• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-09-19 09:01:22 följande:

Okej då förstår jag. Jag är 30 i december o min kille 28. Försökt 1,5 år aldrig ett plus. Inga fel hittade. Är rädd att det inte ska gå med ivf när det inte gått hemma. Så många tankar.

Vill bara slänga in att jag å min kille också klassas som oförklarligt barnlösa. Försökt i 4 år utan plus men fick i våras plus på FET :) nu blev det ju missfall men vill bara säga att ni kanske ev har problem med själva befruktningen. Det visa sig att vi fick väldigt dålig befruktning första ivf så sen har man kört icsi varje gång och då har det blivit mycket bättre så tror att det kan ha varit ett problem för oss då vi försökte hemma :)

Tror det kmr gå bra för er!
  • Mect
    Jooosen skrev 2018-09-19 09:12:50 följande:

Ja egentligen! Fast skönt oxå, ja vet inte haha. Vi får uppdatera varandra när vi startar :) känns d okej att ta sprutorna tro?

Haha, klart man kan tänka på båda vis nu när du säger det... Jag provade att sticka mig själv igår! Gick hur bra som helst! Kändes knappt något! Jag bad barnmorskan sticka mig först och sen fick jag göra själv :) Det kommer du klara galant :)
  • Jooosen
    Ellencassandra skrev 2018-09-19 09:24:37 följande:

Vill bara slänga in att jag å min kille också klassas som oförklarligt barnlösa. Försökt i 4 år utan plus men fick i våras plus på FET :) nu blev det ju missfall men vill bara säga att ni kanske ev har problem med själva befruktningen. Det visa sig att vi fick väldigt dålig befruktning första ivf så sen har man kört icsi varje gång och då har det blivit mycket bättre så tror att det kan ha varit ett problem för oss då vi försökte hemma :)

Tror det kmr gå bra för er!

Tack för pepp!! Jaså där ser man!! Vi ska nu första försöket låta spermierna simma själva. Varför kan dom inte bara testa icsi direkt! Känns ju säkrast ju....
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-09-19 09:25:12 följande:

Haha, klart man kan tänka på båda vis nu när du säger det... Jag provade att sticka mig själv igår! Gick hur bra som helst! Kändes knappt något! Jag bad barnmorskan sticka mig först och sen fick jag göra själv :) Det kommer du klara galant :)

Bra!! Nä det känns faktiskt okej med sprutor här med!! Men ska göra test på tisdag först :). Lycka till nu!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Vildismamma
    Ontopic skrev 2018-09-19 06:57:00 följande:

Hur känner du inför sprutorna? Kul att få dra i gång! Det kommer under resans gång. Ibland kanske det är lite bättre att inte läsa in sig för mycket utan mer ta det som det kommer tänker jag :) Jag hoppas vi också får dra i gång efter måndag.

Jag är ju spruträdd så är absolut inget fan av att ta dessa sprutorna.. men jag vet ju att det kommer något bra utav det så det är bara att bita ihop helt enkelt, har inte mycket till val.. :) nej jag vet det är kanske bättre att inte veta för mycket för då går man bara och tänker för mycket, eller det gör iaf jag.. bara lyssna på vad dom säger och göra det man blir tillsagd att göra... :) ja hoppas verkligen ni får börja snart oxå..
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-19 08:46:25 följande:

Nä jag vet.. kände ju inget speciellt när jag blev gravid sist så litar ju som sagt inte på symptom men ändå går man å känner efter :P

Skönt att du känner dig lugn! Hoppas det håller i sig :) hur kommer det sig att du fick två st? Har ni gjort många försök? Du har ju säkert skrivit det tidigare men har nog missat det!

Ja, jag vet. Det är ju svårt att låta bli :P Vilken återföring är detta i ordningen? Fyra?

Vi fick tillbaka två för att Sahlgrenska erbjuder det from tredje försöket och framåt. Vi hade hög överlevnad av embryon hos den privata kliniken (gjorde två försök där förra vintern i väntan på landstinget) men hos Sahlgrenska har vi bara haft 2 befruktade av 7 embryon på två behandlingar. Det är dessa två jag ruvar nu.
  • Percafluviatilis

Hade jag något hopp tidigare försvann det nu. Brun geléaktig flytning och mensvärk, ruvardag fyra med tvådagars :( alldeles för tidigt för mens ju. Kan den komma såhär tidigt?

• Ellencassandra
    Jooosen skrev 2018-09-19 09:41:53 följande:

Tack för pepp!! Jaså där ser man!! Vi ska nu första försöket låta spermierna simma själva. Varför kan dom inte bara testa icsi direkt! Känns ju säkrast ju....

Jo jag förstår vad du menar. Är det befruktningen som e problemet så vill man ju inte förbruka ett försök å att det inte blir nåt. Mitt första ivf försök blev bara 1 ägg befruktat å det var en dålig befruktning sa dom.. vad som nu menas med det :P iallafall så är ofta första försöket en slags testomgång
  • 170909

Jag gör syskonförsök, jag har varit arbetslös och mammaledig i en evighet känns det som.
    Vi började med syskonförsöken för ett drygt år sen.
    Det har inte tagit sig hittills och jag kan bara inte gå sysslolös hemma så jag har börjat ett extrajobb och studier. Det är jättekul på så många olika sätt.Vi gjorde ett försök nyss och TD var igår jag har slarvat med allt denna gång men mått bra. Inget bisolvon, inga lutinus jag har tränat och druckit lite lite alkohol, ätit mögelostar och sushi och annat gott.
    Trodde det skulle skita sig som alla försök gjort senaste året, men det tog sig och jag kan inte glädjas riktigt.
    Jag misstänker att det kommer gå åt skogen för jag har inga symptom mer än öm livmoder som jag haft sen äggplocket. Ska boka UL och se om det verkligen är något där. Jag vill verkligen fortsätta med studier och extrajobb men det kommer vara svårt om jag ska föda barn i slutet på maj. Men jag vill ju också ha fler barn. Varför Varför kan inte min sambo vara den som är gravid denna gång, jag var ju det förra gången. Borde inte jämställdheten kommit så långt att "normala" män också ska kunna bli gravida

• Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-19 10:04:22 följande:

Ja, jag vet. Det är ju svårt att låta bli :P Vilken återföring är detta i ordningen? Fyra?

Vi fick tillbaka två för att Sahlgrenska erbjuder det from tredje försöket och framåt. Vi hade hög överlevnad av embryon hos den privata kliniken (gjorde två försök där förra vintern i väntan på landstinget) men hos Sahlgrenska har vi bara haft 2 befruktade av 7 embryon på två behandlingar. Det är dessa två jag ruvar nu.

Precis. Nr 4.. man börjar bli en van ruvare vid det här laget xD oj okej.

Konstigt att det har varit sån skillnad på den privata å Sahlgrenska. Undra vad det kan bero på. Har du kört samma protokoll på båda ställena eller är det nån ändring med medicinerna? :o fast såklart att det kan variera ändå. Har du fått till frysen nån gång?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018