• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-08-20 16:58:37 följande:

Vet inte, vet förr försökte man öka befolkningen i en del länder med att man lovade föräldrarna saker(pengar).

Idag vore detta väldigt korkat, då vi redan är för mycket folk på jorden.
    Vi behöver mimare, men hetsandet om ekonomisk tillväxt pga ett fallerat ekonomiskt system.
    Men vad, det vet jag inte ens om det finns ett svar på.

Inte har vi ett stort behov av mimare i dagens samhälle
  • Anonym (A)
    Anonym (Stina) skrev 2018-08-20 17:30:39 följande:
    Vem säger att vi är för många på jorden ?..det är ju de farliga utsläppen som inte är bra för jorden..inte folket..
    Helt rätt
  • Anonym (grev)
    Padirac skrev 2018-08-20 13:28:36 följande:
    SDs placering på en värdekarta likt world value surveys sätter SD på en plats som för de flesta Svenska människorna liknar förlegade och felaktiga värderingar. .
    Och ändå är var fjärde svensk medborgare beredd att rösta på SD. Och ihop med M och KD har det konservativa blocket runt 40-45% av rösterna.
    Padirac skrev 2018-08-20 13:28:36 följande:
    . Vem tycker att Nazism o rasism är en ny frisk fläkt i samhället idag...

Nä, precis. Och därför har organisationer som NMR och AfS i stort sett noll sympatisörer.
    nihka skrev 2018-08-20 14:48:28 följande:
    Tja. Man kan ju också sätta en sexåring som tjatar vid ratten så hen får visa sig inkompetent eller växa med uppgiften...
    Det har vi ju redan provat

www.sydsvenskan.se/2017-10-02/fridolins-100-dagar-vande-inte-skolan
  • Anonym (anonym)
    Anonym (grev) skrev 2018-08-20 17:41:10 följande:
    Och ändå är var fjärde svensk medborgare beredd att rösta på SD. Och ihop med M och KD har det konservativa blocket runt 40-45% av rösterna.

Nä, precis. Och därför har organisationer som NMR och AfS i stort sett noll sympatisörer.

Det har vi ju redan provat

www.sydsvenskan.se/2017-10-02/fridolins-100-d...
    Man ska inte glömma att precis som i USA finns det mängder med människor som tror att landet med gamla konservativa ideal åter kan bli en blomstrande industristat där det kommer att finnas anställning från studenten till pensionen, ska kvinnor dessutom vara hemmafruar så finns det arbete för alla
  • nihka
    Vilket konservativt block? Det finns inget konservativt block. KD åker dessutom troligtvis ut.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Och därför har organisationer som NMR och AfS i stort sett noll sympatisörer.
    nihka skrev 2018-08-20 14:48:28 följande:
    Tja. Man kan ju också sätta en sexåring som tjatar vid ratten så hen får visa sig inkompetent eller växa med uppgiften...
    Du menar partier. Mig gör det inget att NMR och AFS plockar röster från SD, fast några blir alltid kvar.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-20 14:59:26 följande:

Du har en premiss, men du gjort jävligt tydligt att du vägrar svara.
    Så enda du har och se framemot är den lyckade taktiken ni har.

Det som är det roligaste någonsin dock, det är hur man ifrån ANTI-SD håll sagt att SD är ett enfrågeparti.
    Men för återta frågan så är frågan helt plötsligt mer än en, tycker detta synsätt är väldigt udda, och man börjar fundera på om demens eller nått som en parameter här.

Du har dock sagt(ej i klartext) att du aldrig kommer vara missnöjd med denna taktik.
    Så då kör vi på det.

Det finns fler premisser som du behöver hitta i din fråga - du hittar inte de premisserna, kanske är det så att de premisserna är den luft du andas, och den den jord du går på. 

Hur som heslt har du in dina premisser redan bestämt vad svaret är - om du ställer en öppen fråga så kan vi disskutera vidare.

Ja, SD är ett enfrågeparti - de driver frågan om ett Sverige som enbart befolkas av ett folk med svensk essens  i SDs tappning.

Ett sätt att nå detta politiska mål är att stoppa invandringen, ett annat sätt är att börja repatriera människor, ett tredje sätt är att assimilera människor. 

Tex skulle jag assimileras då jag säkerligen inte är tillräckligt svensk för SD. Att delar av min släkt bott i Sverige i 400 år och andra delar av min släckt bott i Sverige ytterligare 100-tals år räcker inte för min del enligt det SD skriver och det JP och MK säger.

SD driver i övrigt en populistisk politik som de är villiga att överge om deras migrationspolitik genomförs. Inget annat av det de säger sig arbeta för spelar någon roll bra migrationspolitiken körs enligt deras linje. Annars fäller de förslag de säger sig gilla. Det är SDs variant av samarbete och kompromiss.

SD bedriver propaganda för att ställa grupper mot grupper och för att förminska sina egna vidriga ståndpunkter, de brunmålar andra för att framstå som lika goda kålsupare när det faktiskt är en jämförelse mellan en lögn och en sanning. SD är som bekant ett rasistiskt parti med nazistiska rötter, sprunget ur BSS, VAM, med postadress hos SS-soldaten och öppna Nazisten Gustaf Ekström som til och med satt i partistyrelsen

www.aftonbladet.se/ledare/a/GW256/sds-nazirotter-ar-varre-an-vi-vetat

SD är ett anti-etablissemangsparti, de 'representerar folket' säger de, de är 'svärjevenner' - de vill gör skillnad på riktigt. Skillnaden de gör är att rösta mot sin egen linje om de inte får sin vilja igenom.

Så, SD är ett enfrågeparti men det betyder inte att deras propaganda måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten, att de som känner att samhället står långt bort från dem själva måste mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

Att bara bemöta deras fråga räcker inte  - det krävs mycket mer för att fånga upp de som tagit klivet ut till det utanförskap som SD skapat och vallat in sin svans i. 
  • Padirac
    Padirac skrev 2018-08-20 18:20:57 följande:
    .....
    Så, SD är ett enfrågeparti men det betyder inte att deras propaganda måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten, att de som känner att samhället står långt bort från dem själva måste mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

Att bara bemöta deras fråga räcker inte  - det krävs mycket mer för att fånga upp de som tagit klivet ut till det utanförskap som SD skapat och vallat in sin svans i. 
    Lite rättningar och förtydliganden

Så, SD är ett enfrågeparti,

men det betyder INTE ENBART att deras propaganda  måste bemötas med sanna beskrivningar av verkligheten,

Dessutom måste de som känner att samhället står långt bort från dem själva mötas och släppas in 'i det gemensamma projektet samhället' 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Stina) skrev 2018-08-20 17:30:39 följande:

Vem säger att vi är för många på jorden ?..det är ju de farliga utsläppen som inte är bra för jorden..inte folket..

Jo, det är folket. Dels är vi alldeles för många. Resurserna kommer att ta slut. Och dels för att det faktiskt är folket, vi själva som förgör vår jord med farliga utsläpp och sätter vi hanterar vår jord på. Vi kan inte skylla på nånting annat än folket. Det är vårt ansvar att ta vara på vår jord...
Svar på tråden SD varför är du för / emot?