• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (SD)

SD SD och åter SD! ;D

• Nimzay

Kommer antagligen rösta SD eller blankt.

Omkring 20 år, tjej. 

Studerar typ, hoppas jag i alla fall (dvs om jag inte blivit utkastad från utbildningen).

• familjefar12

Själv röstar jag SD då jag inte vill se en sosseregering efter valet. C och L har uttryckligen sagt att de kan tyänka sig samarbete med S, vilket dom även gör idag då de förhandlar all sin politik med Löfven. SD kommer defintivt att stödja en borgerlig regering. Hela deras kampanj handlar om att kritisera S. Är du ekonomiskt höger bör du inte rösta på C eller L. Taktikrösta istället

• familjefar12
    Akvc skrev 2018-07-10 19:49:46 följande:
    Jimmie Åkesson gick med i partiet när dem var öppet nazistiska och hade hakkors framme på sina torgmöten. En stor del av deras företrädare har spridit näthat på internet mot judar, svarta, invandrare, hbtq-personer. Det finns självklart företrädare för alla partier som har betett sig illa, men inget annat parti har samma problematik med att det är återkommande som SD har. Jag anser att SD ÄR NAZISTER och Åkesson är nästa Hitler liksom andra nazistiska partier runt om i Europa. Du har din åsikt, och jag har min, vi kan lämna det där.
     Ingen säger emot dig på denna punkt. men kan du komma med något argument för hur SD är rasistiska idag?
  • familjefar12
    Nimzay skrev 2018-07-10 22:03:25 följande:

Kommer antagligen rösta SD eller blankt.

Omkring 20 år, tjej. 

Studerar typ, hoppas jag i alla fall (dvs om jag inte blivit utkastad från utbildningen).