• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-27 22:52:40 följande:
    Och hur har det nån betydelse för det jag kommenterade? 

Du tycker att han passar mer in som underutvecklad apa för att han anser dom vara underutvecklade apor.

Vad drar du den slutsaten utav?

Araber har 80 iq som snitt (svenskar 100). Dom kastar sten på blåljuspersonal. Är överrepresenterade inom all form av kriminalitet såsom grova våldsbrott, våldtäkt och gruppvåldtäkter. 

Att tycka att dom som grupp beter sig som underutvecklade apor är verklighetsförankrat.

Så återigen, visa nu din utvecklade intelligens och logik och kom med ett förankrat påstående till varför någon som anser araber vara underutvecklade apor, skulle mer passa in som detta.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 23:51:44 följande:

Du tycker att han passar mer in som underutvecklad apa för att han anser dom vara underutvecklade apor.

Araber har 80 iq som snitt (svenskar 100). Dom kastar sten på blåljuspersonal. Är överrepresenterade inom all form av kriminalitet såsom grova våldsbrott, våldtäkt och gruppvåldtäkter. 

Att tycka att dom som grupp beter sig som underutvecklade apor är verklighetsförankrat.

Så återigen, visa nu din utvecklade intelligens och logik och kom med ett förankrat påstående till varför någon som anser araber vara underutvecklade apor, skulle mer passa in som detta.

Har varken påstått att det sant eller falsk. Har heller inte påstått att personen ifråga ÄR en outvecklad apa eller skulle vara det mer än någon annan, bara uttryckt min åsikt, om jag går efter sättet han uttrycker sig så tycker jag att han själv passar bra in i gruppen outvecklade apor.

Det jag frågade dig var; vad har olika människors iq-snitt att göra med min åsikt kring hans sätt att uttrycka sig?
  • Anonym (poo)

Han vill inte ha dig (annat än att ligga med). Han säger rakt ut att det aldrig kommer bli något seriöst. Hans familj är rasister som inte tillåter att han dejtar någon som inte är från syrien. Du utsätter ditt barn en för en individ i dennes liv som aldrig kommer vara där på riktigt...

Är du på riktigt så dum och blind?

• Anonym (Anonym)

Hej,

Är också syriansk. Min bror är sambo med en svensk och har haft flera svenska flickvänner som han har presterat för oss, det har aldrig varit några problem. Mina föräldrar har självklart alltid önskat att vi träffar syrianer för att det är lättare med språk/kultur/tradition men har aldrig krävt det. Det är individuellt från familj till familj. Låter mer som att hans familj tyvärr är strikta och att han inte vill göra något åt saken, långt ifrån alla syrianer är så :)

• Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 21:06:40 följande:

Fast den genomsnittliga IQ nivån i Syrien är 80.

I Sverige ligger den på 100.

70 räknas som lätt förståndshandikappad.

Fast.. Iq mellan 80-115 räknas som "normalt". Iq mellan 70-85 kan ibland betecknas som svagbegåvad.

Det krävs att man ligger under 70 för att kunna få diagnosen intellektuell funktionsnedsättning.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 23:51:44 följande:

Men nu pratar vi om en syrian och syrianer i allmänhet. Inte om araber. Det är två helt olika folkgrupper. Det är synd att kunskapen inte är större än att likställa två helt skilda invandragrupper. Det är som att jämföra svenskar med mexikaner.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 00:25:28 följande:
    Har varken påstått att det sant eller falsk. Har heller inte påstått att personen ifråga ÄR en outvecklad apa eller skulle vara det mer än någon annan, bara uttryckt min åsikt, om jag går efter sättet han uttrycker sig så tycker jag att han själv passar bra in i gruppen outvecklade apor.

Det jag frågade dig var; vad har olika människors iq-snitt att göra med min åsikt kring hans sätt att uttrycka sig?

Nej, du gjorde ett ställningstagande. Att han mer passade in som outvecklad apa än dessa människor han beskrev som outvecklade apor. 

Är det tex så att om jag säger att en våldtäktsman är en outvecklad jävla apa. Att du också då tycker att jag mer passar in som outvecklad apa än våldtäktsmannen, eftersom jag beskrev honom som en outvecklad apa?

Eller var drar du gränsen?

• Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 00:46:56 följande:
    Fast.. Iq mellan 80-115 räknas som "normalt". Iq mellan 70-85 kan ibland betecknas som svagbegåvad.

Det krävs att man ligger under 70 för att kunna få diagnosen intellektuell funktionsnedsättning.
    Nej, normalt IQ i Sverige räknas som 100 då detta är genomsnittet. 
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-28 00:48:16 följande:
    Men nu pratar vi om en syrian och syrianer i allmänhet. Inte om araber. Det är två helt olika folkgrupper. Det är synd att kunskapen inte är större än att likställa två helt skilda invandragrupper. Det är som att jämföra svenskar med mexikaner.
    Du behöver inte ta åt dig av det jag skriver, tro mig. Ha en trevlig kväll. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 00:49:06 följande:

Nej, du gjorde ett ställningstagande. Att han mer passade in som outvecklad apa än dessa människor han beskrev som outvecklade apor. 

Är det tex så att om jag säger att en våldtäktsman är en outvecklad jävla apa. Att du också då tycker att jag mer passar in som outvecklad apa än våldtäktsmannen, eftersom jag beskrev honom som en outvecklad apa?

Eller var drar du gränsen?

Jag har uttryck en åsikt. Handlar inte om att han kallade dom just outvecklade apor. Han skrev att han inte ville umgås med prata med och helst inte ens se dom. Han föraktade dom. Varför? Enbart pga vilket land de kommer ifrån. Såna kommentarer gör att jag tycker att han själv platsar bra i gruppen outvecklade apor. That's it.

Sen har jag ingenstans skriver att han är mer en outvecklad apa en någon annan, det är nått du har hittat på själv.
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?