• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • oanonym
    Less is more skrev 2018-08-21 22:05:04 följande:

Ja, det finns ju olika inriktningar på islam, shia och sunni. Den ena är mer bokstavstroende än den andra.

Det finns ju muslimer som fokuserar på sin egna relation till Gud. Som människa har man inte rätt att döma andra människor och göra andra människor illa, även om de är homosexuella tex. Det är är bara Gud som kan döma ( efter döden vill ju muslimer hamna i Paradiset och då gör väl Gud ett bokslut - enligt islam).

Jag tror det bästa vi kan göra är att förbjuda religiösa friskolor och anställa muslimer på arbetsmarknaden

( liksom alla andra ).

Skadliga handlingar mot andra, inom och utom familjen, bestraffas enligt svensk lag.

Ja, det är nog det enda vi kan göra.

Någon tankepolis vill jag inte ha.

Det går även inte att förbjuda folk att indoktrinera sina barn.
  • man62

Demokrati är väl  att man ska hänsyn till folkets vilja? Och jag skulle tro att SD kan få minst 15% av folkets röster den 9 september.

Bör man då inte ta mer hänsyn till folkets vilja och börja samarbeta med SD i stället för att försöka frysa ut dem?

• KillBill
    man62 skrev 2018-08-21 23:58:53 följande:

Demokrati är väl  att man ska hänsyn till folkets vilja? Och jag skulle tro att SD kan få minst 15% av folkets röster den 9 september.

Bör man då inte ta mer hänsyn till folkets vilja och börja samarbeta med SD i stället för att försöka frysa ut dem?

Varför skulle man det? Socialdemokraterna fick mer än 30% av rösterna i valet 2010 men Alliansen samarbetade inte med S ändå. Troligtvis kommer Vänsterpartiet göra ett bra val i år och få mer än 10% av rösterna. Tycker du att moderater och sverigedemokrater ska samarbeta med Vänsterpartiet om M och SD tar makten?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (eeeh va) skrev 2018-08-21 21:14:20 följande:

Du anser att V och MP är farliga partier och röstar därför på dom men SD ser du inte som ett farligt parti? Jag förstår uppriktigt inte hur du tänker för inga har skapat så mycket splittring och hat mellan det svenska folket som just SD, dom splittrar oss svenskar mer än något annat.

Du säger också att du tänker på dina barn och barnbanrs framtid och ändå vill du rösta på SD som förnekar klimatförändringarna i bästa Trump-stil

Man behöver inte vara fanatisk miljöfantast men att inte lyssna på vad forskare(som faktiskt är insatta till skillnad mot SD's politiker) är vansinnigt och det är verkligen att skita i sina barn och barnbarns framtid

Jag tror inte att det är SD som skrämmer utan invandringen som har dragit med sig så mycket frågor om Sveriges välfärd och ekonomi. Självklart är folk oroliga när dom hela tiden matas med att det inte finns resurser, sämre för pensionärer, långa vårdköer osv vilket det såklart blir nu när vi är många fler. Ex jag har letat lägenhet i över ett år. Det finns inga lediga. Förr kunde man få tre ex på raken att titta på. Idag ska vi dela allt med ett stort antal nyanlända. Det finns inte varken plats eller resurser för alla människor vilket gör att vi kan inte ta hand om de nya på rätt sätt. Det gäller att ha tungan rätt i mun när vi nu ska välja. Det är inte lätt. Vad är rätt?
  • man62
    KillBill skrev 2018-08-22 07:41:48 följande:
    Varför skulle man det? Socialdemokraterna fick mer än 30% av rösterna i valet 2010 men Alliansen samarbetade inte med S ändå. Troligtvis kommer Vänsterpartiet göra ett bra val i år och få mer än 10% av rösterna. Tycker du att moderater och sverigedemokrater ska samarbeta med Vänsterpartiet om M och SD tar makten?
    Ja, men SD ville inget parti samarbeta med...
  • Anonym (demokrati)
    man62 skrev 2018-08-21 23:58:53 följande:

Du har  nog inte riktigt förstått vad demokrati är, ett problem som du tyvärr verkar dela med en del som röstar på SD

Demokrati är inte att ta hänsyn till partier som inte har egen majoritet eller som inte år majoritet tillsammans med andra partier.

Eller tycker du vi ska visa hänsyn för alla andra partier också för att ta hänsyn till hela folkets vila? Ska vi ta hänsyn till L, C, KD, MP, V osv också då ebligt ditt tankesätt eller är det bara SD som ska särbehandlas

Tycker det är skrämmande den utvecklingen man ibalnd ser på nätforum där en stor del inte förstår vad demokrati är.

• Anonym (A)
    Anonym (demokrati) skrev 2018-08-22 15:51:05 följande:
    Du har  nog inte riktigt förstått vad demokrati är, ett problem som du tyvärr verkar dela med en del som röstar på SD

Demokrati är inte att ta hänsyn till partier som inte har egen majoritet eller som inte år majoritet tillsammans med andra partier.

Eller tycker du vi ska visa hänsyn för alla andra partier också för att ta hänsyn till hela folkets vila? Ska vi ta hänsyn till L, C, KD, MP, V osv också då ebligt ditt tankesätt eller är det bara SD som ska särbehandlas

Tycker det är skrämmande den utvecklingen man ibalnd ser på nätforum där en stor del inte förstår vad demokrati är.

Ja, det är skrämmande.
  • oanonym

Ja, vissa påstår till och med att SD inte är ett demokratiskt parti.
  • Anonym (Så enkelt är det)

Otroligt bra inlägg
Svar på tråden SD varför är du för / emot?