• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Konservativ
    nihka skrev 2018-06-24 19:32:22 följande:
    Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Jag tänker inte rösta på något parti i år. Det finns inget parti alls som är värt min röst. 

Att kalla något av riksdagspartierna värdekonservativa är fullständigt skrattretande.

Politikerna verkar vara helt inkompetenta. Förr i tiden var ministrarna professorer (när professorstiteln betydde något). Nu har de knappt gått ut gymnasiet. Landet styrs dessutom från Bryssel och Berlin så vad spelar riksdagsvalet för roll längre?
  • Anonym (Alliansen är död)
    Konservativ skrev 2018-06-26 16:24:20 följande:
    Vilka omröstingar tänker du på?
    Fler än jag tänker rabbla här.

Den första jag kommer tänka på är när de fick Löfvén att regera på Alliansen budget.
  • Anonym (Alliansen är död)
    Konservativ skrev 2018-06-26 16:34:50 följande:
    Jag tänker inte rösta på något parti i år. Det finns inget parti alls som är värt min röst. 

Att kalla något av riksdagspartierna värdekonservativa är fullständigt skrattretande.

Politikerna verkar vara helt inkompetenta. Förr i tiden var ministrarna professorer (när professorstiteln betydde något). Nu har de knappt gått ut gymnasiet. Landet styrs dessutom från Bryssel och Berlin så vad spelar riksdagsvalet för roll längre?
    Det innebär att du ger alla partier en lika stor del av din röst.

Enda skälet till att jag röstar är att det finns partier jag ogillar mer än andra.
  • Anonym (M1)

Var miljöpartist i förra valet. I höst så blir det SD för det känns som att det partiet är det enda med någon sorts plan och som faktiskt kan skapa en (positiv) förändring i samhället.

• Fritz08
    Johanlind1981 skrev 2018-07-10 09:52:19 följande:

Alternativ för Sverige

Varför rösta på ett parti som inte lär komma över 4% spärren?
  • Anonym (Sd.)
    Johanlind1981 skrev 2018-07-10 09:52:19 följande:

Alternativ för Sverige

Rösta SD istället så de blir större och förhoppningsvis går om moderaterna och sossarna. Afs har ingen chans ens att komma in i riksdagen i år.
  • nihka
    Anonym (Sd.) skrev 2018-07-10 13:55:11 följande:
    Rösta SD istället så de blir större och förhoppningsvis går om moderaterna och sossarna. Afs har ingen chans ens att komma in i riksdagen i år.
    Det är väl till stor del folk från SD som har bildat Alternativ för Sverige så de lär ju inte se SD som något alternativ utan röstfiskar ju där.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018