IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
OJ! din stackare de borde kunna se på blodprov om du är gravid eller ej ??, ofta kommer symptomen samtidigt som ett positivt test men det behöver ej heller vara så.
Men du måste tagit Ovitrelle för över 10 dagar sen..?
wiii!!!Men åh grattis!!!! är säker på att det inte är Ovitrelle som ligger kvar i kroppen - UPP TILL 10 dagar - då är det knappast Ovitrelle som spökar dag 14 (men jag är inte läkare....) är säker på att det är en liten krabat som satt sig i stället wiii!!!
jättetrist med överstimulering, men tyvärr inte helt ovanligt - och speciellt då man faktiskt blir gravid!! om de tar ett blodprov så ser de ju om det ökar dag för dag med gravidhormoner...
Hej på er!
Har följt tråden ett tag nu då vi har gjort vårt första IVF försök i augusti. Fick mens som vanligt en vecka efter ET och får nu vänta en vanlig cykel innan FET. Ni när mensen slutat så känns det fortfarande i livmodern, lite som innan mensen fast mer molande. Inga andra konstigheter, men är det normalt? Någon som har erfarenhet?
Har svårt för att tacka eftersom jag inte har det bekräftat från läkarna. Vågar inte tro för mycket. Men hoppas du har rätt.
Hoppas överstimuleringen inte blir värre till imorgon :) tack för stöd!
Usch vad jobbigt! Låg själv inne i augusti två nätter för ÖS. Jag gick upp 8 kg på bara några dagar, allt vätska i buken. Var fruktansvärt såg höggravid ut! Min läkare sa att man ofta blir överstimulerad när gravidhormonet slår till och jag var gravid. De borde kunna jämföra ditt hcg imorgon med idag och säga om det ökat? Har det ökat så borde du ju vara gravid?:) Håller tummarna för dig så att det där jobbiga är värt det!!
Usch förlåt att jag kom inklampande med min triviala fråga när du har det så himla jobbigt och ligger inlagd och allt! Hoppas verkligen att du blir bättre snart och att dina tester bara är positiva! Förlåt igen!
Usch förlåt att jag kom inklampande med min triviala fråga när du har det så himla jobbigt och ligger inlagd och allt! Hoppas verkligen att du blir bättre snart och att dina tester bara är positiva! Förlåt igen!
Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så....
Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?
Det står i våra papper att man inte ska ha oskyddat sex den cykeln man ska göra frysåterföring.... Hmmmm......men tänk om just det ägget som lossar då är det där jättebra ägget då?
Är det pga tvillingrisken? Men alltså....vad är risken att både embryot som varit fryst (om det nu ens överlever upptining) fäster och att det blir spontan graviditet samtidigt? När vi försökt två år utan att det tagit sig.....