• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Cnia
    Mjbo skrev 2018-09-18 08:57:22 följande:

Vilken dag är du på? Jag är tyvärr ingen expert över huvud taget på endometrios så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men önskar dig all lycka, och att pluset blir starkare snart! <3 

Jag är på rd13 med ett två dagars. Ska ha testdag på torsdag. Idag har jag varit så ledsen och känner att jag inte riktigt orkar hoppas mer, utan är nu helt inställd på att det inte blev något. Får ta nytt test på torsdag och se vad som blir nästa steg. Tack så mycket för lyckönskningar!
  • Cnia
    Wonderfluff skrev 2018-09-18 09:11:25 följande:

Usch förstår din oro! Finns det ingen du kan tala med, läkare eller gynekolog? Jag har ingen kunskap om endometrios tyvärr. Jag vet att man kan ha som mens trots graviditet, men klart man blir orolig! Hör med din läkare tycker jag. Lycka till <3

Jag tänkte försöka vänta till min testdag på torsdag och då kontakta läkare, finns ju ändå inte så mycket att göra åt det. Ställt in mig på att detta försöket är misslyckat och försöker blicka framåt. Tack så mycket <3
  • Cnia
    Inalina skrev 2018-09-18 10:13:23 följande:

förstår att du är orolig när du även blöder - även om det kanske är ganska normalt när man har endometrios? Kan tyvärr inget om det - men borde absolut finnas många i IVF-svängen med endometrios -  så nånstans här ute i FL-rymden finns de!

håller tummarna för dig att plusset blir starkare och att mensen inte kommer igång!!

Ne jag vet tyvärr inte om det är vanligt med blödningar vid endo :/ men har idag efter ganska mycket blödningar gett upp hoppet. Tar nytt test på td i övermorgon och kontaktar då läkare. Visar det sig att det är något så är der ju en fantastisk överraskning, men annars är jag inställd på att det inte gick. Är så slut emotionellt, orkar inte hoppas mer. Tack för lyckönskningarna <3
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-09-18 21:20:14 följande:

Hej! Vad roligt! Vi vad i Örebro och det gick bra! De var trevliga och väldigt bemötande. Fick prova att sticka mig själv oxh fick alla läkemedel förklarat för oss, hur gick deg för dig?

Åå Najs!! Bra bemötande här med. Ska gå igenom sprutor på tisdag så får förhoppningsvis börja nästa mens!! När ska du börja?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Mect
    Jooosen skrev 2018-09-18 21:54:43 följande:

Åå Najs!! Bra bemötande här med. Ska gå igenom sprutor på tisdag så får förhoppningsvis börja nästa mens!! När ska du börja?

Vi kommer också börja vi nästa mens, men då den kommer lite hipp som happ så vet vi inge riktigt när. Men vi räknade att äggplock blir tidigast vecka 44 :) Vart håller ni hus då?
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-09-18 22:23:02 följande:

Vi kommer också börja vi nästa mens, men då den kommer lite hipp som happ så vet vi inge riktigt när. Men vi räknade att äggplock blir tidigast vecka 44 :) Vart håller ni hus då?

Okej! Stockholm Sophiahemmet! Hur gamla är ni? Första barnet? Man vill att allt ska ske nu! Har det hittat några kända fel på utredningen ?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-17 21:17:24 följande:

Hur mår du nu? <3 Har tänkt på dig :(

Jag mår ok. Förra veckan var riktigt tuff och vi har väldigt ledsna. Nu ska vi fundera lite över hur vi går vidare.

Hur går det för dig?
  • Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-09-18 05:19:22 följande:

Hoppas kan man alltid göra iaf! Känns som om att det är många som tyvärr blir fast i ivf-träsket alldeles för länge sen.. Hemskt är var det är!

Ja, det är riktigt tufft när det inte går som man vill och man får genomgå behandling efter behandling. Men jag försöker trösta mig med tanken att de flesta lyckas till slut.
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-18 06:59:33 följande:

Efter dom har gjort det hur lång tid tar det till dom sätter tillbaka det igen??

Om det finns embryon att återföra brukar man göra det efter 2, 3 eller 5 dagar. Vilken dag återföringen sker brukar bero på hur många ägg man får ut och hur många av dem som befruktas och utvecklas som de ska.
  • Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-09-18 23:31:36 följande:

Om det finns embryon att återföra brukar man göra det efter 2, 3 eller 5 dagar. Vilken dag återföringen sker brukar bero på hur många ägg man får ut och hur många av dem som befruktas och utvecklas som de ska.

Åhhh gud vad spännande... då får man hoppas på att det blir många ägg och några som blir befruktade då...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018