IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så....
Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?
Det står i våra papper att man inte ska ha oskyddat sex den cykeln man ska göra frysåterföring.... Hmmmm......men tänk om just det ägget som lossar då är det där jättebra ägget då?
Är det pga tvillingrisken? Men alltså....vad är risken att både embryot som varit fryst (om det nu ens överlever upptining) fäster och att det blir spontan graviditet samtidigt? När vi försökt två år utan att det tagit sig.....
Tror det i första hand beror på infektionsrisken vid färskförsök. Sedan tror jag mig ha läst att det finns en risk att ett ev befruktat ägg som inte fäster skulle kunna dra med sig en blastocyst man får tillbaka.
Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så....
Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?
!)Tror det i första hand beror på infektionsrisken vid färskförsök. Sedan tror jag mig ha läst att det finns en risk att ett ev befruktat ägg som inte fäster skulle kunna dra med sig en blastocyst man får tillbaka.
Jag frågade min läkare om det fanns nån infektionsrisk efter äggplocket och det avfärdade han direkt. Ingen fara alls sa han. Vi hade sex väldigt kort efter äggplock, nån timme bara. Och har inte haft några som helst problem av det.
Undrar oxå om man inte får ha sex under behandlingen?? Har läst det någonstans...
hur ska man klara sig att hålla sig ifrån varandra lixom?? ????
Jag frågade min läkare om det fanns nån infektionsrisk efter äggplocket och det avfärdade han direkt. Ingen fara alls sa han. Vi hade sex väldigt kort efter äggplock, nån timme bara. Och har inte haft några som helst problem av det.
Usch. Vad jobbigt. Hopps min överstimulering eskalerar på det sättet. Känns som att smärtan bara blir värre undertiden jag är här, trots smärtstillande.
Jag ska fråga läkaren imorgon angående hcg. De verkar ha så mycket att göra så har inte fått svar på något. Och min klinik utgår inte från något resultat förutom den vid testdagen som är nästa vecka.
Allt ska vara så kämpigt :) men bara man får en bebis så är det ju värt.
Hoppas :) tack för att du delade med dig! Hur lång tid tog du tester efter ovitrelle?