handikappade lika illa som M - det kommer alltså varken att bli bättre eller sämre på den punkten men vi kan få en stark regering. De frågor som de är mest osams om vår skjutas på framtiden. Så gjorde ju även alliansregeringen.
  • Anonym (Hmmmm)
    Fritz08 skrev 2018-06-26 08:49:04 följande:
    En av anledningarna varför jag inte kommer rösta på L är att de inte vill ha ett snabbt och totalt stopp för tiggeri.

Det vill jag och SD
    Jag förstår dig precis! Jag har tidigare röstat på MP lokalt men gjorde det inte i förra valet, just eftersom MP inte bara är emot tiggeriförbud, de var också för att fixa boende till tiggarna och att ge deras barn skolgång (att dessa faktiskt bara får vara i landet lagligt i 3 månader spelade inte in alls).
  • Anonym (Hmmmm)
    FDFMGA skrev 2018-06-26 05:41:50 följande:
    Nej, det där har du fått om bakklöven.

Men att vi är på väg mot en lågkonjunktur, att vi har ett hotande handelskrig framför oss, att EU är mycket splittrat, att klimathotet accelererar antyder inte att perioden 2018 till 2022 blir särskilt lugn.
    Har vi otur kan handelskriget parat med lågkonjungtur leda till depression. Gud förbjude!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-06-25 23:21:27 följande:
    Ja, gärna för mig. Det skulle inte förvåna om det blir så, kanske efter ett antal andra försök att bilda regering.

jag tror att nästa mandatperiod kommer att innebära en hel del global dramatik, och ju oroligare och osäkrare det blir i omvärlden desto större möjlighet att vi får en bred majoritetsregering.
    Absolut. Det behöver inte vara krig för att man ska villja stabilisera läget med koalitioner. Vi kanske till och med går mot ett tvåpartisystem som i USA.
  • nihka
    Anonym (Dff) skrev 2018-06-26 02:35:34 följande:

Sd såklart.

?Småpartier? du är medveten om att sd inte är ett småparti. Lär få 30%????????????

Du kanske har missuppfattat för att du inte är medveten om att SD sitter i riksdagen? Sedan 2010 ifall du var nyfiken på året.
  • nihka
    Anonym (2018) skrev 2018-06-26 05:18:52 följande:
    nihka är hyperallergisk mot SD, helt medveten från henne att "glömma" oss.
    Spelar ingen roll vad nihka och fdfmga predikar om, vi lär visa dem!

Heja SD!
    Det framgår av trådstarten varför SD inte är med i den här omröstningen, men du kanske "glömde" läsa den? Du kanske är "hyperallergisk" mot informationstext?
  • Jamesdio
    nihka skrev 2018-06-24 22:39:35 följande:
    Precis ett eget block som ingen vill samarbeta med och därför ointressanta utifrån olika blockbildningsalternativ. Står klart och tydligt i trådstarten.
    Finns ett parti som kommer att samarbeta med dem om de tar sig in.
  • Anonym (Jaha)
    nihka skrev 2018-06-24 19:32:22 följande:

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.

Är man endast intresserad av blockpolitik och potentiella samarbetspartners är alternativet "Övriga småpartier som vill in i riksdagen" oerhört märkligt. Här ingår ju omöjliga extremer som t ex AfS och Fi.

Men vad gör man inte när hatet förblindar.

Tack vare att media och etablerade politiker tidigare resonerade som ts, kommer SD bli landets näst största parti om några månader och parlamentariskt kaos kommer utbryta i detta redan vanstyrda land.
  • nihka
    Jamesdio skrev 2018-06-26 10:37:40 följande:
    Finns ett parti som kommer att samarbeta med dem om de tar sig in.
    Jag tror det finns fler som skulle samarbeta med SD om de tog sig in i riksdagen. Nordiska motståndsrörelsen och Sjöbopartiet för att nämna några. 

Här är listan på alla 38 partier man kan lägga sin röst på i årets riksdagsval:

https://www.metro.se/artikel/38-partier-sl%C3%A5ss-om-platserna-i-riksdagen-h%C3%A4r-%C3%A4r-hela-listan

Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018