• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • bjarblo
    Thrillr skrev 2018-08-22 18:12:09 följande:

SD2018 :)

Ja dom andra åren har ju inte gett några resultat direkt så ni får väl hoppas att 2018 blir det året SD får igenom någon av sin politik

Men jag tror inte det utan återigen blir nog en röst på Sd en borkastad röst alternativt stödröst åt ett annat parti
  • Anonym (anonym)
    man62 skrev 2018-08-21 23:58:53 följande:
    Demokrati är väl  att man ska hänsyn till folkets vilja? Och jag skulle tro att SD kan få minst 15% av folkets röster den 9 september.

Bör man då inte ta mer hänsyn till folkets vilja och börja samarbeta med SD i stället för att försöka frysa ut dem?
    Om 85 % inte är intresserade av att exempelvis sänka abortgränser så blir det ju inget samarbete i den frågan
  • Anonym (A)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-22 18:41:40 följande:
    Om 85 % inte är intresserade av att exempelvis sänka abortgränser så blir det ju inget samarbete i den frågan
    Sant.
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Ylva) skrev 2018-08-22 11:10:06 följande:
    Jag tror inte att det är SD som skrämmer utan invandringen som har dragit med sig så mycket frågor om Sveriges välfärd och ekonomi. Självklart är folk oroliga när dom hela tiden matas med att det inte finns resurser, sämre för pensionärer, långa vårdköer osv vilket det såklart blir nu när vi är många fler. Ex jag har letat lägenhet i över ett år. Det finns inga lediga. Förr kunde man få tre ex på raken att titta på. Idag ska vi dela allt med ett stort antal nyanlända. Det finns inte varken plats eller resurser för alla människor vilket gör att vi kan inte ta hand om de nya på rätt sätt. Det gäller att ha tungan rätt i mun när vi nu ska välja. Det är inte lätt. Vad är rätt?
    Bra beskrivet av verkligenheten måste jag säga.
  • Anonym (Så enkelt är det)
    Anonym (Ylva) skrev 2018-08-22 11:10:06 följande:
    Jag tror inte att det är SD som skrämmer utan invandringen som har dragit med sig så mycket frågor om Sveriges välfärd och ekonomi. Självklart är folk oroliga när dom hela tiden matas med att det inte finns resurser, sämre för pensionärer, långa vårdköer osv vilket det såklart blir nu när vi är många fler. Ex jag har letat lägenhet i över ett år. Det finns inga lediga. Förr kunde man få tre ex på raken att titta på. Idag ska vi dela allt med ett stort antal nyanlända. Det finns inte varken plats eller resurser för alla människor vilket gör att vi kan inte ta hand om de nya på rätt sätt. Det gäller att ha tungan rätt i mun när vi nu ska välja. Det är inte lätt. Vad är rätt?
    Fel - Siffrorna visar ju klart och tydligt att SD skrämer svenska folket mer än invadringen.

För trots att många alltså är kritiska mot invandringen så är fler emot SD än för, det säger ju egentligen allt.

SD är alltså inget bra alternativ om man vill få till bra förändringar då SD står för förändringar som är mer skrämmande.

• Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-22 07:41:48 följande:

Varför skulle man det? Socialdemokraterna fick mer än 30% av rösterna i valet 2010 men Alliansen samarbetade inte med S ändå. Troligtvis kommer Vänsterpartiet göra ett bra val i år och få mer än 10% av rösterna. Tycker du att moderater och sverigedemokrater ska samarbeta med Vänsterpartiet om M och SD tar makten?

De borde samarbeta med SD framför vänsterblocket. SD?s övriga politik är mer i linje med alliansens.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Så enkelt är det) skrev 2018-08-22 19:40:34 följande:

Fel - Siffrorna visar ju klart och tydligt att SD skrämer svenska folket mer än invadringen.

För trots att många alltså är kritiska mot invandringen så är fler emot SD än för, det säger ju egentligen allt.

SD är alltså inget bra alternativ om man vill få till bra förändringar då SD står för förändringar som är mer skrämmande.

Har du belägg för det? Jag tror själv att det finns ett väldigt stort ?mörkertal? som är kritiska till att lilla Sverige tagit in över 600.000 migranter från Mellanöstern. Men det är en tro... låt oss se hur folk röstar.
  • oanonym
    Anonym (Så enkelt är det) skrev 2018-08-22 19:40:34 följande:

Hur vet man om någon är emot SD?

Kan du länka till siffrorna du talar om, vore intressant att läsa.
  • Anonym (Affe)
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2018-08-22 18:55:10 följande:
    Bra beskrivet av verkligenheten måste jag säga.
    Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.
  • Padirac
    Anonym (Affe) skrev 2018-08-22 23:50:59 följande:

Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.

Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.

Invandrare skrämmer mig dock inte.

Budskapet du gått på har SD och före det BSS trummat ut sen slutet av 70talet. Deras beskrivning av verkligheten har inte ändrats trots att verkligheten ser helt annorlunda ut.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?