IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej! Hoppas inte du kommer behöva den utan att du är gravid istället :) Här kommer länken till kliniken!
www.gennet.cz/en/
Men visst har du flera landstingsförsök kvar..?
Har nu pratat med en sköterska då jag fick mer blödning, ska fortsätta med progestereonet även om jag blöder. Får göra ett test om 1 vecka känns för jävligt då det kan vara mens som kommer då det var 2 veckor sedan äggen togs ut men 11 dagar sedan de sattes in.
Hej! Hoppas inte du kommer behöva den utan att du är gravid istället :) Här kommer länken till kliniken!
www.gennet.cz/en/
Har nu pratat med en sköterska då jag fick mer blödning, ska fortsätta med progestereonet även om jag blöder. Får göra ett test om 1 vecka känns för jävligt då det kan vara mens som kommer då det var 2 veckor sedan äggen togs ut men 11 dagar sedan de sattes in.
www.gennet.cz/en/
Ja men de är ju lite 'säljiga' också vilket jag misstänker att landstingen i Sverige inte är ;) men de känns absolut seriösa.
det är nog bra om man är lite påläst om olika typer av behandlingar när man kommer dit. Jag körde korta protokollet (de föreslog aldrig nåt annat) med Gonal F. Fick ta blodprov innan behandlingen för att utesluta olika sjukdomar (måste även mannen göra till min mans stora förtret ;))
man behöver vara där för en första konsultation - både du o mannen - och andra gången när man väl ska på ÄP så sover man ju där minst natten innan (på hotell alltså - inte på kliniken) och sen sövs man vid ÄP så den dagen är man rätt groggy. sen får man snällt vänta i Prag medan de skickar en uppdatering på hur det går för de små embryona varje dag på mailen. har man under 10 som befruktas tror jag de kör återföring dag 3 - annars väntar de gärna till blastocyst-stadiet på dag 5. sen kan du åka hem direkt. det var lite hur det går till i korthet. men vänta nu och se hur det går för dig - för det är nog ingen fördel att göra detta utomlands om du har gratis-försök i Sverige..
Tråkigt att höra, men än är loppet inte kört. Håller tummar och tår. Kram <3
Ok jag förstår. De har lite andra regler där så åldern ska nog inte vara ett problem - däremot måste man vara i ett stadigt förhållande alternativt vara gift.
Du skickar in svaret på dina senaste blodprover så berättar de helt enkelt om du behöver ta några nya. Beroende på ditt AMH exempelvis så sätter de ju en Gonal F dos som de tror passar dig.
Sövningen tror jag beror på att det kan vara väldigt påfrestande för många med ÄP och de har ju anestesi-sköterskor där som är med under hela processen och har koll på en. jag har inte haft något emot att bli sövd - tyckte det var toppen!