• Anonym (Kluven)

Att träffa en syriansk man?

Jag träffade en man som är syrian förra året i några månader. Han berättade att hans familj och speciellt mamma är väldigt sträng och strikt med att han absolut inte får träffa en tjej som inte är syrian och som dessutom har barn sen tidigare. Jag kunde ha viss förståelse att det inte är så enkelt för alla men vi träffades ändå och jag tänkte att tiden får visa vart detta tar oss. Efter några månader slutade vi ses efter ett mindre tjafs om bland annat detta, att han hade svårt att binda sig. Dock visste hans vänner om mig.. så bara hans familj som absolut inte fick veta.

Vi har sen dess inte hörts förrän nu när han hörde av sig och sa att han tänkt på mig, saknat mig och gärna vill återuppta vår kontakt. Han var sedan väldigt tydlig med att vi inte har en framtid ihop och att han inte kan binda sig med någon som har barn sen tidigare.

Min spontana tanke var att tiden får utvisa vart detta tar oss och att hans familj får bli ett senare problem... efter att ha dragit detta med några vänner så blir deras spontana tanke att jag bör skita i detta helt. Vi hade annars en bra relation och trivdes med varandra.

Vad tänker ni? Någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Att träffa en syriansk man?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (mor) skrev 2018-07-28 09:43:24 följande:

Hon vill tydligen ha mer än en KK och hon är beredd att ta sig an en hel släkt som är emot henne och hennes barn! DET vill hon bjuda sin barn på. Man får hoppas mannen har mer vett och det verkar ju som så.

Ja hon vill mer, men mannen har ju vart väldigt tydlig med att det inte kommer hända. Hennes alternativ är ju att fortsätta träffas som vänner/kk eller släppa och gå vidare.
  • Velouria

Dina spontana tankar är korkade. Sluta ödsla din tid. Move on.

Integrerbart DNA
  • Anonym (Ok)

Så han vill va med dig men inget seriöst, ok. Ja vad jag tänker om det spelar väl egentligen ingen roll här, utan det är ju ett beslut du får ta. Antingen har du ett kk-förhållande eller så har du det inte. Han är ärlig mot dig ,och säger rakt ut att han inte är ute efter ngt seriöst, vad är det du förstår riktigt?! Vad har liksom hans bakgrund eller hans familjeförhållanden med saken att göra för dig? Han är inte intresserad av ett seriöst förhållande punkt.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Grå) skrev 2018-07-28 07:48:51 följande:

Dejtar du själv svenska tjejer

nej, eftersom att jag är en tjej och attraheras av män. Jag har tidigare dejtat någon svensk men finner mörkare drag mer attraktivt haha, så otroligt sexigt mörka ögon, mörkt hår, långa fylliga böjda fransar, skägg m.m.
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-28 13:46:11 följande:
    nej, eftersom att jag är en tjej och attraheras av män. Jag har tidigare dejtat någon svensk men finner mörkare drag mer attraktivt haha, så otroligt sexigt mörka ögon, mörkt hår, långa fylliga böjda fransar, skägg m.m.
    Känner du till fall där tjejer har dejtat svenska killar eller skulle du säga att det är ovanligt
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Grå) skrev 2018-07-28 14:06:38 följande:

Känner du till fall där tjejer har dejtat svenska killar eller skulle du säga att det är ovanligt

Varför ställer du den frågan om och om igen?
  • Anonym (Grå)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-28 14:12:25 följande:
    Varför ställer du den frågan om och om igen?
    Det har jag inte tänkt på faktiskt.
  • Anonym (Fast)

Är man svensk man och attraktiv för svenska tjejer är man även det för utländska.

Kanske svar på din fråga grå.

• Anonym (Se upp!)
    Anonym (Också syrian) skrev 2018-07-27 21:35:29 följande:
    Långt ifrån alla syrianer kommer från Syrien eller bor där. Befolkningen består främst av araber. Syrianer är en minoritetsbefolkning. Så vad genomsnitts 1Q nivån i Syrien är, säger väldigt lite om syrianers IQ. Syrianer i Sverige (men också i Mellanöstern) är oftast högutbildade, advokater, läkare, ingenjörer. T ex Elisabeth Massi som du säkert känner till är syrian, från Libanon.
    Så ett bra exempel på en framgångsrik syrian är Elisabeth Massi? En person som hotar sina anställda och fakturerar mer timmar än vad som lagts ner på målen? Tror inte riktigt jag håller med dig där. Eller är det din definition av en framgångsrik syrian? I så fall tror jag att det vore bättre för Sverige med icke framgångsrika syrianer.
  • Anonym (SyrianTrött)

Jag tycker kristna syrianer faktisk kan vara värre än vissa muslimer när det gäller kvinnosyn.Jag bor i Norrköping , det kryllade av syrianer här redan innan kriget 2015.Jag visste redan då att det skulle bli kaos och röra i den här stan.De har gått till så tokigt att tom syrianerna som redan fanns här kände agg mot sina egna landsmän och själva röstade SD.Jag personligen tycker det är skrämmande hur dålig självinsikt man kan ha.

Man gör korsteknet varje gång man åker förbi en kyrkogård samtidigt som man är de största syndarna.Nu kommer en massa av dessa skriva aggressivt gällande det här och kalla mig rasse och det får de göra för de får inget svar av mig då de inte är värda besväret.Återigen visar det brist på självinsikt.

De själva ser ju ner på svarta och zigenarna precis som om de själva vore bättre.Tycker det är dom som har svårast att känna gemenskap med svenskar då kulturen skär sig nåt så skrämmande.

Har dock träffat enstaka bra syrianska grabbar med empatisk förmåga men de är inte många.För det mesta är det "jag skiiiter i mentaliteten"som hägrar.....

Svar på tråden Att träffa en syriansk man?