• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-11 15:03:17 följande:
    Ok spännande, jag sa på första besöket jag önskar två barn till då jag är 38 år så skulle vara roligt få två på en gång då de kommer ha nytta av varandra. Jag har två tjejer sedan tidigare förhållande de är 16 o 12 år, den yngsta vill absolut inte ha små syskon.
    Roligt att du kan tänka dig en ganska stor familj då, och det kanske är mer upp till dig och din partner än upp till barnen att bestämma ;) det blir ju säkert jätteroligt för dem med bebis i huset när den dagen är inneGlad

(jag kanske kunde listat ut på ditt alias att du var runt 38Tungan ute!) Hoppas det går bra för dig, håller tummarna!! 
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-12 11:04:32 följande:

ah jag förstår, jag kör stimulerat FET så ingen Ovitrelle för mig denna gången.

Plussade igår på RD 7 =) Jag har egentligen också testdag den 18:e så jag får väl ta ett test då också ;)

Men vad kul! Stort grattis. Har sån extrem smärta i magen idag. Känns så oroväckande. Ska nog till akuten och kolla upp detta. Har svårigheter med att gå normalt. Usch.
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 13:05:26 följande:
    Men vad kul! Stort grattis. Har sån extrem smärta i magen idag. Känns så oroväckande. Ska nog till akuten och kolla upp detta. Har svårigheter med att gå normalt. Usch.
    Men oj vad jobbigt :/ berätta hur det går, kan du vara överstimulerad?
  • Hoppomliv
    gammelpysen skrev 2018-09-12 08:58:44 följande:

Ja, menopur. Hälften så många ägg, men ett plus

Stort grattis, underbart!
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-12 13:44:22 följande:

Men oj vad jobbigt :/ berätta hur det går, kan du vara överstimulerad?

Är på akuten nu. Blev undersökt. Har lite vätska i buken och är lite överstimulerad. Men får inte svar på något. Innebär detta att jag är gravid? Inget kan de svara på grund av ovitrelle sprutan jag tog innan äggutplock.

Det här är inte kul. Blir inneliggande inatt. De ska titta på om det blivit värre imorgon eller inte
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:23:26 följande:
    Är på akuten nu. Blev undersökt. Har lite vätska i buken och är lite överstimulerad. Men får inte svar på något. Innebär detta att jag är gravid? Inget kan de svara på grund av ovitrelle sprutan jag tog innan äggutplock.

Det här är inte kul. Blir inneliggande inatt. De ska titta på om det blivit värre imorgon eller inte
    OJ! din stackare Rynkar på näsan de borde kunna se på blodprov om du är gravid eller ej ??, ofta kommer symptomen samtidigt som ett positivt test men det behöver ej heller vara så. 
    Men du måste tagit Ovitrelle för över 10 dagar sen..?
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-12 16:34:53 följande:

OJ! din stackare  de borde kunna se på blodprov om du är gravid eller ej ??, ofta kommer symptomen samtidigt som ett positivt test men det behöver ej heller vara så. 

Själva grav testet visar positivt. Blodprovet har vi inte fått några svar på gällande grav resultat utan endast att det såg normalt ut. Känns som att de inte riktigt vågar ge några svar. De såg vätska i buken och att äggen var något förstorade. Ska ta en spruta snart för att minimera risken för blodpropp. Men aa, bara man liksom är gravid. Sprutan tog jag för 14 dagar sedan. Men här säger de att det är så individuellt med när hormonerna går ut ur kroppen.

Men ska blodprov visa korrekt resultat trots att ovitrelle finns i blodet?
  • Ettnamn4sep

OJ! din stackare  de borde kunna se på blodprov om du är gravid eller ej ??, ofta kommer symptomen samtidigt som ett positivt test men det behöver ej heller vara så. 

Själva grav testet visar positivt. Blodprovet har vi inte fått några svar på gällande grav resultat utan endast att det såg normalt ut. Känns som att de inte riktigt vågar ge några svar. De såg vätska i buken och att äggen var något förstorade. Ska ta en spruta snart för att minimera risken för blodpropp. Men aa, bara man liksom är gravid. Sprutan tog jag för 14 dagar sedan. Men här säger de att det är så individuellt med när hormonerna går ut ur kroppen.

• Ettnamn4sep

• Ettnamn4sep

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018