• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • evaleva

Jag kommer att rösta på Medborgerlig Samling (MED). Jag är egenföretagare.

• Anonym (Heppsson)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2018-07-21 23:45:20 följande:

Kvinna, 40+, programmerare.

Kommer rösta SD eftersom dom är det enda parti som konsekvent hållit fast vid dom politiska frågor som är viktiga för mig. Dom andra stora partierna vänder mest kappan efter vinden och har tvivelaktiga samarbetspartners så vad man får om man röstar på dom är alldeles för osäkert.

Vilka politiska frågor är viktiga för dig? Strängare abortlag? Återinförande av sambeskattning? Sämre skydd och rättigheter för HBTQ- människor? Inte särskilt svenska värderingar du har i så fall.
  • Anonym (Heppsson)
    Akvc skrev 2018-07-10 19:42:37 följande:

Jag har inget emot att människor har olika politiska åsikter men då syftar jag på vänster eller höger. Däremot SD har jag ett stort problem med för det är ett nazistiskt parti som strider mot alla mänskliga rättigheter som idag finns. Jag accepterar att människor har en annan syn på exempelvis ekonomisk politik eller skolan men de mest grundläggande värderingarna är en helt annan sak och därför kan jag aldrig acceptera SD eller partiets vidriga anhängare.