• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Mmm)

Blir M eller L,
    Är produktchef.

• SWO

V eller S. Lärare.

Att världen är på väg mot mer höger är för mig skrämmande. Man har Trump i väst som känner att han kan kalla folk vad som helst, i mitt yrke en klassisk mobbare. I öst har vi Putin som inte drar sig för att göra vad han vill samt ändra samhällsklimatet för egen vinning (fake new here we come).

Till detta har vi nazister som bråkar och tycker att våld är ett bra sätt av visa vad man tycker.

Vi måste ha in mer människliga vindar i samhället.

SWO

• Anonym (A.L)
    SWO skrev 2018-07-18 11:34:13 följande:

V eller S. Lärare.

Att världen är på väg mot mer höger är för mig skrämmande. Man har Trump i väst som känner att han kan kalla folk vad som helst, i mitt yrke en klassisk mobbare. I öst har vi Putin som inte drar sig för att göra vad han vill samt ändra samhällsklimatet för egen vinning (fake new here we come).

Till detta har vi nazister som bråkar och tycker att våld är ett bra sätt av visa vad man tycker.

Vi måste ha in mer människliga vindar i samhället.

SWO

Du glömde alla IS terrorister och extremister och självmordsbombare
  • Anonym (emma)

MP i riksdagsvalet. V eller MP i kommun- och landstingsvalet.
    Civilingenjör, 30 år.

• Nimzay
    KillBill skrev 2018-07-18 08:55:28 följande:
    Ja inte ska jag rösta på det här skitpartiet i alla fall.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-kvinnan-ar-knappt-narvarande-i-riksdagen-far-fullt-arvode
    KillBill skrev 2018-07-18 09:16:38 följande:

Sverigedemokraterna vill kalla sig ett vårdparti och lovade i förra valrörelsen att begränsa vinsterna i välfärden. Nu har de ändrat sig - och det är undersköterskorna som får betala priset.

www.expressen.se/debatt/sa-sviker-vardpartiet-sd-underskoterskorna/

Jag bara undrar; är du sponsrad av något parti eller förening eller nåt sånt (eller kanske rentav självaste regeringen?) för att få folk att inte rösta på SD? Eller är du bara helt besatt?
  • KillBill
    Nimzay skrev 2018-07-18 19:08:22 följande:

Jag bara undrar; är du sponsrad av något parti eller förening eller nåt sånt (eller kanske rentav självaste regeringen?) för att få folk att inte rösta på SD? Eller är du bara helt besatt?

I'm just a lone warrior ..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70

Någon som tänkt rösta på Fi ?

Senaste nytt från en av deras riksdagskandidater, ur

https://feministisktperspektiv.se/2018/07/13/ship/

Den slutgiltiga lösningen på Mellanösternkonflikten, åtminstone enligt hennes privata drömmar och fantasier.

Och så hävdar vissa att vänstern inte har problem med antisemitism?
    Och Shit to Gaza har naturligtis inte heller något problem med antisemitism...
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70

Någon som tänkt rösta på Fi ?

Senaste nytt från en av deras riksdagskandidater, ur

https://feministisktperspektiv.se/2018/07/13/ship/

Den slutgiltiga lösningen på Mellanösternkonflikten, åtminstone enligt hennes privata drömmar och fantasier.

Och så hävdar vissa att vänstern inte har problem med antisemitism?
    Och Shit to Gaza har naturligtis inte heller något problem med antisemitism...
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    Anonym (A.L) skrev 2018-07-18 20:54:03 följande:

Som hakat upp sig på just SD. Även nicket "Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ! "

Har du problem med citatatet av Tino Sanandaji?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?