• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Mmm)

Blir M eller L,
    Är produktchef.

• SWO

V eller S. Lärare.

Att världen är på väg mot mer höger är för mig skrämmande. Man har Trump i väst som känner att han kan kalla folk vad som helst, i mitt yrke en klassisk mobbare. I öst har vi Putin som inte drar sig för att göra vad han vill samt ändra samhällsklimatet för egen vinning (fake new here we come).

Till detta har vi nazister som bråkar och tycker att våld är ett bra sätt av visa vad man tycker.

Vi måste ha in mer människliga vindar i samhället.

SWO

• Anonym (A.L)
    SWO skrev 2018-07-18 11:34:13 följande:

V eller S. Lärare.

Att världen är på väg mot mer höger är för mig skrämmande. Man har Trump i väst som känner att han kan kalla folk vad som helst, i mitt yrke en klassisk mobbare. I öst har vi Putin som inte drar sig för att göra vad han vill samt ändra samhällsklimatet för egen vinning (fake new here we come).

Till detta har vi nazister som bråkar och tycker att våld är ett bra sätt av visa vad man tycker.

Vi måste ha in mer människliga vindar i samhället.

SWO

Du glömde alla IS terrorister och extremister och självmordsbombare
  • Anonym (emma)

MP i riksdagsvalet. V eller MP i kommun- och landstingsvalet.
    Civilingenjör, 30 år.

• Nimzay
    KillBill skrev 2018-07-18 08:55:28 följande:
    Ja inte ska jag rösta på det här skitpartiet i alla fall.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-kvinnan-ar-knappt-narvarande-i-riksdagen-far-fullt-arvode
    KillBill skrev 2018-07-18 09:16:38 följande: