• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-21 15:02:24 följande:

Tycker det är dåligt att de inte kan göra en udersökning istället får man vara orolig 1 v till. Suck

Ah du menar blodprov? För de kan väl ändå inte se nåt på UL såhär tidigt?
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-21 15:02:24 följande:

Tycker det är dåligt att de inte kan göra en udersökning istället får man vara orolig 1 v till. Suck

Förstår det. Men det är inte så mycket dom kan se. Alldeles för tidigt för å se om det finns nåt foster. Så antingen beror det på att mensen är på g, eller känsliga slemhinnor av lutinus, missfall av kanske en tvilling eller så. Det är tyvärr bara å vänta :( den eviga väntan..
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-21 15:11:56 följande:

Ah du menar blodprov? För de kan väl ändå inte se nåt på UL såhär tidigt?

Ja precis någon slags undersökning.
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-21 15:15:21 följande:

Förstår det. Men det är inte så mycket dom kan se. Alldeles för tidigt för å se om det finns nåt foster. Så antingen beror det på att mensen är på g, eller känsliga slemhinnor av lutinus, missfall av kanske en tvilling eller så. Det är tyvärr bara å vänta :( den eviga väntan..

Ja mens eller om en klarar sig bara vänta o se, börjat blöda mer med suck är så trött. Ligger i soffan som en Padda.
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-21 15:32:17 följande:

Ja mens eller om en klarar sig bara vänta o se, börjat blöda mer med suck är så trött. Ligger i soffan som en Padda.

Ta inte ut nåt i förskott. Det behöver inte vara kört! Vilken ruvardag var du på?
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-21 15:45:49 följande:

Ta inte ut nåt i förskott. Det behöver inte vara kört! Vilken ruvardag var du på?

Tack gulliga det värmer, kom tjockare slemigare blod förrut. Är på ruv 11 är jag på. Kan man få mens även om man är gravid?
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-21 16:31:37 följande:

Tack gulliga det värmer, kom tjockare slemigare blod förrut. Är på ruv 11 är jag på. Kan man få mens även om man är gravid?

Ja man kan blöda under graviditeten. Har läst väldigt mycket om det. Å du tar väl lutinus också? Så kan bero på det också. Vi får hålla tummarna att det inte är mensen som är på g!!
  • Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-09-21 12:28:32 följande:

Ja fy det var det värsta av allt det här. Att spermierna inte fanns. Så ja vi använder donerade spermier...

Det var verkligen schysst. Tycker sjukvården annars verkar vara ganska oflexibla och mer tänka att allt ska vara rättvist. Så det måste ju varit jätteskönt att de gav er den möjligheten.

Hade ni det lite körigt innan allt mellan er eller kom det efter? Tycker det tär på relationen att leva i den här situationen. Verkligen härligt att höra att ni istället har vuxit er starkare i hop!

Vi hade det tufft i perioder redan innan. Mycket på grund av mitt mående på grund av pms:en. Han hade svårt att acceptera att jag inte kunde styra över det. Jag gjorde allt jag kunde med olika gynekologer, mediciner, kosttillskott, träning, samtalskontakter osv. Samtidigt som han tyckte att jag inte gjorde något. Kunde inte längre äta p-piller när vi försökte bli gravida och det hade hjälp bra innan.

När vi började med IVF påverkade hormonerna mig mycket negativt. Han pratade om detta på samma sätt som med pms:en: att jag inte ansträngde mig tillräckligt mycket för att må bra. Det var väldigt hårt och till stor del orättvist och gjorde att jag så att vi kanske skulle skilja oss. Han tog det väldigt hårt och flyttade, vägrade i stort sett att kommunicera under flera månader och lade all skuld på mig. Det var en otroligt tuff period.

Hehe... nu fick du en halv livshistoria... :)
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-21 16:37:00 följande:

Ja man kan blöda under graviditeten. Har läst väldigt mycket om det. Å du tar väl lutinus också? Så kan bero på det också. Vi får hålla tummarna att det inte är mensen som är på g!!

Jag tar Lutinus, jag blöder ganska mycket så då är det nog inte pga av de eller? Tror det är kört för min del, har gråtit så mycket idag, tack för all stöttning. Hoppas på att de blir ett plus om en vecka.
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-09-21 21:19:48 följande:

Jag tar Lutinus, jag blöder ganska mycket så då är det nog inte pga av de eller? Tror det är kört för min del, har gråtit så mycket idag, tack för all stöttning. Hoppas på att de blir ett plus om en vecka.

Hoppas fortfarande att det inte är som du tror och att ett eller båda finns kvar. Kram
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018