• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Anonym (Hmmmm)

Egentligen önskar jag en ren S-regering men den tiden är förbi för länge sedan. Mitt andra-altenativ är S+L, men det kommer inte heller att hända så jag hoppas på S+M. Båda jagar tyvärr sjuka och handikappade med blåslampa, men de är de enda icke-värdekonservativa-partier som nu nyktrat till och blivit restriktiva när det gäller migration.

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-24 22:12:16 följande:

Röstade på Alliansen i förra valet, men de gav bort sitt inflytande till vänsterblocket som jag verkligen inte vill ha in.

Alliansen går därmed bort, den finns inte längre. Den är en del av vänsterkartellen.

Vänsterblocket går också bort.

You do the math.

...och en kompis till mig har alltid röstat på S men är skeptisk till invandring och vill inte belöna de partier som hittills sparkat på sjuka och handikappade. M-ledaren säger ju rakt ut att han ska sänka sjukersättningen - som ju redan nu är väldigt låg och S har skitit i det blå skåpet de senaste 4 åren - do the math. Jag känner samma men vill inte rösta på SD på grund av att de tänker återinföra bortre gränsen i sjukförsäkringen och dessutom är ett strikt värdekonservativt parti.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-24 22:44:38 följande:
    Visst, den har du skrivit själv, så jag tar den för vad den är.

Nu lutar det starkt åt att SD kommer kunna avgöra varenda fråga där S och M är oense. Frågan är inte vem som inte vill samarbeta med SD. Frågan är bara hur samarbetet ska se ut.
    Både S och M har lika många frågor där de är oense med SD. Du vet det vad?

• Anonym (Sara)
    nihka skrev 2018-06-25 11:39:07 följande:

Visst. Åkesson är också människa. Som inte orkade. Fakta.

Tack för din medverkan och alla värdefulla klargöranden.

Ja men frågan är om du själv hade orkat så långt eller blivit sjukskriven betydlugt tidigare? Ni är båda människor så där är det lika.
  • Fritz08

Röstar Liberalerna

Men IRL blir det SD

• Anonym (Triv)
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-24 22:14:15 följande:

SD är ett eget block

De är definitivt block...
  • FDFMGA

S såklart.

Svårare med vilket samarbete jag hoppas på, helst någon form av mittensamarbete med potential att förhandla såväl medpartier till vänster som partier till höger.

Men som det ser ut idag är nog en majoritetsregering ett måste, så jag hoppas nog på en tysk lösning.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-06-25 12:19:07 följande:

S såklart.

Svårare med vilket samarbete jag hoppas på, helst någon form av mittensamarbete med potential att förhandla såväl medpartier till vänster som partier till höger.

Men som det ser ut idag är nog en majoritetsregering ett måste, så jag hoppas nog på en tysk lösning.

Tysk lösning. S+KD eller fler i koalitionen?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-06-25 20:38:32 följande:
    Tysk lösning. S+KD eller fler i koalitionen?
    Haha, jag tror inte Busch Thor har riktigt samma potential som Merkel.

Nja, en tysk lösning skulle väl vara M plus S, men jag begriper inte riktigt hur en sådan regering ska kunna hålla ihop, kanske med Trumps hjälp, ett globalt handelskrig skulle inte bara ställa krav på EU att agera utan också på en bred regering i Sverige. Jag såg någon här på FL som föreslog Annie Lööf som statsminister i en regering som består av C, M och S.

Ska man vara helt ärlig så är nog risken stor att migrationsfrågan att så småningom hanteras av UNHCR i stället för EU och då  hanteras från något land i Nordafrika. Alternativet är kanske annarsl att EU slits sönder.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Schampo)

Det blir SD. Nu måste det bli dags för Sverige att ta hand om oss svenskar. Vi är bortglömda.

Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018