• nihka

Din röst i riksdagsvalet 2018

Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 9 september 2018 och vilket blocksammarbete hoppas du på?

Eftersom jag är ute efter blockfördelning är bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med namngivna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-26 12:40
    Omöstningstråden är öppen till 8 september 2018!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018
  • Anonym (Sd.)
    nihka skrev 2018-07-10 18:59:31 följande:

Det är väl till stor del folk från SD som har bildat Alternativ för Sverige så de lär ju inte se SD som något alternativ utan röstfiskar ju där.

Haha varför skulle dom bilda ett nytt parti då deras parti riskerar att bli mindre pga Det? Nej du det funkar inte så, afs har inte folk ifrån sd, det är ett helt nytt parti som vill försöka ta sig in i riksdagen. Dom kommer inte lyckas nå över 4% spärren iallafall
  • nihka
    Anonym (Sd.) skrev 2018-07-10 19:22:24 följande:
    Haha varför skulle dom bilda ett nytt parti då deras parti riskerar att bli mindre pga Det? Nej du det funkar inte så, afs har inte folk ifrån sd, det är ett helt nytt parti som vill försöka ta sig in i riksdagen. Dom kommer inte lyckas nå över 4% spärren iallafall
    Fast de har ju med Kasselstrand i spetsen de facto gjort precis det för att det är precis så det fungerar. Klart SD kommer tappa röster till dem. Eller tror du Kasselstrand fortsätter att rösta på SD?
  • Anonym (...)

Stödröst på KD. Jag ligger egentligen närmare Liberalerna.

• Anonym (realist)

Du har missat att det i dagens läge finns tre block.

Då mp, l och kd förmodligen åker ut.

Kommer du ha s, m och sd med 20-25% var.

c är mer av ett stödparti till s än att de har något med alliansen att göra.

Men svårt att se att s v och c kan få majoritet.

• Anonym (Alliansen är död)

Hoppas verlligen att L åker ur. Vi behöver partier som vet vad de vill. L är raka motsatsen.

• nihka
    gravidpappa56 skrev 2018-07-11 11:32:52 följande:
    "Bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta" får alltså vara med. 

Varför är då inte SD representerade? Så vitt jag vet kan SD tänka sig att samarbeta med alla riksdagspartier, dock är de inte så villiga att ens sätta sig ner och prata med SD...
    Precis som det står i trådstarten gäller den här omröstningen bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med.
  • Anonym (realist)
    nihka skrev 2018-07-11 11:40:15 följande:
    Precis som det står i trådstarten gäller den här omröstningen bara partier som någon kan tänka sig att samarbeta med.
    Tror du verkligen att M och KD  inte redan har en plan för samarbete med SD?

• Anonym (Sd.)
    Anonym (realist) skrev 2018-07-11 12:21:47 följande:

Kan mycket väl vara så. M ville samarbeta med SD förra året
  • nihka
    Anonym (realist) skrev 2018-07-11 12:21:47 följande:
    Nej, det gör jag inte.
  • nihka
    Anonym (Sd.) skrev 2018-07-11 13:36:01 följande:
    Kan mycket väl vara så. M ville samarbeta med SD förra året
    Och partiledaren som sa det fick gå. Nu är det en nypartiledare som har uttryckt mycket tydligt att det inte kommer att ske något samarbete med SD.
Svar på tråden Din röst i riksdagsvalet 2018