• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-11 20:22:43 följande:

Åh grattis till de fina nyheterna! Är själv på ruvardag 8. Väntar ivrigt :)

Åh när ska du testa?? Så spännande =) håller tummarna!!
  • Hoppomliv
    gammelpysen skrev 2018-09-11 21:48:45 följande:

Du behöver inte vara orolig. Om det är någon gång läkarna har koll så är det när du gör ivf. Mediciner och rutiner kan variera beroende på antal försök och ålder. Jag som tyvärr gjort flera insättningar har varit med om flera olika mediciner. När det ena inte funkat några gånger testar man något nytt.

Den medicin jag bytte till inför tredje färskförsöket var lite mer komplicerad eftersom man ska blanda själv och var även lite annorlunda i sin sammansättning. Jag fick bära hälften så många ägg men i gengäld gick det faktiskt vägen. Men som sagt, de kommer att göra en avvägning kring vad som passar dig och se till att du får exakt rätt dos.

Fick du Menopur eller någon annan?!
  • mammsen79
    gammelpysen skrev 2018-09-11 19:57:55 följande:

En liten uppdatering samt inlägg om träning (igen).

Idag fick jag komma till kvinnokliniken för ett tidigt UL. V 7+1. Såg ett litet hjärta som slog och är hur lycklig som helst.

Vår egentliga tid hos RMC är ju inte förrän nästa vecka, och läkaren idag påtalade att det fortfarande fanns flera stora äggblåsor kvar (typ 25 mm). Något att hålla koll på.

När jag tidigare pratat med RMC har de ju varit supertydliga om att INTE träna än förrän de har hunnit kolla allt, inte ens simning. Och idag är jag rätt nöjd över att ha följt deras råd.

Trots att jag inte låg i riskzonen för överstimulering och trots att det fått 5 veckor sedan äggplocket är äggstockarna alltså fortfarande påverkade av äggplocket.

Så återigen: gör som ni vill. Det kan säkert finnas andra som tycker träning är ok. Men ett ivf är några veckor av erat träningsliv. Ta inga risker. Jag är verkligen glad att jag inte gjort det.

Jag håller med dig vi hinner att träna vi som älskar det. Har du haft ont nertill? Det har jag till o från sedan äggplocket i fredags och ännu värre nu när de satt in embryo.
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-11 22:53:38 följande:

Åh när ska du testa?? Så spännande =) håller tummarna!!

Vågar ej göra det nu med tanke på att jag tagit en gravidspruta innan ägguttaget som kan ge fel utslag på testet. Vill inte skapa hopp och sen bli besviken eller bli besviken när jag inte fått rätt svar. Men i helgen kanske jag vågar.

Min testdag på kliniken är den 18e. Och du?
  • gammelpysen
    Inalina skrev 2018-09-11 22:51:53 följande:

Men så härligt att se hjärtat slå!!!:) det är väl den allra första milstolpen man vill komma över. Förstår om du kan andas ute nu litegrann :) åh den dagen längtar jag efter!!

Tack. Ja, det är en milstolpe. Nu håller vi tummarna för oss alla.
  • gammelpysen
    Hoppomliv skrev 2018-09-11 23:00:23 följande:

Fick du Menopur eller någon annan?!

Ja, menopur. Hälften så många ägg, men ett plus
  • gammelpysen
    mammsen79 skrev 2018-09-12 00:00:27 följande:

Jag håller med dig vi hinner att träna vi som älskar det. Har du haft ont nertill? Det har jag till o från sedan äggplocket i fredags och ännu värre nu när de satt in embryo.

Inte mer ont än man kan förvänta sig efter ett färskförsök men jo, det tog lång tid innan ömheteen försvann. Säkert en vecka.
  • Linmar

Hej alla kämpar!

Jag vill bara berätta att jag startat upp en verksamhet som erbjuder samtalsstöd. Anledningen att jag skriver till er är att mitt största fokusområde är just personer som kämpar med ofrivillig barnlöshet/IVF/PGD. På min hemsida www.samtalett.se finns mer information om det jag gör och anledningen bakom.

Så om någon tror att jag skulle kunna vara till hjälp, har frågor eller bara vill veta mer är ni varmt välkomna att höra av er, kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Ha en fin dag!

• Wonderfluff

Vilken ruvardag bör man kunna börja märka lite graviditetssymptom? Jag är på ruvardag 3 och känner mig mindre gravid än nånsin. Bröstömheten har börjat avta, humöret är dåligt mm.

• Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 06:44:13 följande:
    Vågar ej göra det nu med tanke på att jag tagit en gravidspruta innan ägguttaget som kan ge fel utslag på testet. Vill inte skapa hopp och sen bli besviken eller bli besviken när jag inte fått rätt svar. Men i helgen kanske jag vågar.

Min testdag på kliniken är den 18e. Och du?
    ah jag förstår, jag kör stimulerat FET så ingen Ovitrelle för mig denna gången.

Plussade igår på RD 7 =) Jag har egentligen också testdag den 18:e så jag får väl ta ett test då också ;)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018