• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Vad tror du själv?)

Jag tror att det är helt upp till den du frågar? Alla är sin egen person. Det är upp till den du frågar. Vad han vill offra?

• Anonym (Suck)
    Anonym (NN) skrev 2018-07-27 06:45:09 följande:

Sådant som detta godtar vi men tänk om det skulle vara det omvända. Det är på tiden att människor från Mellanöstern upphör med sin rasism mot vita svenskar!

Så alla svenskar som inte vill gifta sig med en invandrare är rasist?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-07-26 16:32:58 följande:

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

Vad är det du vill ha svar på egentligen? Han har ju vart tydlig med att han inte vill ha nått seriöst eller en framtid med dig. Finns ju inget mer att diskutera. Det du nu får välja på är att 1. Sluta träffa honom eller 2. Ha kul med honom så länge det varar.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-27 20:34:57 följande:
    Underutvecklade apor? Låter som om du passar in där.

Fast den genomsnittliga IQ nivån i Syrien är 80.

I Sverige ligger den på 100.

70 räknas som lätt förståndshandikappad.

• Anonym (Också syrian)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-07-27 19:52:09 följande:

Hur hade det varit om nån av dom hade haft barn sen tidigare?

Det är mer känsligt. Jag tror att de flesta syrianska föräldrar hade haft svårt att acceptera att ens barn gifter sig med någon som har barn sedan tidigare. Det beror nog på att man ser äktenskapet som väldigt heligt och något som ska hålla livet ut, även om skilsmässor förekommer.
  • Anonym (Också syrian)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 21:06:40 följande:

Långt ifrån alla syrianer kommer från Syrien eller bor där. Befolkningen består främst av araber. Syrianer är en minoritetsbefolkning. Så vad genomsnitts 1Q nivån i Syrien är, säger väldigt lite om syrianers IQ. Syrianer i Sverige (men också i Mellanöstern) är oftast högutbildade, advokater, läkare, ingenjörer. T ex Elisabeth Massi som du säkert känner till är syrian, från Libanon.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-27 21:35:29 följande:
    Långt ifrån alla syrianer kommer från Syrien eller bor där. Befolkningen består främst av araber. Syrianer är en minoritetsbefolkning. Så vad genomsnitts 1Q nivån i Syrien är, säger väldigt lite om syrianers IQ. Syrianer i Sverige (men också i Mellanöstern) är oftast högutbildade, advokater, läkare, ingenjörer. T ex Elisabeth Massi som du säkert känner till är syrian, från Libanon.

Jag har runt 120 iq. Genomsnittet är 100 i Sverige. 

Det finns inget som säger att alla syrianer måste ha 80 iq. 

Kan säkert stämma att syrianer är en minoritetsgrupp på något vis och kanske inom sin egen grupp besitter en ännu högre genomsnittlig IQ. 

• Anonym (Fast)

Förövrigt är det nog ingen som tar sig in på läkarutbildningen med 100 IQ. 

Vilket skulle betyda att svenskar är för tröga för att bli läkare. 

Kom ihåg att vi diskuterar genomsnitt.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Fast) skrev 2018-07-27 21:06:40 följande:

Och hur har det nån betydelse för det jag kommenterade? 
Svar på tråden Att träffa en syriansk man?