IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vet att det är några som plussat i tråden men har svårt att slita sig från IVF gänget, jag har skapat en ny tråd ?vi som är gravida efter IVF? dit alla är välkomna för att fortsätta följas åt! Målet är ju att alla förr eller senare hamnar där! Heja oss!!:))
Wouch! Aldrig att jag hade fixat det... å andra sidan har haft extremt ont vid mina äggplock. Öm en vecka efter.
Ja och läkarna tänker väl på din hälsa i första hand och att en eventuell graviditet är sekundärt. Men det ör ju typ det enda man tänker på själv! Ja för en bebis går man igenom allt. Jag gjorde ett blodprov 14 dagar efter ovitrellen som stegrade i hcg dagarna på sjukhuset:) har du gått upp ngt i vikt med svullen mage eller har du mest ont?
Vår läkare avrådde från sex under två veckor efter äggplock.
Wouch! Aldrig att jag hade fixat det... å andra sidan har haft extremt ont vid mina äggplock. Öm en vecka efter.
Jag fick gonal-f och orgalutran under stimuleringen. Jag mådde extremt bra av hormonerna. Kände mig nästan lite hög. Glad och harmonisk. Samma med ovitrelle. Nu är det en vecka sedan ovitrelle-sprutan och jag börjar känna mig sur och pms?ig då gravidhormonerna går ur kroppen :(. Ruvardag 4. Känner mig inte hoppfull.
Jag fick gonal-f och orgalutran under stimuleringen. Jag mådde extremt bra av hormonerna. Kände mig nästan lite hög. Glad och harmonisk. Samma med ovitrelle. Nu är det en vecka sedan ovitrelle-sprutan och jag börjar känna mig sur och pms?ig då gravidhormonerna går ur kroppen :(. Ruvardag 4. Känner mig inte hoppfull.
Det tror jag snarare kan bero på risken för flerbörd.
Känner igen mig som du skriver men den sista sprutan har jag varit extrem trött av i går var 1 v sedan jag tog den o jag kände mig så pigg o hade energi även om jag jobbat ett nattpass. Jag är på ruv 5 idag så spännande vi är i fas med varandra då? Hur många embryo fick du insatt? O på vilken dag satt dem in embryo?
Vilken dag är det man brukar börja med letrozol i stimulerad fet? Och vilken dag brukar man ta ägglossningssprutan ungefär? Fick mens igår och vill så gärna göra en fet det här cykeln, eftersom det känns som att tiden springer ifrån mig. Men jag gifter mig nästa lördag (cd 11) och sen åker vi på bröllopsresa cd 13-17 så måste isf tima in så jag kan ta ägglossningssprutan tidigast på bröllopet om jag tänker rätt. Eftersom återföringen av en blastocyst väl är en vecka efter sprutan? Risken känns stor att återföringen ska bli när vi är på resan, och då försvinner ju den här cykeln också...