• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • nihka
    Anonym (Jaha) skrev 2018-06-26 11:49:13 följande:
    Hur många procent som "går bort" på SD är inte intressant då menar du, trots att det kommer bli avgörande för blockpolitiken? Din undersökning är totalt meningslös, men mening var ju heller inte vad du sökte.

Jag är inte "SDare". Gläds inte åt kommande valresultat, vilket man kan utläsa av mitt föregående inlägg (om inte fradgan skummar upp i ögonen). Däremot skyller jag sådana som du för dagens situation, inte dig som individ, du saknar inflytande, men alla som tidigare haft en maktposition och betett sig lika barnsligt som du gör med din lilla poll.
    Precis. Jag kände inte att det var intressant. Det är ju redan "klargjort" här i andra omröstingstrådar att SD kommer upp i en egen majoritet på mellan 50 och 70% och kanske mer så vi behöver inte undersöka det igen

Jag är intresserad av de andra partierna och fördelningen där. Men du verkar mer intresserad av förblindande hat och fragda som skummar. Du kanske skulle bli författare eller något annat där din fantasi kommer mer till sin rätt?
  • nihka
    Anonym (Hmmmm) skrev 2018-06-26 11:48:44 följande:
    OK, trodde personen menade om SD tog sig in i riksdagen. Man kan läsa meningen på flera sätt.
    Javisst!
  • Anonym (Jaha)
    nihka skrev 2018-06-26 12:07:37 följande:

Precis. Jag kände inte att det var intressant. Det är ju redan "klargjort" här i andra omröstingstrådar att SD kommer upp i en egen majoritet på mellan 50 och 70% och kanske mer så vi behöver inte undersöka det igen

Jag är intresserad av de andra partierna och fördelningen där. Men du verkar mer intresserad av förblindande hat och fragda som skummar. Du kanske skulle bli författare eller något annat där din fantasi kommer mer till sin rätt?

Fast din "undersökning" visar inte fördelningen över de andra partierna.

Du var intresserad av att retas med folk som lutar mot SD genom att skapa en omröstning de inte kan svara i, och sen tycker du det är roligt när de blir arga här. Stå åtminstone för det. Mina barn beter sig likadant, men deras bortförklaringar är mindre fantasifulla än dina (apropå fantasi).
  • nihka
    Anonym (Jaha) skrev 2018-06-26 12:17:38 följande:
    Fast din "undersökning" visar inte fördelningen över de andra partierna.

Du var intresserad av att retas med folk som lutar mot SD genom att skapa en omröstning de inte kan svara i, och sen tycker du det är roligt när de blir arga här. Stå åtminstone för det. Mina barn beter sig likadant, men deras bortförklaringar är mindre fantasifulla än dina (apropå fantasi).
    Jo, den visar precis det som går att rösta på och som är beskrivet i trådstarten.

Jag skulle gärna se att den här tråden handlade mer om frågan i trådstarten än om SD, men det är ett öppet forum. jJag kanske får ignorera de frågorna framgent - de är ju ändå redan besvarade flera gånger om nu.

Jag är genuint intrersserad av frågan jag har ställt, men också road av hur man kan låta sig uppröras av att man inte står i centrum hela tiden. Kanske något du känner igen hos dina barn (apropå OT).

• Anonym (mor)
    John22 skrev 2018-06-26 10:54:22 följande:

Sverigedemokraterna. Men det var ett gulligt försök :) Blev det lite jobbigt när SD seglade till toppen i alla de andra trådarna?

"Eftersom jag är ute efter blockfördelning" Viiiiist, vi säger väl så ;)

• Anonym (Odemokratiskt)

Odemokratiskt och diskriminering att ha en om röstning där Sverigedemokraterna inte finns som allternativ

• nihka
    Anonym (Odemokratiskt) skrev 2018-06-26 14:03:45 följande:

Odemokratiskt och diskriminering att ha en om röstning där Sverigedemokraterna inte finns som allternativ

Och vilken "demokrati" representerar du som vill styra vilka frågor jag får ställa i ett öppet forum?

• Anonym (AFS)

Skrattretande som vanligt.... "SD är odemokratiska".... men samtidigt låtsas du som om SD är ett "småparti" som inte är med i riksdagen... patetiskt. 

Jag röstade tidigare på SD, men nu blir det nog AFS ändå. SD lokalt.

• nihka
    Anonym (AFS) skrev 2018-06-26 15:37:39 följande:

Skrattretande som vanligt.... "SD är odemokratiska".... men samtidigt låtsas du som om SD är ett "småparti" som inte är med i riksdagen... patetiskt. 

Jag röstade tidigare på SD, men nu blir det nog AFS ändå. SD lokalt.

Jag låtsas ingenting. "Övriga småpartier som vill in i riksdagen" är just småpartier som inte har kvalat in till riksdagen.
  • Konservativ
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-25 08:27:42 följande:
    Är det rätt att hata för att visa att det är fel att hata?

Visst, JÅ var sjukskriven några månader men har lett partiet i många många år. Mänsklig helt enkelt.

SD har avgjort väldigt många omröstningar. Man tvingade även fram en decemberöverenskommelse som i sin tur splittrade Alliansen.
    Vilka omröstingar tänker du på?
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018