• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (A.L)
    Anonym (Samhällsbäraren) skrev 2018-07-15 22:47:40 följande:

Kommer nog inte att rösta på samma i riksdag, landsting och kommunalval.

Blir nog AFS i riksdagsvalet. Jag är universitetsutbildad i matematik statistik och ekonomi.

Nimzay skrev 2018-07-15 19:33:06 följande:

Eh va? Varför skulle jag orka ens

för att det finns någon eller några som gör det med jämna mellanrum när de läser för mycket fakta och sanning från inläggen
  • Anonym (A.L)
    Anonym (Samhällsbäraren) skrev 2018-07-15 22:47:40 följande:

Kommer nog inte att rösta på samma i riksdag, landsting och kommunalval.

Blir nog AFS i riksdagsvalet. Jag är universitetsutbildad i matematik statistik och ekonomi.

Råkade citera men skulle citera nimzays inlägg
  • Anonym (Samhällsbäraren)
    KillBill skrev 2018-07-16 13:26:37 följande:
    Nja, L och C säger helt nej till att SD ska få bli ordförande i riksdagens utskott så inom alliansen är frågan numera död. 

Alliansen är död så det är en ickefråga.
  • KillBill
    Anonym (A.L) skrev 2018-07-18 08:59:47 följande:
    Vi har förstått det. Du behöver inte tjata mer om det. Vad är problemet?
    Det handlar om konsumentupplysning!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

I Lördags så talade den sverigedemokratiske riksdagsmannen Kent Ekeroth på en stödgala för den fängslade Tommy Robinson, grundare av den våldsbejakande högerextrema rörelsen English Defence League (EDL). I sammanhanget kan nämnas att massmördaren Anders Breivik inspirerades av EDLs våldsaktioner.

De som stödjer högerextremisten Robinson (som har en lång historia av våld och kriminalitet) försöker rättfärdiga sitt stöd för med att hävda att det handlar om stöd för yttrandefrihet men de som har satt sig in i ärendet vet att Robinsson har dömts för domstolstrots i enlighet med lagar som omfattar alla engelska journalister och all engelsk media.

Den intressanta frågan är således varför en sverigedemokratisk riksdagsman stödjer representanter för våldsbejakande högerextremism.

www.svt.se/nyheter/granskning/ug/20111214110033_breivik_inspirerades_av_valdsam_brittisk_grupp
    www.svt.se/nyheter/granskning/ug/20111214110033_breivik_inspirerades_av_valdsam_brittisk_grupp

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?