IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ni som gjort den korta behandlingen vilken dag tog dem ut äggen? Jag kollade i broschyren och de skulle tagit ut äggen på dag 14 men eftersom mina ägg inte växte så mycket så fick jag högre dos i slutet o äggplock blev på dag 16 vilket jag tycker är väldigt sent och insättning på dag 19 så exakt två veckor efter så kom mensen blöder så mycket. Hur ska ägget hinna fästa sig?
Jag kan inte ge ett bra svar. Mådde fruktansvärt efter mina äggplock, är bland det värsta jag varit med om. Nu sista gången då det faktiskt tog sig var jag säkert öm i över en vecka. Tog det extremt lugnt, hemma från jobbet i en vecka osv.
Däremot kan jag nämna att läkaren kommenterade att mina äggblåsor fortfarande var förstorade, 6 veckor efter ingreppet. Å andra sidan får de ju jobba med att producera hormoner åt minipysen nu
Ni som gjort den korta behandlingen vilken dag tog dem ut äggen? Jag kollade i broschyren och de skulle tagit ut äggen på dag 14 men eftersom mina ägg inte växte så mycket så fick jag högre dos i slutet o äggplock blev på dag 16 vilket jag tycker är väldigt sent och insättning på dag 19 så exakt två veckor efter så kom mensen blöder så mycket. Hur ska ägget hinna fästa sig?
För övrigt är det tydligen bättre att vänta någon dag extra än att få ut omogna ägg.
Du behöver inte fundera på någon dag hit och dit. Jag gjorde mitt äggplock en måndag. Visste inte om det skulle bli fredag, måndag eller tisdag. Frågade rakt ut om det hade betydelse och läkaren svarade nej. Med tanke på vad en ivf kostar så tror jag inte att de skulle riskera att det går fel bara för att man inte jobbar helgen.
Äggplocket var för övrigt cykeldag 16. Har varierat alla tre gånger. Insättning två dagar senare.
Hur lång efter får man börja en ny behandling? Jag blöder nu men ska ändå göra test på fredag som känns onödigt men men,sedsn meddela dem. Tänker att jag hoppar progestereonet nu när jag blöder så mycket för det är väldigt obegagligt stoppa upp när det bara rinner blod/mens
Hur lång efter får man börja en ny behandling? Jag blöder nu men ska ändå göra test på fredag som känns onödigt men men,sedsn meddela dem. Tänker att jag hoppar progestereonet nu när jag blöder så mycket för det är väldigt obegagligt stoppa upp när det bara rinner blod/mens
Det kan va så olika när mensen kmr efter ivf behandling. Om du fick mens exakt 2 veckor efter äggplock så är det ju som en vanlig menscykel eftersom du hade ägglossning på äggplocket. Å då kmr alltid mensen 14 dagar senare! Man bör vänta en mens emellan för nästa försök. Så nästa mens kan du nog börja igen :)
Det kan va så olika när mensen kmr efter ivf behandling. Om du fick mens exakt 2 veckor efter äggplock så är det ju som en vanlig menscykel eftersom du hade ägglossning på äggplocket. Å då kmr alltid mensen 14 dagar senare! Man bör vänta en mens emellan för nästa försök. Så nästa mens kan du nog börja igen :)