• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (jag)

Dom låter oss pensionärer få det försmarat i sin iver att få ut invandrare därför röstar jag inte på sd

• klyban
    nihka skrev 2018-08-21 12:15:13 följande:
    Eftersom man tydligen kan vara en hur liten andel av folket som helst och kalla sig "folket" - iaf om man är SD eller tillhör dess suporters benämner jag härmed mig själv nu för "folket".

Om M inleder ett samarbete med SD kommer folket inte att rösta på M i höstens val smile2.gif

1/3-del av väljarna i valet, är svårt och inte referera som folket.
    Men förstår man försöker göra detta till nått svart och vitt.

Och samarbetet kan även starta efter valet, och vara "okänt" tills dess.
    Tror dock ett annonserat samarbete leder till ökad M, men bekostnad på SD´s siffror.

hur många meter var det?
  • oanonym
    Less is more skrev 2018-08-21 14:40:37 följande:

Jag förstår vad du menar. Men muslimer är olika varandra.

Brottslighet som tex terrorism, hedersförtyck kan vi aldrig tolerera. Inte heller spridning av ondskefull islam.

Moskeer kan inte få ledas av vilka galningar som helst.

Detta är nya sfärer för oss övriga och tyvärr blir vi andra tvungna att städa och ta tag i sådana dåliga beteenden. Övriga muslimer - som känner sig fredliga - känner däremot inget ansvar för det. Konstigt nog. Vad jag vet. Det framkommer inte i media i alla fall. Eller så vet bara Säpo. Hederskulturen borde vi kunna jobba bort i Sverige hoppas jag.

Alla koncentrerar sig bara på terrorister och självmordsbombare. Det gör ju att vissa muslimer kan ses som ?vanliga troende?, fastän de har ganska dåliga värderingar, människosyn, kvinnosyn, o.s.v.

En vanlig muslim kan jämföras med en ganska extrem svensk kristen. Där ligger det stora problemet, anser jag.
  • Anonym (Kommer rösta SD)

Jag röstar på SD för mina barn och barnbarns framtid. Sverige är inte så fantastisk som många ger sken av. Smygande håller Sverige på bli sämre och sämre i många avseende. Indoktrinering av svenska folket pågår. Drömmen hade varit om V och MP åkte ur riksdagen. Dessa två parti är farliga och största anledning till många problem vi idag har i Sverige. S tvingas lyssna på deras idiot förslag. Än värre är om FI också kommer in i riksdagen. När jag tar min valsedel och lägger den på SD gör jag inte bara de för mig och mitt lands bästa utan för mina barn och barnbarns framtid.

• Less is more
    oanonym skrev 2018-08-21 15:44:30 följande:

Alla koncentrerar sig bara på terrorister och självmordsbombare. Det gör ju att vissa muslimer kan ses som ?vanliga troende?, fastän de har ganska dåliga värderingar, människosyn, kvinnosyn, o.s.v.

En vanlig muslim kan jämföras med en ganska extrem svensk kristen. Där ligger det stora problemet, anser jag.

Jag har haft arbetskamrater som varit födda muslimer, men ej troende. Har också arbetat med en och annan troende muslim med hjibab. Mitt ena barn är bra kompis med ett muslimskt barn. Ingen av dessa muslimer har varken sagt eller gjort något konstigt.

Jag kan inte direkt påstå att jag vet att dessa muslimer går runt och tänker extrema tankar.. Du uppger att en vanlig muslim är likt en extrem svensk kristen. Det är möjligt. Men vad gör vi med extrema kristna ? Eller de som har andra extrema åsikter ?

Det enda jag kan se är att samhället ska förhindra brottsliga handlingar och bestraffa kriminalitet. Men att bestämma varandras tankar och tro kan vi inte göra.
  • oanonym
    Less is more skrev 2018-08-21 19:50:32 följande:

Jag har haft arbetskamrater som varit födda muslimer, men ej troende. Har också arbetat med en och annan troende muslim med hjibab. Mitt ena barn är bra kompis med ett muslimskt barn. Ingen av dessa muslimer har varken sagt eller gjort något konstigt.

Jag kan inte direkt påstå att jag vet att dessa muslimer går runt och tänker extrema tankar.. Du uppger att en vanlig muslim är likt en extrem svensk kristen. Det är möjligt. Men vad gör vi med extrema kristna ? Eller de som har andra extrema åsikter ?

Det enda jag kan se är att samhället ska förhindra brottsliga handlingar och bestraffa kriminalitet. Men att bestämma varandras tankar och tro kan vi inte göra.

De extrema kristna i Sverige får ofta kritik för sina uttalanden om t.ex. kvinnor, homosexuella.

Ganska ofta kallas det sektbeteende.

Det är lättare för en kristen att tolka bibeln så den passar in i ett modernt samhälle än vad det är för en muslim att göra samma med koranen. Den får ju inte tolkas, egentligen.

Det är när man diskuterar kvinnors rättighter, homosexuellas rättigheter, allmän människosyn, o.s.v. som man märker hur extrem en troende är. Och de flesta diskuterar inte sådant på jobbet.

Nej, vi kan inte bestämma andras tankar och tro. Däremot så har man rätt att kritisera religion på samma sätt som man kan kritisera nazism och rasism, t.ex. Många är ganska feg att kritisera islam. Det ska vara ganska extrem islam innan kritiken kommer fram.
  • Djuping

Många kommer rösta SD för att de saknar alternativ.

De andra partierna har beröringsskräck med invandringens kostnader och konsekvenser.

Så är det.

Lögner om att islam är fredens religion och att ökad kriminalitet berör på ökad anmälningsbenägenhet fungerar inte när människor själva drabbas av problemen.

• klyban
    Djuping skrev 2018-08-21 21:05:24 följande:
    Många kommer rösta SD för att de saknar alternativ.

De andra partierna har beröringsskräck med invandringens kostnader och konsekvenser.

Så är det.

Lögner om att islam är fredens religion och att ökad kriminalitet berör på ökad anmälningsbenägenhet fungerar inte när människor själva drabbas av problemen.

Det är den i allmänhet, dock har man en del extremister som förstör för alla andra och gör så du säger en sak.
    Med det sagt, så passar inte islam in i vårt land, och då menar jag inte vi ska förbjuda islam.
    Men man får inse att de som har den religionen får faktiskt anpassa sig efter det land de är i.
    En del gör, men många tror de ska utöva sharia nästan.

hur många meter var det?
  • Anonym (eeeh va)
    Anonym (Kommer rösta SD) skrev 2018-08-21 16:08:37 följande:

Jag röstar på SD för mina barn och barnbarns framtid. Sverige är inte så fantastisk som många ger sken av. Smygande håller Sverige på bli sämre och sämre i många avseende. Indoktrinering av svenska folket pågår. Drömmen hade varit om V och MP åkte ur riksdagen. Dessa två parti är farliga och största anledning till många problem vi idag har i Sverige. S tvingas lyssna på deras idiot förslag. Än värre är om FI också kommer in i riksdagen. När jag tar min valsedel och lägger den på SD gör jag inte bara de för mig och mitt lands bästa utan för mina barn och barnbarns framtid.

Du anser att V och MP är farliga partier och röstar därför på dom men SD ser du inte som ett farligt parti? Jag förstår uppriktigt inte hur du tänker för inga har skapat så mycket splittring och hat mellan det svenska folket som just SD, dom splittrar oss svenskar mer än något annat.

Du säger också att du tänker på dina barn och barnbanrs framtid och ändå vill du rösta på SD som förnekar klimatförändringarna i bästa Trump-stil
    Man behöver inte vara fanatisk miljöfantast men att inte lyssna på vad forskare(som faktiskt är insatta till skillnad mot SD's politiker) är vansinnigt och det är verkligen att skita i sina barn och barnbarns framtid

• Less is more
    oanonym skrev 2018-08-21 21:01:39 följande:

De extrema kristna i Sverige får ofta kritik för sina uttalanden om t.ex. kvinnor, homosexuella.

Ganska ofta kallas det sektbeteende.

Det är lättare för en kristen att tolka bibeln så den passar in i ett modernt samhälle än vad det är för en muslim att göra samma med koranen. Den får ju inte tolkas, egentligen.

Det är när man diskuterar kvinnors rättighter, homosexuellas rättigheter, allmän människosyn, o.s.v. som man märker hur extrem en troende är. Och de flesta diskuterar inte sådant på jobbet.

Nej, vi kan inte bestämma andras tankar och tro. Däremot så har man rätt att kritisera religion på samma sätt som man kan kritisera nazism och rasism, t.ex. Många är ganska feg att kritisera islam. Det ska vara ganska extrem islam innan kritiken kommer fram.

Ja, det finns ju olika inriktningar på islam, shia och sunni. Den ena är mer bokstavstroende än den andra.

Det finns ju muslimer som fokuserar på sin egna relation till Gud. Som människa har man inte rätt att döma andra människor och göra andra människor illa, även om de är homosexuella tex. Det är är bara Gud som kan döma ( efter döden vill ju muslimer hamna i Paradiset och då gör väl Gud ett bokslut - enligt islam).

Jag tror det bästa vi kan göra är att förbjuda religiösa friskolor och anställa muslimer på arbetsmarknaden

( liksom alla andra ).

Skadliga handlingar mot andra, inom och utom familjen, bestraffas enligt svensk lag.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?