• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 00:50:16 följande:

Nej, normalt IQ i Sverige räknas som 100 då detta är genomsnittet. 

Genomsnittet ligger på 100 ja, men allt i mellan 80-115 anses normalt.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 00:56:31 följande:
    Jag har uttryck en åsikt. Handlar inte om att han kallade dom just outvecklade apor. Han skrev att han inte ville umgås med prata med och helst inte ens se dom. Han föraktade dom. Varför? Enbart pga vilket land de kommer ifrån. Såna kommentarer gör att jag tycker att han själv platsar bra i gruppen outvecklade apor. That's it.

Sen har jag ingenstans skriver att han är mer en outvecklad apa en någon annan, det är nått du har hittat på själv.

Såg att du inte skrev det, så tar tillbaka det, sorry.

Kan du dock inte förstå att vissa män, av ren frustration, skuldbelägger invandrare som grupp då dom är överrepresenterade gentemot svenskar på "aplikt" beteende?

• Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 00:58:09 följande:
    Genomsnittet ligger på 100 ja, men allt i mellan 80-115 anses normalt.
    Nej. Normen är onekeligen 100 om genomsnittet är 100. 

Annars kan jag väl säga att allt mellan .-1000 och 273 är "normalt".
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 00:58:59 följande:

Såg att du inte skrev det, så tar tillbaka det, sorry.

Kan du dock inte förstå att vissa män, av ren frustration, skuldbelägger invandrare som grupp då dom är överrepresenterade gentemot svenskar på "aplikt" beteende?

Att skuldbelägga en hel grupp för vad vissa individer gör är inte okej.

Jag kan förstå att man kan slänga ur sig dumma kommentarer pga frustration och ilska. Men det gör det inte mer okej.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 01:06:07 följande:
    Att skuldbelägga en hel grupp för vad vissa individer gör är inte okej.

Jag kan förstå att man kan slänga ur sig dumma kommentarer pga frustration och ilska. Men det gör det inte mer okej.

Nej.

Dock måste man ha förståelse för att dom är frustrerade då kriminalitet, gängskjutningar, våldtäkter och gruppvåldtäkter som vi aldrig i princip haft i Sverige innan vi fick invandring, har blivit relativt vanligt förekommande idag.

Detta är en allvarlig utveckling. Sen är det så, att alla invandrare går inte runt och gruppvåldtar folk.

Men man kan förstå att folk är emot invandringen och skuldbelägger hela gruppen. Då utan den, hade vi inte haft dessa fenomen i lika stor utsträckning.

Vi utvisar 1 av 5 våldtäktsmän. Vi plockar hit hundratusentals ensamkommande män om året, helt utan någon som helst koll.

Sverige bedriver en flat invandringspolitik. Den måste bli mer reglerad.

Detta även för skötsamma invandrares skull. Vilket är en av anledningarna att så många skötsamma invandrare röstar SD. Dom vill inte bli förknippade med dessa "apor", vilket jag kan förstå till 100%.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 01:00:08 följande:

Nej. Normen är onekeligen 100 om genomsnittet är 100. 

Annars kan jag väl säga att allt mellan .-1000 och 273 är "normalt".

Så är det inte.

Min dotter är 6 år, hon väger 20 kg. Genomsnittet för 6 åriga flickor är 22 kg, men allting mellan 17 och 28 kg anses som normalt för 6 årig flicka.

Samma sak.

Det finns ett spann som anses normalt, I det spannet finns ett genomsnitt. Men det är inte endast de som hamnar precis på genomsnittet som anses normala. Det säger ju sig själv.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 01:11:03 följande:

Nej.

Dock måste man ha förståelse för att dom är frustrerade då kriminalitet, gängskjutningar, våldtäkter och gruppvåldtäkter som vi aldrig i princip haft i Sverige innan vi fick invandring, har blivit relativt vanligt förekommande idag.

Detta är en allvarlig utveckling. Sen är det så, att alla invandrare går inte runt och gruppvåldtar folk.

Men man kan förstå att folk är emot invandringen och skuldbelägger hela gruppen. Då utan den, hade vi inte haft dessa fenomen i lika stor utsträckning.

Vi utvisar 1 av 5 våldtäktsmän. Vi plockar hit hundratusentals ensamkommande män om året, helt utan någon som helst koll.

Sverige bedriver en flat invandringspolitik. Den måste bli mer reglerad.

Detta även för skötsamma invandrares skull. Vilket är en av anledningarna att så många skötsamma invandrare röstar SD. Dom vill inte bli förknippade med dessa "apor", vilket jag kan förstå till 100%.

Jag har också massa åsikter kring invandringen i Sverige, många är inte positiva. Men det är politiska åsikter, ekonomiska osv.

Idioter finns det i alla länder. Begår du brott ska du skaffas för det, oavsett vilket land du kommer ifrån.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 01:13:11 följande:
    Så är det inte.

Min dotter är 6 år, hon väger 20 kg. Genomsnittet för 6 åriga flickor är 22 kg, men allting mellan 17 och 28 kg anses som normalt för 6 årig flicka.

Samma sak.

Det finns ett spann som anses normalt, I det spannet finns ett genomsnitt. Men det är inte endast de som hamnar precis på genomsnittet som anses normala. Det säger ju sig själv.

Kroppsvikt är ett dåligt exempel, då hade det varit bättre om du använt dig utav BMI.

Ordets rätta bemärkelse så är alla som inte befinner sig inom genomsnittet onormala.

Sen kan man värdera ordet, betyder det att man är knäpp i huvudet? Konstig? Nej, bara lite mindre normal. Men jag förstår vad du menar när du säger "normal".

• Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 01:18:56 följande:
    Jag har också massa åsikter kring invandringen i Sverige, många är inte positiva. Men det är politiska åsikter, ekonomiska osv.

Idioter finns det i alla länder. Begår du brott ska du skaffas för det, oavsett vilket land du kommer ifrån.
    Håller med dig där.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 01:20:24 följande:

Kroppsvikt är ett dåligt exempel, då hade det varit bättre om du använt dig utav BMI.

Ordets rätta bemärkelse så är alla som inte befinner sig inom genomsnittet onormala.

Sen kan man värdera ordet, betyder det att man är knäpp i huvudet? Konstig? Nej, bara lite mindre normal. Men jag förstår vad du menar när du säger "normal".

På iq test Sverige står det tex

www.iq-test-sverige.se/klass.php

IQ Klassificering

160+ Geni

140-160 Väldigt hög intelligens

120-140 Hög intelligens

110-120 Över normal

90-110 Normal

80-90 Under normal

65-80 Låg intelligens

-65 Väldigt låg intelligens-Utvecklingsstörning

Sista jag hörde räknades 80-115 som normalt, här stod det dock 90-110. Men det visar ändå det jag säger om ett spann som räknas som normalt.
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?