Anonym (anonym) skrev 2018-07-11 11:39:58 följande:
Jag hoppas verkligen inte att SD vinner. Ibland undrar man ens om vissa av er människor ens har kunskapen om vad deras vilja egentligen är. Den stora delen är deras racism, men det är även deras äckliga syn på allt annat omkring. De vill minska på aborter, de är emot samkönade förhållanden, de har en jävligt skev kvinnosyn, och bla. Vill de ha slöjförbud. Såg en statistik häromdagen, vad SD helst lägger sina investeringar på. Alternativen var cancer eller att skicka tillbaka asylsökande. Var tror ni deras prioriteringar hamnade? Vill ni inte hellre se att ett parti försöker hjälpa att bota exempelvis cancer med sina investeringar, och samtidigt kunna hjälpa folk som är skärrade efter svåra krig.
Hur kan ni välja att hellre skicka tillbaka människor till sådana situationer?
Ni som bryr er så mycket om endast "erat folk"? Tänk om det var just erat folk i den situationen, att det startades ett krig i landet och ni var tvungna att rymma för livet och var ärrade, men tvingades att skicka tillbaka till det helvetet ni rymde ifrån.
Och allt ska tydligen skyllas på invandrare, när det kan lika mycket gärna vara en svensk som gjort brotten.
Finns tusen anledningar varför man inte ska rösta, om man är smart nog förstår man det själv. Ni som påverkar och gör att SD kommer steget närmre, det är som att rösta fram hitler. Ni får skylla er själva i slutklämmen som väljer att lägga eran röst på de.
Min egna åsikt är att alla som väljer att lägga sin röst på det där partiet, är själviska människor som inte inser vad andra går igenom. Om ni hade gått igenom sådana svåra krig själva hade ni förstått mer. Men ni väljer att bara vilja skicka ut folk och ni försöker inte ens sätta er i andras situationer :)
försök tänka efter lite.
SD är rasistiskt, kvinnofientligt och homofobt. Inte svenska värderingar alls. Vad jag förstår efter vad jag hör på stan mm att anledningen till att man är positiva till SD är att de är det enda parti som vågat knyta att invandringen inte endast är positiv, något alla andra än politiker verkar fatta.