• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-06-25 20:50:00 följande:
    Haha, jag tror inte Busch Thor har riktigt samma potential som Merkel.

Nja, en tysk lösning skulle väl vara M plus S, men jag begriper inte riktigt hur en sådan regering ska kunna hålla ihop, kanske med Trumps hjälp, ett globalt handelskrig skulle inte bara ställa krav på EU att agera utan också på en bred regering i Sverige. Jag såg någon här på FL som föreslog Annie Lööf som statsminister i en regering som består av C, M och S.

Ska man vara helt ärlig så är nog risken stor att migrationsfrågan att så småningom hanteras av UNHCR i stället för EU och då  hanteras från något land i Nordafrika. Alternativet är kanske annarsl att EU slits sönder.
    Jag har ändrat mig i frågan om KD. Jag tror inte de kommer att åka ut. Inte för att de är så poulära utan för att deras alliansröster behövs för att det inte ska tippa åt ditt håll. Alltså stödröster. Så BT kommer att hänga med.

Varför inte L?

Lööf fyller nog skorna och kan buffra mellan S och M samt att hon har gjort de eftergifter som hon kan hänvisa till, 9000 av dem, så hon har råd att vara restiktiv framgent.

Ja, eller hur! Något behöver hända och att lyfta bort denna fråga från staternas bord vore en välkommen lisa. Antar att Löfen är tämligen trött på att (indirekt) tjata på Ungern som ändå inte lyssnar.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-06-25 21:40:05 följande:
    Jag har ändrat mig i frågan om KD. Jag tror inte de kommer att åka ut. Inte för att de är så poulära utan för att deras alliansröster behövs för att det inte ska tippa åt ditt håll. Alltså stödröster. Så BT kommer att hänga med.

Varför inte L?

Lööf fyller nog skorna och kan buffra mellan S och M samt att hon har gjort de eftergifter som hon kan hänvisa till, 9000 av dem, så hon har råd att vara restiktiv framgent.

Ja, eller hur! Något behöver hända och att lyfta bort denna fråga från staternas bord vore en välkommen lisa. Antar att Löfen är tämligen trött på att (indirekt) tjata på Ungern som ändå inte lyssnar.
    Ja, gärna för mig. Det skulle inte förvåna om det blir så, kanske efter ett antal andra försök att bilda regering.

jag tror att nästa mandatperiod kommer att innebära en hel del global dramatik, och ju oroligare och osäkrare det blir i omvärlden desto större möjlighet att vi får en bred majoritetsregering.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Alliansen är död)
    FDFMGA skrev 2018-06-25 23:21:27 följande:
    Ja, gärna för mig. Det skulle inte förvåna om det blir så, kanske efter ett antal andra försök att bilda regering.

jag tror att nästa mandatperiod kommer att innebära en hel del global dramatik, och ju oroligare och osäkrare det blir i omvärlden desto större möjlighet att vi får en bred majoritetsregering.
    Vänsterns sista hopp: dramatik i världen.

Jag tror tvärtom. Det har varit ganska dramatiskt i världen och borde nu börja lugna ner sig.
  • Anonym (Dff)

Sd såklart.

?Småpartier? du är medveten om att sd inte är ett småparti. Lär få 30%????????????

• Anonym (2018)
    Anonym (Dff) skrev 2018-06-26 02:35:34 följande:

Sd såklart.

?Småpartier? du är medveten om att sd inte är ett småparti. Lär få 30%????????????

nihka är hyperallergisk mot SD, helt medveten från henne att "glömma" oss.
    Spelar ingen roll vad nihka och fdfmga predikar om, vi lär visa dem!

Heja SD!
  • FDFMGA
    Anonym (Alliansen är död) skrev 2018-06-26 00:23:06 följande:
    Vänsterns sista hopp: dramatik i världen.

Jag tror tvärtom. Det har varit ganska dramatiskt i världen och borde nu börja lugna ner sig.
    Nej, det där har du fått om bakklöven.

Men att vi är på väg mot en lågkonjunktur, att vi har ett hotande handelskrig framför oss, att EU är mycket splittrat, att klimathotet accelererar antyder inte att perioden 2018 till 2022 blir särskilt lugn.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Det största partiet)

Sverigedemokraterna helt klart!!!

• Anonym (Hmmmm)
    Fritz08 skrev 2018-06-25 11:56:12 följande:

Röstar Liberalerna

Men IRL blir det SD

Är du en av de 20% av SD:s väljare som egentligen skulle vilja rösta på ett annat parti?
  • Anonym (Hmmmm)
    FDFMGA skrev 2018-06-25 20:50:00 följande:
    Haha, jag tror inte Busch Thor har riktigt samma potential som Merkel.

Nja, en tysk lösning skulle väl vara M plus S, men jag begriper inte riktigt hur en sådan regering ska kunna hålla ihop, kanske med Trumps hjälp, ett globalt handelskrig skulle inte bara ställa krav på EU att agera utan också på en bred regering i Sverige. Jag såg någon här på FL som föreslog Annie Lööf som statsminister i en regering som består av C, M och S.

Ska man vara helt ärlig så är nog risken stor att migrationsfrågan att så småningom hanteras av UNHCR i stället för EU och då  hanteras från något land i Nordafrika. Alternativet är kanske annarsl att EU slits sönder.
    Jag tror att det kan gå. Om fyra väldigt olika allianspartier kan regera kan S och M. Det blir väl första gången sedan andra världskriget i så fall?

S och M har många olika åsikter när det gäller höger-vänster-frågor, men tycker ganska lika när det gäller migration och en del annat. I de frågorna är centern apart bland allianspartierna. Samma gäller för frågor om religiösa friskolor och synen på abort. Där är S och M mer lika än M och KD - eller M och SD.
  • Anonym (Hmmmm)
    nihka skrev 2018-06-25 21:40:05 följande:

Varför inte L?

Nu har en del av värdekonservativa KD:s väljare flyttat över till det lika värdekonservativa SD så det är inte säkert att stödrösterna räcker. Det kan istället bli så att dessa "hamnar i sjön" istället.
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018