• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Sara)
    Akvc skrev 2018-07-11 20:48:52 följande:

Företrädare för SD har sagt det rent ut.

Har Jimmie sagt det? Nej det har han inte. Det är han som bestämmer och inte företrädare
  • Akvc
    Anonym (Sverigedomokrat) skrev 2018-07-11 19:23:13 följande:

Det parti du ska hata, för sista gången i denna tråd, är NMR. 

Jag vet inte var du kommer ifrån i världen men oavsett så är inte SD intresserade av att kasta ut dig eller att eliminera dig.

Jag lovar.

Läs på snälla.

Tycker du borde läsa på om deras värderingar, finns ingen större skillnad på SD och NMR - dem är anhängare av samma ideologi och delar samma värderingar.
  • Akvc
    Anonym (Sara) skrev 2018-07-11 20:49:54 följande:

Har Jimmie sagt det? Nej det har han inte. Det är han som bestämmer och inte företrädare

Har inte pratat med Jimmie så nej, men Björn Söder sade till mig att människor som mig inte borde få finnas, och han är ju ganska högt uppsatt inom partiet om man säger så,
  • Akvc

En partiledare är en talesperson för ett parti dessutom - han kan inte bestämma någonting utan att partiet står bakom det. Ifall partiledaren tycker en sak och partiet en annan sak, så blir det partiets åsikt som gäller ifall förslaget får majoritet inom partiet så nej, Jimmie bestämmer inte.
  • Anonym (Sverigedomokrat)
    Akvc skrev 2018-07-11 20:50:10 följande:
    Tycker du borde läsa på om deras värderingar, finns ingen större skillnad på SD och NMR - dem är anhängare av samma ideologi och delar samma värderingar.
    Jag är påläst. Jag är medlem i partiet sedan 2006 och är även aktiv. Senast nu i Almedalen.
    Jag är också mycket kunnig om NMR. Som partimedlem i SD är det viktigt att kunna tala för sin sak, mot NMR.

Du har inget att lära mig, jag har mycket att lära dig. Så är det. Oavsett.
  • Nimzay
    Akvc skrev 2018-07-11 11:42:26 följande:
    Ska fly från ett land där jag då saknar rättigheter. Vilket land jag flyr till är oklart men utanför Europa skulle jag tro. Förmodligen Kanada, dem har väldigt små problem där med nazister jämfört med i Europa.
    Kanada är jätteläskigt, de flesta länder är jätteläskiga, du skulle inte ha nååågon som helst stans att ta vägen I'm just telling you 
  • Anonym (höhö)
    Nej, det är medlemmarna i ett parti som bestämmer, på stämman. Inte partiledaren (som väljs av medlemmarna).
  • Anonym (Samhällsbäraren)

Kommer nog inte att rösta på samma i riksdag, landsting och kommunalval.

Blir nog AFS i riksdagsvalet. Jag är universitetsutbildad i matematik statistik och ekonomi.

Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?