• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 01:26:31 följande:
    På iq test Sverige står det tex

www.iq-test-sverige.se/klass.php

IQ Klassificering

160+ Geni

140-160 Väldigt hög intelligens

120-140 Hög intelligens

110-120 Över normal

90-110 Normal

80-90 Under normal

65-80 Låg intelligens

-65 Väldigt låg intelligens-Utvecklingsstörning

Sista jag hörde räknades 80-115 som normalt, här stod det dock 90-110. Men det visar ändå det jag säger om ett spann som räknas som normalt.
    Ja och därmed är 90-110 dvs 100 normalt. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 01:37:25 följande:

Ja och därmed är 90-110 dvs 100 normalt. 

Men snälla. Om jag har tex 93 I IQ så anses jag ha normalt IQ.

100 är enbart ett genomsnitt av alla i Sverige.
  • Anonym (Fast)

Går kanske använda ordet på flera sätt.

"Normalitet kan definieras utifrån antingen normalfördelning, genomsnittlighet eller vanlighet, eller utifrån vad som anses vara naturligt."

När jag tänker normalt så tänker jag vad som är normen. Mest vanligt, genomsnittet. 

Men visst kan man utöka ordets betydelse. 90-110 är just mer vanligt än 50.

Så 90-110 är mer normalt än 50. Osv. 

Mest normalt är ju 100.

Aja whatever, ointressant diskussion. 

• Anonym (Idiot)
    Anonym (Vad tror du själv?) skrev 2018-07-26 17:19:22 följande:

Har dock ingen syrian i min bekantskapskrets, men jag tror att många av dem är extremt "strikta" i sin religion, jag antar att han är muslim?

Eller att han har stort "hederstryck" från sin familj?

Jag tror att han bara vill ha dig som en "kk", just nu? Och det är kanske bäst att du inte blir djupt förälskat i honom? Om han är muslim, kan han ju kanske redan var gift, och väntar på att få sin fru/ sina fruar hit, och deras barn?

Syrianer vältrade ju in i landet 2015, det kom många med kvoten. Har faktiskt ingen aning om hur de har anpassat sig, men ser att många som har fått PUT, redan har en del släktingar här, och däribland mamma och pappa, evt. fruar/ barn, syskon, (bröder? Systrar och kusiner). Jag ser dem ofta i Malmö, och de verkar väldigt familjära?

Men sen finns det ju alltid undantag? Kanske beror det på hur länge han har varit här? Man vet ju aldrig? Olika "folkgrupper", muslimska eller ej, integrerar sig på olika sätt,häri detta landet. Så vi skall aldrig "ha fördomar" mot någon speciell grupp. Alla är sin egen individ, med sin egen personlighet. Så men vet ju ju aldrig med "din"? All lycka till, men det är nog bäst att ha honom som "kk", än så länge. Så du inte skall bli förstört i kärlekssorg.

www.sydsvenskan.se/2011-10-22/syrianbrollop-stora-brfeta-stereotyper

Uttala dig inte ens när du inte ens vet vad en syrian är för något!!
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-28 00:43:43 följande:

Hej,

Är också syriansk. Min bror är sambo med en svensk och har haft flera svenska flickvänner som han har presterat för oss, det har aldrig varit några problem. Mina föräldrar har självklart alltid önskat att vi träffar syrianer för att det är lättare med språk/kultur/tradition men har aldrig krävt det. Det är individuellt från familj till familj. Låter mer som att hans familj tyvärr är strikta och att han inte vill göra något åt saken, långt ifrån alla syrianer är så :)

Dejtar du själv svenska tjejer
  • Anonym (mor)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-07-26 16:32:58 följande:

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

Är du verkligen på riktigt? Du har barn som du har ansvar för. När man inte har barn så kan man förstöra sitt liv och sin framtid om man känner en lust för det MEN inte när man har barn. Men det är min lilla åsikt.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (mor) skrev 2018-07-28 08:28:39 följande:

Är du verkligen på riktigt? Du har barn som du har ansvar för. När man inte har barn så kan man förstöra sitt liv och sin framtid om man känner en lust för det MEN inte när man har barn. Men det är min lilla åsikt.

Hur menar du att hon förstör sitt liv om hon träffar honom? Hon blir troligen sårad, då hon vill mer än han men förstör sitt liv? Eller hur påverkar det hennes barn att hon har en kk?

Det som är, är att ts måste förstå att det aldrig kommer bli nått seriöst, vilken manen vart tydlig med, så hon måste välja, sluta träffa honom eller bara ha kul så länge det varar.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 09:21:18 följande:
    Hur menar du att hon förstör sitt liv om hon träffar honom? Hon blir troligen sårad, då hon vill mer än han men förstör sitt liv? Eller hur påverkar det hennes barn att hon har en kk?

Det som är, är att ts måste förstå att det aldrig kommer bli nått seriöst, vilken manen vart tydlig med, så hon måste välja, sluta träffa honom eller bara ha kul så länge det varar.
    Då spelar det ju ingen roll att han är syrian? En KK kan ju vara från det innersta av Kongo utan att det spelar ngn roll.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (mor) skrev 2018-07-28 09:32:33 följande:

Då spelar det ju ingen roll att han är syrian? En KK kan ju vara från det innersta av Kongo utan att det spelar ngn roll.

Hur menar du att detta har med ämnet att göra? Jag frågade dig hur du anser att hon förstör sitt liv?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 09:36:03 följande:
    Hur menar du att detta har med ämnet att göra? Jag frågade dig hur du anser att hon förstör sitt liv?
    Hon vill tydligen ha mer än en KK och hon är beredd att ta sig an en hel släkt som är emot henne och hennes barn! DET vill hon bjuda sin barn på. Man får hoppas mannen har mer vett och det verkar ju som så.
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?