• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • John22

Sverigedemokraterna. Men det var ett gulligt försök :) Blev det lite jobbigt när SD seglade till toppen i alla de andra trådarna?

"Eftersom jag är ute efter blockfördelning" Viiiiist, vi säger väl så ;)

• Anonym (Hmmmm)
    nihka skrev 2018-06-26 10:52:41 följande:
    Jag tror det finns fler som skulle samarbeta med SD om de tog sig in i riksdagen. Nordiska motståndsrörelsen och Sjöbopartiet för att nämna några. 

Här är listan på alla 38 partier man kan lägga sin röst på i årets riksdagsval:

https://www.metro.se/artikel/38-partier-sl%C3%A5ss-om-platserna-i-riksdagen-h%C3%A4r-%C3%A4r-hela-listan
    De sitter ju redan i riksdagen, så vad menar du???
  • Anonym (Hmmmm)
    John22 skrev 2018-06-26 10:54:22 följande:

Sverigedemokraterna. Men det var ett gulligt försök :) Blev det lite jobbigt när SD seglade till toppen i alla de andra trådarna?

Eh, jag, det är väl inte så konstigt?

Varken S, M eller SD kommer att få egen majoritet.
  • nihka
    Anonym (Jaha) skrev 2018-06-26 10:47:52 följande:
    Är man endast intresserad av blockpolitik och potentiella samarbetspartners är alternativet "Övriga småpartier som vill in i riksdagen" oerhört märkligt. Här ingår ju omöjliga extremer som t ex AfS och Fi.

Men vad gör man inte när hatet förblindar.

Tack vare att media och etablerade politiker tidigare resonerade som ts, kommer SD bli landets näst största parti om några månader och parlamentariskt kaos kommer utbryta i detta redan vanstyrda land.
    Kanske för att se hur många procent som går bort på röster på partier som inte kommer ta sig in i riksdagen?

Du kan ju starta en egen omröstningstråd där du har med alla 38 alternativ eller bara småpartierna om vill få svar på andra frågor - om du inte anser att det blir för "hatiskt"  förstås.

Man känner förbluffande ofta igen en SDare just på allt det här tugget om "hat". samtidigt som man ser hur kärleken verkligen flödar på SD-vänliga sajter
  • nihka
    Anonym (Hmmmm) skrev 2018-06-26 10:56:12 följande:
    De sitter ju redan i riksdagen, så vad menar du???
    Nej, varken Nordiska motståndsrörelsen eller Sjöbopartiet sitter i riksdagen.
  • nihka
    John22 skrev 2018-06-26 10:54:22 följande:

Ja, man får ställa vilka frågar man vill här. Problem med det? Uppenbarligen.

Jag tycker inte det är det minsta suspekt när SD får mellan 50 och 70% omröstningstrådarna i och tycker att det är svagt att inte nå upp till minst 80% med de möjligheter som ändå bjuds.

Tack för din medverkan!
  • nihka

Efter 36 röster är det en liten övervikt åt alliansen 42-39.

• Anonym (Hmmmm)
    nihka skrev 2018-06-26 11:11:10 följande:
    Nej, varken Nordiska motståndsrörelsen eller Sjöbopartiet sitter i riksdagen.
    OK, trodde personen menade om SD tog sig in i riksdagen. Man kan läsa meningen på flera sätt.
  • Anonym (Jaha)
    nihka skrev 2018-06-26 11:07:36 följande:

Kanske för att se hur många procent som går bort på röster på partier som inte kommer ta sig in i riksdagen?

Du kan ju starta en egen omröstningstråd där du har med alla 38 alternativ eller bara småpartierna om vill få svar på andra frågor - om du inte anser att det blir för "hatiskt"  förstås.

Man känner förbluffande ofta igen en SDare just på allt det här tugget om "hat". samtidigt som man ser hur kärleken verkligen flödar på SD-vänliga sajter

Hur många procent som "går bort" på SD är inte intressant då menar du, trots att det kommer bli avgörande för blockpolitiken? Din undersökning är totalt meningslös, men mening var ju heller inte vad du sökte.

Jag är inte "SDare". Gläds inte åt kommande valresultat, vilket man kan utläsa av mitt föregående inlägg (om inte fradgan skummar upp i ögonen). Däremot skyller jag sådana som du för dagens situation, inte dig som individ, du saknar inflytande, men alla som tidigare haft en maktposition och betett sig lika barnsligt som du gör med din lilla poll.
  • nihka
    nihka skrev 2018-06-26 11:35:10 följande:

Efter 36 röster är det en liten övervikt åt alliansen 42-39.

Om man frångår det traditionella blocktänket ger en koalition med samtliga riksdagspartier utom V och MP 64%, vilket kan motsvara en riksdagsmajoritet.
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018