IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Känns ju lite weird att det dök upp en liten skugga på testet ändå.
Ja du är gravid. Ta inte fler tester idag utan vänta till imorgon eller ännu bättre över morgon innan du tar nästa test. Grattis! <3
Ja du är gravid. Ta inte fler tester idag utan vänta till imorgon eller ännu bättre över morgon innan du tar nästa test. Grattis! <3
Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.
Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.
Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.
Woow vilken dag är du på? Vilken dag är ditt testdatum? Visst hade du mens? Säkert frågat förr, har minne som en guldfisk.
Hur har ni gjort med träning under er behandling? Vi ska sätta igång med första försöket nu i veckan och jag är lite osäker på om man kan fortsätta träna ungefär som vanligt under tiden man gör ivf?
Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan och springer en mil en gång i veckan. Förstår att jag kanske inte ska springa riktigt så långt men hur pass mycket måste man begränsa sin träning? Någon som fått några råd från sin läkare?
Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.
Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.
Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.
Ok men när är din testdag? jag är ju på ruv 17 och fick mens i Fredags i går struntade jag i att ta Lutinus på kvällen men pratade med sköterskan som sa att jag ska fortsätta med dem då det in te är många dagar kvar nu, blöder du ännu? Kroppen kanske inte har förstått att du är gravid, håller tummarna för dig, min mens är ej slut ännu men så fort jag slutar blöda ska jag med ta ett test tänkte jag för på fredag är det 3 veckor sedan men tror ju absolut inte att det är något då jag blött massa som en vanlig mens haft lite mensvärk nertill o det brukar jag ej ha men i brösten känner jag ingenting , jag själv är inställd på negativt test o få börja leva ett normalt liv igen med träning samlag och ett glas rött :) o invänta näst mens , men fick ju med lite hopp nu när ditt test visar, fördriv tiden nu , jag själv ska överraska min sambo med en äppelkaka tills han kommer hem, på Onsdag firar vi 5 år. STOR KRAM till dig <3
Hur har ni gjort med träning under er behandling? Vi ska sätta igång med första försöket nu i veckan och jag är lite osäker på om man kan fortsätta träna ungefär som vanligt under tiden man gör ivf?
Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan och springer en mil en gång i veckan. Förstår att jag kanske inte ska springa riktigt så långt men hur pass mycket måste man begränsa sin träning? Någon som fått några råd från sin läkare?