• Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Anonym (Sara)
    Akvc skrev 2018-07-11 10:54:03 följande:

Tror du ärligt att du skulle få stanna kvar?

SD vill sortera oss efter ras, sexualitet, kön - alla som inte passar i den vita cis-könade heteronormen kommer dödas på samma sätt som Hitler gjorde. Åkessons och SD:s mål är en ny förintelse. Jag kommer inte stanna 1 dygn i det här landet när SD får inflytande, jag blir tvungen då att fly för mitt liv.

Vilka konstiga vanföreställningar och fördomar du har bara för ett parti vill minska invandringen liksom Danmarks socialdemokrater. Men som vanligt är SD motståndare extremt okunniga om SDs parti och har inget intresse att ta in fakta heller utan vill glatt inbilla sig egna uppfattningar.
  • Anonym (Sverigedomokrat)
    Akvc skrev 2018-07-11 10:37:40 följande:
    Om alternativen står mellan att inte rösta och att rösta på SD så ser jag hellre att man inte röstar. Om SD skulle få full majoritet i riksdagen (kommer ju inte hända det här valet men vem vet i framtiden) så är jag tvungen att emigrera och helt enkelt fly för mitt liv.
    Ok, nu ser jag att du förväxlat Sverigedemokraterna med Nordiska Motståndsrörelsen!

Snälla du, läs på!

Och även om NMR skulle bli ledande, vilket inte kommer hända, så skulle du inte behöva fly någonstans. Möjligen skulle du bli repatrierad men det vet jag inget om.
    Men som sagt, NMR lär inte komma till makten. Iallafall inte i närtid.