• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Syrian)

Jag som själv är syrian håller inte alls med att vårt folk är välutbildade. Syrianer hittar man oftast i frisörsalonger eller pizzerior. Jag är ingift i en familj där endast jag har högskoleutbildning och där jag i princip inte kommer överens med ngn i familjen pga ålderdomliga synsätt etc. Att jag är feminist dessutom retar galler på alla. Så, nej håller inte med övriga här.

• Anonym (Syrian)
    Anonym (SyrianTrött) skrev 2018-07-28 15:49:27 följande:

Jag tycker kristna syrianer faktisk kan vara värre än vissa muslimer när det gäller kvinnosyn.Jag bor i Norrköping , det kryllade av syrianer här redan innan kriget 2015.Jag visste redan då att det skulle bli kaos och röra i den här stan.De har gått till så tokigt att tom syrianerna som redan fanns här kände agg mot sina egna landsmän och själva röstade SD.Jag personligen tycker det är skrämmande hur dålig självinsikt man kan ha.

Man gör korsteknet varje gång man åker förbi en kyrkogård samtidigt som man är de största syndarna.Nu kommer en massa av dessa skriva aggressivt gällande det här och kalla mig rasse och det får de göra för de får inget svar av mig då de inte är värda besväret.Återigen visar det brist på självinsikt.

De själva ser ju ner på svarta och zigenarna precis som om de själva vore bättre.Tycker det är dom som har svårast att känna gemenskap med svenskar då kulturen skär sig nåt så skrämmande.

Har dock träffat enstaka bra syrianska grabbar med empatisk förmåga men de är inte många.För det mesta är det "jag skiiiter i mentaliteten"som hägrar.....

Håller med dig i allt. Jag skäms över att vårt folk röstar på SD och beter sig på det här sättet.
  • Anonym (SyrianTrött)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-28 15:51:41 följande:

Håller med dig i allt. Jag skäms över att vårt folk röstar på SD och beter sig på det här sättet.

För att inte låta för negativ så finns det bra saker också som tex maten.Tjejerna är otroligt vackra.Önskar dig all lycka min vän och ta aldrig åt dig av de andra gör.Jag förstår att det måste vara frustrerande om man som individ vill göra det rätta.
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-28 15:50:09 följande:

Jag som själv är syrian håller inte alls med att vårt folk är välutbildade. Syrianer hittar man oftast i frisörsalonger eller pizzerior. Jag är ingift i en familj där endast jag har högskoleutbildning och där jag i princip inte kommer överens med ngn i familjen pga ålderdomliga synsätt etc. Att jag är feminist dessutom retar galler på alla. Så, nej håller inte med övriga här.

Hur fungerar det med din man då? Klarar han av att balansera mellan dig och sin familjs ålderdomliga synsätt? Jag är bara nyfiken på hur ni klarar av detta utan att det blir konflikter.
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Se upp!) skrev 2018-07-28 16:22:43 följande:

Hur fungerar det med din man då? Klarar han av att balansera mellan dig och sin familjs ålderdomliga synsätt? Jag är bara nyfiken på hur ni klarar av detta utan att det blir konflikter.

Min man är bäst. Han är mer som mig så det funkar jättebra. Vi är sambos innan äktenskap tex, han gick emot sin familj som ville vi skulle va gifta osv. Inga problem alls men fick dejta x antal idiotiska syrianska män innan jag hittade honom.
  • Anonym (Kluven)

Jag har redan bestämt mig för att jag inte kommer slösa min tid på detta. Kan va kul med lite bekräftelse över något sms men inte mer än så.

• Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-28 16:33:57 följande:
    Min man är bäst. Han är mer som mig så det funkar jättebra. Vi är sambos innan äktenskap tex, han gick emot sin familj som ville vi skulle va gifta osv. Inga problem alls men fick dejta x antal idiotiska syrianska män innan jag hittade honom.
    Vad säger din familj? Är de mer moderna än hans är?
  • Anonym (Syrian)
    Anonym (Se upp!) skrev 2018-07-29 00:27:44 följande:

Vad säger din familj? Är de mer moderna än hans är?

De vet inte om att vi bor ihop. Klart de vet innerst inne men jag tkr inte det angår någon vad vi gör. Vi båda är vuxna individer :)
  • Anonym (Se upp!)
    Anonym (Syrian) skrev 2018-07-29 00:35:25 följande:
    De vet inte om att vi bor ihop. Klart de vet innerst inne men jag tkr inte det angår någon vad vi gör. Vi båda är vuxna individer :)
    Men var tror de att du bor då? Och vill de inte hälsa på hemma hos dig?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-28 15:13:35 följande:

Är man svensk man och attraktiv för svenska tjejer är man även det för utländska.

Kanske svar på din fråga grå.

Alla tjejer faller för dig förstår jag
  • Trollis1987

Min lillasyster(dock inga barn sen tidigare) träffade sin syrian för typ 8 år sen. Dom dejtade och han var tydlig med att han absolut inte skulle f gifta sig med henne. Släkten accepterar inte alls. Men tiden gick och han blev kär. Sactill sin mamma som det var och hon gick till slut med på att träffa min syster. Hon blev senare accepterad och dom gifte sig och har nu 3 barn. Dock måste man acceptera att de är speciella. Du måste ta del i deras traditioner osv och de är väldigt konservativa. Jag är tacksam att inte behöva hänga med dom så ofta då jag är skild(vilket de absolut inte gillar ) osv. Så det han säger åt dig stämmer nog. Det ärctydligen accepterat att killarna fr dejta så länge inte föräldrarna får veta. Respekt liksom.

Svar på tråden Att träffa en syriansk man?