IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ägguttag idag. Rekord på fem ägg! Sugen slutade fungera efter första ägget och det blev lite panik men läkarteamet löste det efter några minuter. Man fick byta både slang, nål och pump. Läskigt som sjutton. Nu börjar oron över att inget av dem ska klara sig till lördag.
Jaha kul. Jag fick ett litet tredagars :). Och du?
hjälp vilken dramatik! tur att det löste sig! grattis till många ägg :).
Ägguttag idag. Rekord på fem ägg! Sugen slutade fungera efter första ägget och det blev lite panik men läkarteamet löste det efter några minuter. Man fick byta både slang, nål och pump. Läskigt som sjutton. Nu börjar oron över att inget av dem ska klara sig till lördag.
Jag är på ruv 6 skrev fel, jag fick 2 3 dagars. När fäster embroy i livmodern? Är det på tuv 7?
Jag tror det fäster typ mellan dag 5-10, men jag kanske har fel.
vad härligt med äggrekord!! =) och att det verkar gott bra trots lite drama, hejar på till på lördag då!
Nu har jag precis pratat med min klinik. De vill att jag ska ta dubbel dos letrozole inför frysåterföring eftersom det blev totalfrys pga överstimulering förra gången. Jag tycker det låter helt bakvänt. Jag har tagit letrozol många gånger förut och alltid svarat jättebra på enkel dos. Någon annan som fått göra samma sak?
Är det nån som vet varför man ibland sätter tillbaks tredagars, och ibland femdagars ägg? Varför har tredagars på något sätt större chanser att fortsätta dela sig i livmodern än utanför? Om inte vore det väl bättre att alltid bara sätta tillbaks femdagars?
Är det nån som vet varför man ibland sätter tillbaks tredagars, och ibland femdagars ägg? Varför har tredagars på något sätt större chanser att fortsätta dela sig i livmodern än utanför? Om inte vore det väl bättre att alltid bara sätta tillbaks femdagars?