Anonym (Irritation) skrev 2018-07-04 11:28:59 följande:
Det finns ett litet personalrum med hon kan inte lämna butiken och gå dit bakom.
Sen är det flertalet som kommer in med sina hundar och ska handla, samhället är fullt av saker man kan vara allergisk emot hur skulle det se ut om vi förbjöd allt!!
När min dotter jobbar ansvarar hon för butiken och bestämmer sådeles själv vad som gäller då. Inte sura kunder, hon som bråkade var inte ens allergisk själv utan tycker bara en massa
Hej!
Det handlar ju inte om att förbjuda det som människor är allergiska mot. Saker som kan vara farliga för ett flertal brukar man inte få hålla på med i vissa lokaler. Man brukar inte få röka eller ta in pälsdjur och parfymer på vissa platser. Det kan vara bra att tänka på att inte ta med och förtära nötter på samma typer av platser.
Det handlar om att man åtminstone kan visa en viss hänsyn till människor som riskerar att bli allvarligt sjuka eller dö annars. Det eliminerar inte risken för allergiker helt men det minskar definitivt riskerna för dem.
Så får nötallergiker i sin tur tåla att det serveras nötter på restauranger, caféer, evenemang och hemma hos människor- platser de värst drabbade aldrig kan besöka.
Det var helt onödigt av kunden att skälla på din dotter som kanske inte tänkte på det, istället för att snällt fråga om hur hon tänker kring risker för allergiker. Men framöver är det kanske bättre att din dotter äter något annat än nötter i butiken då det minskar riskerna. Om alla i samhället hjälps åt med detta kan flera människor må bra. Jag tycker uppoffringen är så liten i det stora hela.
Så tänker jag i alla fall. Ha en bra dag!