• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 08:02:52 följande:

Jag är FÖR SD och kan knappt bärga mig till valet i höst där SD kommer göra ett KANONVAL! Hur vet man att ett parti är framgångsrikt? JO T EX att det startas trådar på FL år ut och in om partiet. Mest hat men KÄNSLOR! Jag har ALDRIG sett en tråd om Liberalerna eller sossarna. Ingen bryr sig om dom töntarna.

Det är för att SD väcker så mycket negativa tankar och känslor. Ungefär som Hitler som fortfarande är "populär" att prata om.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (grev)
    Anonym (A) skrev 2018-07-21 11:00:09 följande:
    Så var det för fyra år sedan också, när det är valår så lobbas det för detta parti på diverse forum. Inget nytt.
    Det lobbas både för och emot men ingen kan säga något annat än att SD är det parti som väcker överlägset mest känslor. positiva och negativa.

Sedan valet 2006 har i stort sett ALLT i debatten handlat om SD, på något sätt.

Det är nog bara feminism/identitetspolitik och islamism som det senaste decenniet kunnat skapa någonting liknande i känsloväg i debatter.

Så där har ju tobbe01 rätt.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 11:05:05 följande:
    Det är för att SD väcker så mycket negativa tankar och känslor. Ungefär som Hitler som fortfarande är "populär" att prata om.
    hahahahaha okej.
  • nihka
    Anonym (A) skrev 2018-07-21 11:00:09 följande:
    Så var det för fyra år sedan också, när det är valår så lobbas det för detta parti på diverse forum. Inget nytt.
    Ja, SDs nätarmé vill gärna få oss att tro att Familjeliv är en SD-högborg

Det finns en handfull personer som bannas och reggar på på nytt och som varje gång de reggar på med nytt konto passar på att lägga ytterligare en röst på SD i någon omröstningstråd, men i riksdagsvalet är det en röst per person som gäller - jobbigt värre för dessa multiröstare.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 11:10:40 följande:
    Ja, SDs nätarmé vill gärna få oss att tro att Familjeliv är en SD-högborg

Det finns en handfull personer som bannas och reggar på på nytt och som varje gång de reggar på med nytt konto passar på att lägga ytterligare en röst på SD i någon omröstningstråd, men i riksdagsvalet är det en röst per person som gäller - jobbigt värre för dessa multiröstare.
    Men det är väl rätt sällsynt med positiva trådar om SD? MEN all reklam är ju bra reklam och om inte annat så skapar alla dessa trådar ett intresse för SD. Vad vill dom EGENTLIGEN?....och så kanske man rentav läser på!? och bildar sig en EGEN uppfattning utan en massa andras tyckande.
  • Anonym (Emot)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 11:16:13 följande:

Men det är väl rätt sällsynt med positiva trådar om SD? MEN all reklam är ju bra reklam och om inte annat så skapar alla dessa trådar ett intresse för SD. Vad vill dom EGENTLIGEN?....och så kanske man rentav läser på!? och bildar sig en EGEN uppfattning utan en massa andras tyckande.

Exakt så gjorde jag! Jag läste på. Och jag kommer inte rösta på

SD
  • tobbe01
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-21 12:11:08 följande:
    Exakt så gjorde jag! Jag läste på. Och jag kommer inte rösta på

SD
    OCH så fint att vi har fria val så du kan rösta på precis vilket parti du vill.
  • Anonym (aldrig SD)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 08:02:52 följande:
    Jag är FÖR SD och kan knappt bärga mig till valet i höst där SD kommer göra ett KANONVAL! Hur vet man att ett parti är framgångsrikt? JO T EX att det startas trådar på FL år ut och in om partiet. Mest hat men KÄNSLOR! Jag har ALDRIG sett en tråd om Liberalerna eller sossarna. Ingen bryr sig om dom töntarna.
    Jag tror du behöver vidga din världsbild något, om du tror att familjeliv på något sätt skulle vara signifikativ för hur valet kommer gå.

Hur ser du på det faktum att det parti du är "för" har en ledning som gick med när partiet hade rasistiska punkter i partiprogrammet?
  • Anonym (anonym)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 11:16:13 följande:
    När man kollar upp så är en stor del av de som säger sig stödja SD arbetslösa, sjukskrivna, förtidspensionerade och de tror uppenbarligen att de om SD skulle få styra så skulle de magiskt få ett arbete trots att de inte fått detta under någon högkonjunktur, att regler för sjukskrivning kommer att återgå till som det var tidigare när människor kunde vara sjukskrivna i princip hur länge som helst utan några arbetsprövningar SD är inget bidragsparti och vill minska bidragen. Somliga har inte fattat att om bidrag ska minskas kommer alla de oanställningsbara från LHS också få minskat bidrag och tvingas till att rensa vägkanter från skräp för att få sitt bidrag
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 12:46:18 följande:
    Jag tror du behöver vidga din världsbild något, om du tror att familjeliv på något sätt skulle vara signifikativ för hur valet kommer gå.

Hur ser du på det faktum att det parti du är "för" har en ledning som gick med när partiet hade rasistiska punkter i partiprogrammet?
    Självklart speglar FL lite av klimatet i samhället, men jag har inte min världsbild baserad på vad jag läser här. Jag är LIIITE större än så. Helt klart så väcker SD enormt mkt känslor och engagemang. Har du sett ngn tråd om MP? Nä tänkte väl det. Vi kan diskutera tills helv..tet fryser till is huruvida SD är bra eller dåliga så vi får invänta valet helt enkelt och inse att människor tycker väldigt olika och det får man i vårt underbara land. Jag tror SD kommer göra ett KANONVAL.......men vem vet.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?